Toon posts:

traag ADSL, waarom??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EY!

ff vraagje..misschien weet iemand waar t aan ligt...ik heb nu al een maand ADSL maar hij is gewoon trager dan bij vrienden van mij. als ik bijv. bij www.msn.nl het msn programma download dan begint hij bij anderen bij 70 en loopt terug naar 50 ofzo....en bij mij begint ie bij 12 en loopt ie naar 8 terug (kb)...ook het bekijken van webpagina's is trager.
nu had ik op aanraden van iemand goZilla gedownload en als ik met die accelerator iets download nu gaat t goed...altijd wel rond de 40, 50 kb. maar dit moet toch ook zonder zo'n programa kunnen, bij anderen wel in elk geval. wie kan mij helpen???

tnx alvast

Verwijderd

jij woont dus gewoon ergens anders, is wel vaker hoor......

Dit is overigens wel erg extreem, even kpn (mxstream??) opbellen.....

Verwijderd

ik zou even kpn bellen . welke kabel heb je tussen je modem en je splitter. als je van die gewone platte kabel hebt kan het daar aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
geen platte kabel...en dacht dus ook eerst dat het gewoon niet sneller kon en dus lag aan de plek waar ik woon...maar met zo'n gozilla programma haal ik wel elke keer de snelheid...dus de bandbreedte is er??

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zit er nog een telefoon ofzo op dezelfde lijn als de computer waarmee je inet? dat zou evt. ook kunnen volgens mij.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:53 schreef challenge het volgende:
geen platte kabel...en dacht dus ook eerst dat het gewoon niet sneller kon en dus lag aan de plek waar ik woon...maar met zo'n gozilla programma haal ik wel elke keer de snelheid...dus de bandbreedte is er??
dan is de server van de provider alleen snel als je hem flink oppord met gozilla. welke provider heb je.

Verwijderd

Topicstarter
hccnet

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:59 schreef challenge het volgende:
hccnet
meschien even bellen heb je al een gekeken op www.speedtest.nl daar zie je precies hoe snel je inet is

Verwijderd

het zou ook aan je bekabeling kunnen liggen, dat had ik ook in het begin, bleek uiteindelijkd dat ik het verkeerd had aangesloten. dus nogmaals je bekabeling van splitter naar tel.lijn en naar je modem bekijken, USB of Ethernet?

Verwijderd

Topicstarter
ff speedtest gedaan:

download nederland: 23kb
download us: 4,8 kb

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 16:04 schreef challenge het volgende:
ff speedtest gedaan:

download nederland: 23kb
download us: 4,8 kb
heb je toevallig een firewall op je pc staan die kunnen je inet verbinding ook redelijk verpesten.

Verwijderd

Topicstarter
nee geen firewall

Verwijderd

Topicstarter
ethernet modem trouwns

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 16:07 schreef challenge het volgende:
nee geen firewall
Norotn internet security? (heb je dat draaien)

Verwijderd

als laatse optie hcc net bellen en de kpn en daar je probleem voorleggen. mischien dat hun de lijn ff kunnen doormeten of zo.

Verwijderd

Topicstarter
nee ook niet van norton

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Hetzelfde had ik pas geleden ook, lag aan XP bleek, onder 98 werkte het wel op volle snelheid.

Precieze oorzaak niet kunnen vinden, maar na het verwijderen van alles wat met netwerken te maken had en het daarna opnieuw installeren bood bij mij de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal...het is opgelost...gelukkig eindelijk snel!!

het bleek een instelling in het register te zijn. er was namelijk geen MaxMTU waarde ingevuld en de pc zal hem waarschijlijk te laag hebben geschaald...door deze op 1460 te zetten is het opgelost...bedankt voor de moeite in elk geval...

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Op donderdag 02 mei 2002 22:09 schreef challenge het volgende:
hey allemaal...het is opgelost...gelukkig eindelijk snel!!

het bleek een instelling in het register te zijn. er was namelijk geen MaxMTU waarde ingevuld en de pc zal hem waarschijlijk te laag hebben geschaald...door deze op 1460 te zetten is het opgelost...bedankt voor de moeite in elk geval...
Waar heb je dat ingesteld dan???
Pagina: 1