[laptop] voeding van compaq en mynote hetzelfde?

Pagina: 1
Acties:

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 21:48
ik kreeg net een laptop van een kennis van me, omdat die niet helemaal goed meer was, hij was alleen vergeten ze lader mee te nemen, dus die krijg ik volgende week pas,
ik heb thuis ook nog een Mynote laptop liggen waar de later wel bij zit, zou ik deze ook in die compaq laptop kunnen gebruiken? en kan het kwaad om dit uit te proberen?

• XtremeDesign
o ja.... als het niet kan, zijn er dan wel universeele adapters die je kun afstellen op het aantal volt en ampere ofzo? kben hier niet helemala in thuis namelijk |:(

• XtremeDesign
Niemand antwoor voor mij? ;(

Verwijderd

past de stekker?

is het voltage dat opgegeven wordt hetzelfde?

Dan zou je het kunnen proberen.

(wel effe de polariteit nameten assut effe kan)

• -ET-
  • Laatst online: 23:24

-ET-

Phone Home

je hebt wel haast he |:(

Moet je ff kijken welke waardes de voeding levert en of dat overeen komt met de waarder die de laptop nodig heeft.

• XtremeDesign
Op donderdag 02 mei 2002 16:42 schreef -ET- het volgende:
je hebt wel haast he |:(

Moet je ff kijken welke waardes de voeding levert en of dat overeen komt met de waarder die de laptop nodig heeft.
is het erg als het 1 of 2 volt lager is? kan dat kwaad?
het is alleen maar de bedoeling dat de laptop het doet, de accu hoeft niet perse te laden....

Verwijderd

1 of twee volt lager? dt zou ik gewoon proberen, is volgens mij het verschil tussen een volle en een lege accu zo ongeveer.

Verwijderd

Je merkt het vanzelf als het fout gaat <--- dit wilde je dus niet horen hé :Z

anyway er zijn een aantal zaken belangrijk;

1. Voltage (adapter 30v laptop 15v = problemen (anders om ook))
2. Pariteit (+ of - aan binnen of buitenkant van stekkertje)
3. Stekkertje moet uiteraard wel passen hé >:)

als bevenste punten positief uitvallen is het een stuk zekerder dat je die laptop niet sloopt. (ik aanvaard geen enkele verantwoordelijk natuurlijk hé :9~)

Maar als je het helemaal zeker wilt weten zou je ff op je originele voedinkje moeten wachten.
Pagina: 1