Toon posts:

[javascript] openen in zelfde window

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik ben een newbee met javascript en heb een script van Bratta.com gehaald. Dit script heb ik aangepast en zowaar werkt het. Nu probeer ik echter voor elkaar te krijgen dat wanneer er op mijn homepage naar een volgende pagina ga dat in hetzelfde window opent ipv in een nieuw venster...

Verwijderd

Je zou target="_self" of in een frame target="_parent" kunnen proberen.
Ik deed dat met het submitten van een form en dat werkte.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mauritz, misschien dat je dit topic beter kunt plaatsen in http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/13 ik heb in SM al geplaatst of ze 't willen moven.
Succes d'r mee

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

<script>
<!-- START HIDE
window.open("mypage.htm","SS5","top=0,left=0,width=800,height=600,buttons=no,scrollbars=no,location=no,menubar=no,resizable=no,status=no,directories=no,toolbar=no");
// STOP HIDE -->
</script>

zo iets?

Verwijderd

Topicstarter
Scarecrow, you're right, zit te slapen. Modje, doe me maar een schopje die kant op!!

Ik zal ff een stukje van mijn script hierneer poten, wellicht dat dat jullie in staat stelt me een eindje op weg te helpen

menu.subMenus[2].addItem("Lowlands <br>1997","window.open('g:/site/site4/lowlands1997.html')");

Dit stukje script verwijst vanuit een menu naar een site en die wordt geopend in een ander venster. Ik vermoed dat ik het stukje "window.open moet veranderen of moet aanvullen... maar waarmee??

edit:

moet ik wel je naam goed typen scarecrow... bij deze gedaan

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

waarom je nou een <BR> gebruikt snap ik nie,
en nog een ding?
een pagina die naar de d:\ linkt is niet makkelijk om online te gooien :P

Verwijderd

Topicstarter
<br> gebruik ik layouttechnisch, kijk hier http://mauiz.xs4all.nl en misschien is het dan wat logischer.
Om een local schijf te gebruiken heeft wel degelijk zin aangezien ik mijn eigen site host.
Maar goed, terug naar mijn probleempje. Ik wil dus dat link opent in hetzelfde venster ipv in een nieuw venster

Verwijderd

code:
1
menu.subMenus[2].addItem("Lowlands <br>1997","window.location.replace('g:/site/site4/lowlands1997.html')");

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

vervang
code:
1
window.open('g:/site/site4/lowlands1997.html')

door
code:
1
window.location='lowlands1997.html'

Eventueel aangevuld met het relatieve pad naar lowlands1997.html, want vanaf internet kan ik moeilijk op je harde schijf komen (althans, dat hoop ik voor je) ;)

edit:

Die Cheatah's zijn ook snel zeg ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 20:58 schreef crisp het volgende:
Eventueel aangevuld met het relatieve pad naar lowlands1997.html, want vanaf internet kan ik moeilijk op je harde schijf komen (althans, dat hoop ik voor je) ;)
Dat had ik nog niet eens gezien ja :o

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Uiteindelijk dan toch naar [forum=13] :)

Verwijderd

Topicstarter
Zeg dat wel dat die cheatas snel zijn. Oke, thanks... hier kom ik een eind verder mee. Dat van dat relatieve pad moet ik nog maar eens uitzoeken want wie weet smijt ik nu grote deuren open.... je ziet het, newbee!!

edit:

en natuurlijk bedankt voor deze tip, werkt perfectemundo!!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Nog 2 dingetjes uitleggen dan:

1) er is een verschil tussen window.location= en window.loaction.replace(). De eerste zorgt ervoor dat als je de 'back' optie van de browser gebruikt je terugkomt op de pagina waar je vandaan kwam, met de replace() optie niet.

2) een absoluut pad is iets als:

g:\myweb\subdir\pagina.html
of
http:\\www.mydomain.com\subdir\pagina.html

een relatief pad is bekeken vanaf de plek waarvandaan je verwijst.
Sta je bijvoorbeeld in g:\myweb\ dan is het relatieve pad naar pagina.html:
subdir\pagina.html
Hetzelfde als je in http:\\www.mydomain.com\ staat

Als je relatieve verwijzingen gebruikt dan werkt het dus zowel op je harde schijf, als wanneer je het geupload hebt naar je website.

Suc6 verder!

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
dank je, dat is precies wat ik zelf inmiddels uitgedokterd had.. Ondertussen loopt het zoals ik wil. Site is online!!

De volgende uitdaging is het menu van vormgeving te gaan veranderen...
Pagina: 1