Toon posts:

Verf op cdrom frontje geeft af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn cdrom frontjes heb ik gespoten met Succes verf (eigen merk KWANTUM) maar als ik over de laadjes heen wrijf met mijn vinger, dan heb ik een laagje verf op mijn vinger en zie ik een streep op het frontje.

en ja, ik heb het goed laten drogen ;)
2 dagen.

Volgens mij kan het aan 2 dingen liggen,
Ik heb geen grondverf gebruikt of
aan het merk verf.

Zou het helpen om alles opnieuw te spuiten, maar dan met grondverf??

Verwijderd

altijd een lak eroverheen doen

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

een bus blanke lak van de hema, nog geen 5,- 2 a 3 lagen en er geeft nix meer af, gaat het nog meer glimmen ook (vooral bij metallic, heb ik ook, roeleert echt wel zwaar btw)

beschermt je verf ook tegen krassen ed...

Electronics development

Verwijderd

verven doe je zo:

frontje schoonmaken, opschuren, primen, opschuren, dan 3 lagen in de kleur die je wil, dun spuiten en steeds goed laten drogen, dan nog eens 3 lagen clear eroverheen om te zorgen dat het niet afgeeft.

dit levert goede resultaten op. succes

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
ja gewoon ff GOEDE blanke lak kopen..
glimt ook nogeens mooier :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met blanke lak nagespoten, dat was 1 grote fout.
Die blanke lak ging mengen met de lak die erop zit, met als gevolg dat de kleur heel anders werd en de verf helemaal ging loslaten.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
lol..
heb je de vorige laag niet laten drogen dus ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 16:20 schreef THxZ0NE het volgende:
lol..
heb je de vorige laag niet laten drogen dus ?
ja, wel, 3 dagen zelfs,
maar na die 3 dagen gaf die verf nog af, en kreeg ik dat resultaat met blanke lak.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:54 schreef -THaVinNY- het volgende:
verven doe je zo:

frontje schoonmaken, opschuren, primen, opschuren, dan 3 lagen in de kleur die je wil, dun spuiten en steeds goed laten drogen, dan nog eens 3 lagen clear eroverheen om te zorgen dat het niet afgeeft.

dit levert goede resultaten op. succes
hehe ;)

ehh, wat ook werkt, is ff afnemen met een doekje en dan de spuitbus er over heen, de truk in deze methode is heel eenvoudig... koop de juiste verf :) het liefst autolak

Verwijderd

offtopic:
Hoe hebbie het frontje gespoten maw heb je stukjes afgeplakt om te voorkomen dat er verf in je speler komt? Of heb je op een of andere manier het frontje er af gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 16:31 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

hehe ;)

ehh, wat ook werkt, is ff afnemen met een doekje en dan de spuitbus er over heen, de truk in deze methode is heel eenvoudig... koop de juiste verf :) het liefst autolak
Het probleem nu is,
de verf hard gewoon niet uit, hij blijft zacht en poederachtig.
Ligt dat aan de verf??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 16:32 schreef Jigglewood het volgende:
offtopic:
Hoe hebbie het frontje gespoten maw heb je stukjes afgeplakt om te voorkomen dat er verf in je speler komt? Of heb je op een of andere manier het frontje er af gehaald?
Frontjes helemaal losgehaald en daarna gespoten.

NOOIT spuiten met de frontjes nog op de cdrom, je bent geheid je cdrom kwijt.

Verwijderd

je kan de frontjes er gewoon afklikken

en ja dat komt hoogst waarschijlijk door de verf die je hebt gebruikt, of misschien een of onder externe factor waar je weinig aan kan/kon doen, probeer het met lak op te lossen

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
Op donderdag 02 mei 2002 16:27 schreef thunderbird-1330 het volgende:

[..]

ja, wel, 3 dagen zelfs,
maar na die 3 dagen gaf die verf nog af, en kreeg ik dat resultaat met blanke lak.
Ik heb dat ook gehad, volgens mij komt het door een chemische reactie tussen de kunststof en de verf die je gebruikt. Het plastic wordt helemaal 'warm', en na 3 dagen is het idd nog steeds zacht. Ik denk een kwestie van andere soort verf (minder agressief) gebruiken. Ik heb het met autolak gedaan, en dat gaat wel goed.

Moet je voor de lol dat laadje es schoonmaken met thinner :+ dan heb je een ultra-flex plasticje :D

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 16:35 schreef Hiro Shima het volgende:
je kan de frontjes er gewoon afklikken

en ja dat komt hoogst waarschijlijk door de verf die je hebt gebruikt, of misschien een of onder externe factor waar je weinig aan kan/kon doen, probeer het met lak op te lossen
Zou het met flexa beter gaan??

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
Op donderdag 02 mei 2002 16:36 schreef thunderbird-1330 het volgende:

[..]

Zou het met flexa beter gaan??
Man koop gewoon bij de Halfords een bus autolak, je ken niet stuk.

