Toon posts:

Matige temperatuur winst?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn processor unlocked en articsilver 2 op gesmeerd.
Maar voor de operatie had een temp. van 54 graden op 1.05 ghz. Nu heeft ie een temp van 53.5 graden.
Wat heb ik fout gedaan?
Met wasbenzine schoongemaakt. En dun laagje as2 op gesmeerd.
Any thoughts? :'(

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

koelpasta maakt niet zo'n enorm verschil hoor, maar een halve graad is wel erg weinig.... misschien opnieuw doen en dan zorgen dat alle koelpasta goed verdeeld is over de core....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Sress um maar eens flink, en kijk over een of twee weken nog eens naar je temp. Een halve graad is maar heel weinig verschil, en je hebt er net die AS2 nieuw opzitten. Was bij mijn proc ook zo na vernieuwen van koelprut. Alleen scheelde het toen 2 graden. Maar na een week bleef de temp stabiel en zat weer op zijn oude niveau terug. Maar ik had dus gewoon de oude koelpasta vervangen door dezelfde, vanwege loshalen van me koeler, dus logisch dat ie terug ging naar zijn oude temp...

Verwijderd

Da's dus het verschil tussen Artic Silver en gewone koelpasta.

(Mits beiden goed aangebracht) is het verschil tussen Artic Silver en een gewone koelprut miniem. AS2 koelt zoals je ziet inderdaad iets beter.

Ligt er ook maar net aan wat je voorheen als koelprut gebruikte (sticker of witte prut), en hoe netjes dat aangebracht was.

Wat voor verschil had je verwacht?

(hoe zou het gaan met kopervet trouwens, wat je achterop je remblokjes smeert vraag ik mij ineens af?)

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
Bij mij maakte het ook niet echt superveel uit hoor..
Viel mij ook aardig tegen wat betreft de temps..
maarja this geen wondermiddel huh :)

en wat betreft kopervet..
op je remblokjes heeft het alleen nut dat het smeert als het ware en dan niet meer piepen .... (de achterkant duh :P )
maar tussen koelblok enzo dat gaat door de warmte veel vloeibaarder worden... lijkt me niet lekker :P
en het bevat geen zilverdeeltjes enzo

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Zit je proc er wel goed op???

geen splintertje vant een of ander, gaat er zo 90% van je koelvermogen naar de stairway to hell, maar het gaat uiteindelijk toch om je koeler en niet om je pasta :?

Electronics development

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:50 schreef THxZ0NE het volgende:
Bij mij maakte het ook niet echt superveel uit hoor..
Viel mij ook aardig tegen wat betreft de temps..
maarja this geen wondermiddel huh :)

en wat betreft kopervet..
op je remblokjes heeft het alleen nut dat het smeert als het ware en dan niet meer piepen .... (de achterkant duh :P )
maar tussen koelblok enzo dat gaat door de warmte veel vloeibaarder worden... lijkt me niet lekker :P
en het bevat geen zilverdeeltjes enzo
Dat kopervet wordt achterop je remblokjes VEEL heter dan op je processor (een paar honderd graden),dus dat vloeibaar worden daar ben ik niet zo bang voor. Omdat er koper in zit vroeg ik mij af hoe goed dit spul warmte geleidt...

Verwijderd

Topicstarter
Het is zelfs zo erg dat nu zelfs de temp hoger is als voor as2. AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH.
Moet het dan effe inwerken ofzo. Dat het dus over een week wel beter is?
Help me.
Er zat geen troep tussen volgens mij.
:'(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Mijn ervaring met ASII is dat ie juist in het begin het goed doet en na een tijdje steeds minder.
Na 2/3 maanden zit je weer 5 graden hoger dan in het begin.
Vind het shit maar je doet er niks aan.

Verwijderd

Net een beetje zitten googlelen op coppergrease, en er zijn er dus al meer die dat geprobeerd hebben, met best redelijke rsultaten. In vergelijking met normale pasta net iets beter. Zal dus wel tussen gewone prut en AS2 in zitten.

Zilver geleidt immers betern dan koper?

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op donderdag 02 mei 2002 16:11 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Dat kopervet wordt achterop je remblokjes VEEL heter dan op je processor (een paar honderd graden),dus dat vloeibaar worden daar ben ik niet zo bang voor. Omdat er koper in zit vroeg ik mij af hoe goed dit spul warmte geleidt...
dit is wel een geinig idee jah! koper geleid goed warmte en kopervet kan enorm heet worden zonder dat het vloeibaar wordt. Probeer het eens ? Ik heb nog wel tube liggen, maar ja, om nu WEER die alpha eraf te schroeven .. neh

Verwijderd

ik gebruik van die copperpaste die ze bij becooling hebben, maar eigenlijk bij gebrek aan DowCorning 340 (was het geloof ik), want dat is tot nu toe eigenlijk het beste wat ik heb geprobeert

Verwijderd

Topicstarter
Is het nou waar dat AS2 moet inwerken?
Ik draai hem nu op 10,5*105 en temp van 58 graden.
Moet ik hem opnieuw doen of niet?
Heb een Spire orb tot 1.5 ghz. |:(

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 01:11 schreef Reficul het volgende:
Ik zou een andere cooler nemen met AS2.

Ik heb zelf ook zo'n joekel en dat je nou zegt dat die thermische weerstand zo lekker is nou nee. :(

Neem gewoon een Silverado of zo met een dikke Alpha :P

Maar ja dan ben je wel meer dan 100 Euro kwijt geloof ik :(

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 01:11 schreef Reficul het volgende:
Inwerken? Wil je dat dat spul in de cooler en je processor trekt dan?
Koelpasta hoeft maar heel dun opgebracht te worden, omdat het alleen bedoeld is om onefenheden en krasjes ed op beide oppervlakken op te vullen.
Als beide oppervlakken volkomen glad en vlak zouden zijn, dan had je dat spul helemaal niet nodig, omdat de warmteoverdracht van koelpasta slechter is dan rechtstreeks kontakt, maar altijd nog veel beter dan die van lucht.

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 11:22 schreef exter het volgende:

[..]

Inwerken? Wil je dat dat spul in de cooler en je processor trekt dan?
Koelpasta hoeft maar heel dun opgebracht te worden, omdat het alleen bedoeld is om onefenheden en krasjes ed op beide oppervlakken op te vullen.
Als beide oppervlakken volkomen glad en vlak zouden zijn, dan had je dat spul helemaal niet nodig, omdat de warmteoverdracht van koelpasta slechter is dan rechtstreeks kontakt, maar altijd nog veel beter dan die van lucht.
Sommige dingen zijn zo logisch dat je ze compleet vergeet om ze aan de orde te stellen terwijl er natuurlijk mensen zijn die dat helemaal niet doorhebben dat een dikke laag artic helemaal niet goed is.

[Dus geen flame naar Exter maar meer een flame naar
mezelf dat ik dit even niet gepost heb ;) ]

/me heeft net een dik cijfer voor een belangrijk tentamen CelCyclus gehaald en is blij *D

Vandaar deze compleet nutteloze reply.
Zal morgen weer normaal doen ;)
Pagina: 1