HD Dood ???

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb hier een pc'tje staan die ik moest maken. Dus ik alles geprobeerd, aan mijn eigen computer even de hdd vastgezet om zo windows 98 te kunnen installeren. Dat lukt allemaal. Dus ik d8, zo mooi even omzetten en klaar is <font color="#df040f">* DoRRoN
</font>

Niet dus, in de computer waar de hd inhoorde wordt in de BIOS de hd wel herkend maar opstarten ho maar.
Non system disk or disk error... bla, bla

Is nu mijn HD dood of zijn de instellingen van de bios gewoon niet correct ? Want hij wordt wel herkend als primaire master en de cd-rom als primaire slaaf.

Any help is appreciated....
:'(

Verwijderd

Non-system disk betekent dat er geen systeembestanden op staan. Wellicht staat de boot-sequence in je bios op floppy-only of cd-rom en niet op c-only?

Als de schijf in de bios herkent wordt en het feit dat ie het bij jou in de pc wel doet, houd in dat de schijf nog wel goed is.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 12:43
wel de primaire partitie actief gemaakt met fdisk???

Wel een opstartbare partitie gemaakt??? (format /s)

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

spint ie uberhaubt wel op :?

¯\_(ツ)_/¯

• Red
Op donderdag 02 mei 2002 16:09 schreef Banzi het volgende:

Ik denk dat ik iets over het hoofd heb gezien, alhoewel ... ik heb een format /q /u uitgevoerd, dan zou het toch ook moeten werken. Maar hij is nu bezig met alweer formateren van de HD (hij is dus niet dood :) hiervoor reageerde hij helemaal niet) en dan via een Universal Boot Disk kijken of ik win95 ofzo kan installeren en dan upgraden naar win98....

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

Op donderdag 02 mei 2002 16:09 schreef Banzi het volgende:

Wedden dat HIJ gelijk heeft ? :)

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 12:43
Op donderdag 02 mei 2002 16:13 schreef AleXtc het volgende:

[..]

Wedden dat HIJ gelijk heeft ? :)
Je wil niet weten hoe lang ik bezig ben geweest voordat ik erachter kwam dat zo een partitie ook nog actief gemaakt moet worden in fdisk... VEEL TE LANG!!! ;)

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Red
Hmmmm, toch is die schijf niet helemaal goed....
code:
1
Trying to recover allocation unit 1.491.936 en dat loopt heel langzaam op....

Hoelang duurt het nog ????

• Red
3/4 uur later.....

Formatting 6,196.91M

Trying to recover allocation unit 1,493,585

iemand een idee hoelang dit nog gaat duren :????

Verwijderd

Heel lang als je 5 miljoen units hebt. >:)

Het lijkt erop dat Format slechte clusters aan het herstellen is. Dan zou je er wel veel hebben. En dan kan het idd nog heel lang gaan duren.

Installeer Windows sowieso niet via je eigen systeem op die harde schijf. Je hebt zeer waarschijnlijk andere drivers voor je chipsets en dergelijke... behalve als het moederbord van die andere computer exact hetzelfde is als dat van jouw.

Formatteer gewoon met format c: /s

Verwijderd

non-system disk error wil ook wel eens voorkomen als er op floppy word geboot en er zit een floppy in waar geen systeem bestanden opstaat, check dat dus goed !
beetje onozel misschien maar je weet maar nooit : :z

reset desnoods bios. aan te raden boot sequence: Floppy, Primaire master (harde schijf meestal), CD-ROM

alles goed checken, zit er niks in de floppy- of cdrom drive.

Waar ik graag mee formateer is de formateer optie in de win2k of winXP setup.
maar aangezien jij win98 probeerd |:(

probeer anders partition magic 7, geeft mooi bad sectors weer, laat je heel makkelijk partitioneren en formateren naar verschillende bestands systemen (fat, fat32, ntfs, ext2)
Pagina: 1