[exceed ofzo]X over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik wil remote inloggen op mijn redhat, zodat ik ook X heb, net zoals exceed dus. Hoe werkt dit?

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

op jouw bak draai je een xserver. Je maakt een connectie naar je redhat bak (uiteraard met ssh) en je set je display naar je xserver (ipadres) met export DISPLAY=12.34.56.78:0

thats it.

Verwijderd

je kunt de X server op je linux station zelf aanpassen zodat hij op een poort luistert naar XDMCP requests.

Vervolgens kun je met een programma X-win32, Exceed, etc. daar remote op inloggen.
(ik ga ervan uit dat je van windows naar linux remote wilt inloggen)

Lees eens even:
http://ldp.irc.gr/HOWTO/XDMCP-HOWTO/

Zoals hierboven wordt vermeld kan dit ook via SSH.
SSHWinClient (www.ssh.com) tesamen met zo'n X server gaat zonder problemen. Bij de instellingen moet je X-forwarding aanvinken en dan kun je apps remote draaien als er native een X-server draait (Exceed in passive mode bvb).

Als je wilt aanloggen van een linux station naar een ander linux station, doe je best:
code:
1
[prompt]# ssh -X -C <aanlognaam>@<servernaam of ip adres>

Die -X geeft aan dat X11 forwarding moet gedaan worden aan de serverkant. Die -C zou ik er best bijzetten want dan comprimeert hij de stream. (is nogal veel data als je apps remote wilt draaien die X gebruiken met veel tekeningetjes enzo (Gimp)).

Hopelijk helpt dit een beetje.