Niet te dichtbij spuiten, en doe het in 2-3 keer. Heel oppervlakkig. Na de eerste keer hoort het nog een beetje oude kleur door te laten. Als je het in 1 keer wil dekken heb je dikke kans op druipers.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

of bij de verfboer, maar waar doet er eigenlijk niet toe

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:54 schreef THxZ0NE het volgende:
ja gewoon ff GOEDE blanke lak kopen..
glimt ook nogeens mooier :)
je moet niet zomaar vaag in de rondte blaten..
blanke lak gebruik gebruik je ALLEEN voor metallic lak ter bescherming van de metalen deeltjes.
als je het materiaal GOED voorbehandelt en de juiste materialen gebruikt en niet zoals in het geval van de topicstarter als een kip-zonder-kop je frontje gaat spuiten omdat zogenaamd iedereen het doet,dan kan er weinig fout gaan en heb je een mooi eindresultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 16:43 schreef Foeker het volgende:

[..]

je moet niet zomaar vaag in de rondte blaten..
blanke lak gebruik gebruik je ALLEEN voor metallic lak ter bescherming van de metalen deeltjes.
als je het materiaal GOED voorbehandelt en de juiste materialen gebruikt en niet zoals in het geval van de topicstarter als een kip-zonder-kop je frontje gaat spuiten omdat zogenaamd iedereen het doet,dan kan er weinig fout gaan en heb je een mooi eindresultaat.
bedankt :)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 16:48 schreef thunderbird-1330 het volgende:

[..]

bedankt :)
:)
1.koop verf van goede kwaliteit. ikzelf zou motip nemen,dit is een van de beste merken
2. koop primer(voor plastic,niet voor metalen)
3. koop fijn schuurpapier
4. maak je frontje goed schoon/vetvrij
5. primen
6. licht opschuren
7. sschoonmaken
8. spuiten met de lak van stap1
doe dit zorgvuldig en met geduld,probeer niet om het gehele frontje in 1x te laten dekken
spuit zo'n 3 a 4 x dunne laagjes en telkens in een andere richting,kruislings.
tussen elke laag neem je een tussentijd van zo'n 4 minuten.
spuit op een afstand van 25 cm.
kom je te dichtbij dan krijg je druipers.
nogmaals: doe het zorgvuldig en neem je tijd
als je je frontje gespoten hebt leg je het op een plek waar zo min mogelijk stof komt en laat het drogen voor tenminste 24h.
ik denk dat't zo wel moet lukken 8-)

succes

Verwijderd

metaal verf :) hebk mijn hele kast mee bespoten :)
(cdrom en hdd cooler moeten nog )

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Op donderdag 02 mei 2002 16:33 schreef thunderbird-1330 het volgende:

[..]

Frontjes helemaal losgehaald en daarna gespoten.

NOOIT spuiten met de frontjes nog op de cdrom, je bent geheid je cdrom kwijt.
hoezo denk je dat??? geen ervaring ofzo? ik heb eergister een stuk of 8 (!) lagen lak over men cd speler gespoten, (nog geen 2 weken oud ding btw...) zonder het frontje los te halen...

en hij doet et gewoon...

geen ene drol aan...

hoezo moeluk doen as et nie nodig is??? }:O

ohwja, wel goed geshaked voor gebruik?? ik zou die lak van jou du nooit kopen...

Electronics development

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Op donderdag 02 mei 2002 16:37 schreef daPet het volgende:

[..]

Man koop gewoon bij de Halfords een bus autolak, je ken niet stuk.

Niet te dichtbij spuiten, en doe het in 2-3 keer. Heel oppervlakkig. Na de eerste keer hoort het nog een beetje oude kleur door te laten. Als je het in 1 keer wil dekken heb je dikke kans op druipers.
Hier, daar heb ik men lak ook vandaan, paars metallic, misschien post ik vanavond pics, is echt mooi geworden, ik ben er daarna met hema lak overgegaan...

Electronics development

• 3lmowww

3lmowww

edit:

nog iets, die eerste lak moet je je ook niet helemaal uit laten drogen, maar als je de blanke erover wilt doen hoef je maar 30 min te wachten...

Electronics development

Verwijderd

WHY DA F*AK neem je zo'n merk? het prijs verschil tussen b.v motip en succes is maar erg klein en motip is echt wel de verf onder de verven en pas op met welke primer je gaat werken sommige "eten" je matiriaal op (ik had eerst ff een klein stukje proef gespoten maar goed er staan al weer genoeg tips tussen dus ik zou zeggen:TAKE IT OFF and try again >:)

Verwijderd

en als je de ondergrond schoonmaakt moet je dit niet met terpentine doen

dat laat een vette laag achter, veel wete het niet maar het is zo

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik weet niet zeker of het goed is voor je CDrom speler, maar ik heb voor m'n rekenmachine en toetsenbord gewoon modelbouwverf genomen (van Revell).
Wel goed stof en vetvrij maken, want je ziet echt ELK haartje.

Daarna gewoon 1 keer met Flexa lak erover.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb het volgende gedaan gisteren:

Oude verf eraf gehaald met doekje met wasbenzine.

Daarna afgespoeld en met afwasmiddel ontvet.

Weer afgespoeld en afgedroogd.

Met Flexa metallic zilver ingespoten en laten drogen.

Vandaag weer een keer gespoten met Flexa en het ziet er echt goed uit.
De verflaag van gisteren was echt keihard, Fkexa is echt goede verf voor kunststoffen. :)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
en dan nog een keer met blanke lak , ik heb (meubel)vernis gepakt maar goed :)

wordt ie ook krasvast van enzo

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Een kleine tip voor als je met een metallic lak aan de slag gaat.

Als je meer frontjes te spuiten hebt (Bv. CDROM en Writer) doe dit dan in 1 keer! Anders heb je kans dat als er licht op je kunstwerk valt dat het net lijkt of je kleur verschil hebt. :'( Dit is dan niet zo maar doordat je in verschillende richtingen hebt gespoten weerkaatst het licht anders op de metallic deeltjes.

Dus gewoon alles wat je hebt aan frontjes loshalen en boven elkaar leggen (in de volgorde zoals je ze gaat monteren in de kast) wel met voldoende ruimte ertussen natuurlijk, en dan alle frontjes in 1 beweging meenemen.

Dus gewoon lekker spuiten zoals Foeker al beschreven had alleen dan wel zoveel mogelijk frontjes tegelijk!!!! *D
Pagina: 1