Verwijderd

Topicstarter
Zijn er G2 eigenaren die hun camera met crack hebben laten repareren?
Ik heb de mijne gisteren voor reparatie naar m'n fotograaf gebracht. Dat scheurtje vond ik niet erg, maar toen er een heel stukje van de casing losliet en ik een gat van +/- 0,5cm2 in m'n cam had veranderde ik van gedachte. :'(
Toen ik met Canon belde werd ik zeer netjes te woord gestaan, en werd me verteld dat het een bekend probleem is. (Oh ja joh??)
De reparatie (vervanging van de casing) gaat 15 werkdagen duren. :(
Even doorbijten dus, maar dan is ie tenminste zeker voor m'n vakantie terug. :)

Was gewoon nieuws gierig of meer G2ers 'm al voor reparatie hadden opgestuurd en wat zei van de door Canon geboden oplossing vinden.
Scheurtje is jammer maar het blijft een super apparaatje! :9~

Verwijderd

Bij mij is niks aan de hand, maar ik had het al gelezen bij de canonpagina.

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 08:45
Bij mij zit er geen crack in.
Hopen dat dat zo blijft.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:43

vanDaal

-ismeereentje

Krijg je de reparatie wel vergoed door Canon?

* vanDaal zn G2 heeft ook een crack, maar heeft er nog niks aan gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Crack valt gewoon onder garantie,
gewoon met aankoopbewijs en garantiebewijs naar de fotograaf en die stuurt 'm op.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar wat is het gevaar van zo'n crack? Kan ie in een keer helemaal barsten dan?

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

tec heeft nog geen crack in zn g2, gelukkig maar.

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
Maar wat is het gevaar van zo'n crack? Kan ie in een keer helemaal barsten dan?
foto technisch niets maar zal wel fors in waarde dalen bij evt. verkoop van je camera...

PC specs

• Marcel
  • Laatst online: 08-03 13:31
Damn, ik zie al een scheurtje verschijnen :'(
Ik heb hem pas sinds afgelopen woensdag. Volgens mij (even de bon checken) mag ik hem binnen acht dagen terugbrengen als 'ie niet bevalt. Nou bevalt 'ie me uitstekend, maar dit soort dingen vind ik echt niet kunnen.

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Kan er 1 van jullie misschien een foto met de kant waar zo'n "crack" hier posten en aangeven met een kruisje ofzo waar die "crack" zit. Ik heb namelijk een G2 in bestelling en begin een klein beetje te twijfelen :'(

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:35
Op dinsdag 14 mei 2002 08:19 schreef Timbos het volgende:
Kan er 1 van jullie misschien een foto met de kant waar zo'n "crack" hier posten en aangeven met een kruisje ofzo waar die "crack" zit.
Afbeeldingslocatie: http://dc.netadmin.be/uploaded/boeykenk/cracks_in_red.jpg

Search --> 'g2 crack' :)

Heb 'm zelf ook, das wel minder :(

Verwijderd

Topicstarter
Op de foto gezien zit de crack rechtsboven (in het donkergrijze gedeelte van de cam):

Afbeeldingslocatie: http://minali.image.pbase.com/u8/leezahb/upload/1446405.G2crack.jpg

Maar het is en blijft een geweldige camera, ik heb geen spijt van m'n aankoop. Ook al ben ik 'm nog ongeveer 2 weken kwijt...

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Damn!. Op sommige foto's ziet het er best ernstig uit. Gaat Canon dan hiervoor de hele buitenkant vervangen of wat plastic erbij plakken? Nog bedankt voor jullie foto input.

Verwijderd

Topicstarter
De complete achterzijde (donkergrijs) van het toestel zal vervangen worden.

Nieuwe G2 schijnen dit probleem niet meer te hebben!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op dinsdag 14 mei 2002 13:12 schreef snitch het volgende:
De complete achterzijde (donkergrijs) van het toestel zal vervangen worden.

Nieuwe G2 schijnen dit probleem niet meer te hebben!
Dat wou ik alleen horen, yahoooo!! dank je wel

Verwijderd

Direct toen de G2 uit was, heb ik hem gekocht, maar ik heb ook geen crack in mijn G2 hoor....dus ook oude G2 kunnen prima zijn.
Volgens mij is het gewoon af en toe een camera die van de productie rolde met dat probleem. Het is gewoon jammer dat ze dat bij Canon niet beter geregeld hebben, want verder is het een perfecte camera >:)

• Marcel
Ik heb de mijne vandaag teruggebracht: de aankoop viel nog binnen de 8 dagen retourperiode. Bovendien had ik ook nog eens ean kapotte pixel op de ccd :(
Ik ga nog wel ergens een nieuwe scoren, want verder is het echt een fantastisch apparaat. Funprice (waar ik hem gekocht had) kreeg hem voorlopig niet binnen, dus maar eens goed de Pricewatch en de Shopsurvey in de smiezen houden.
Het zou wel fijn zijn als Canon bekend zou maken welke serienummers/reeksen het probleem mogelijkerwijs kunnen hebben.

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op dinsdag 14 mei 2002 17:27 schreef Marcel het volgende:
Ik heb de mijne vandaag teruggebracht: de aankoop viel nog binnen de 8 dagen retourperiode. Bovendien had ik ook nog eens ean kapotte pixel op de ccd :(
Ik ga nog wel ergens een nieuwe scoren, want verder is het echt een fantastisch apparaat. Funprice (waar ik hem gekocht had) kreeg hem voorlopig niet binnen, dus maar eens goed de Pricewatch en de Shopsurvey in de smiezen houden.
Het zou wel fijn zijn als Canon bekend zou maken welke serienummers/reeksen het probleem mogelijkerwijs kunnen hebben.
Dus je bent wel van plan om een nieuwe G2'tje te boeken?
Voor die serienummers/reeksen kan ik eventueel wel ff belluh met ze.

Bij funprice is die camera vrij pittig van prijs zeg "1049"
Mijn bestelling bij webvoordelig.nl is een camera + tas voor een totaal van 990 afgerond. Zij hebben op dit moment die camera ook niet op voorraad, pas medio/eind mei weer. Ik heb zelf geen haast en wacht rustig af. Misschien wel een tip voor jou om bij webvoordelig te gaan halen. Verzendkosten zijn 12.50 maar ikzelf haal het op in Huizen.

Verwijderd

Aangezien we nu toch praten over 'cracks' in de G2...
Vanaf het begin dat ik mijn camera binnen heb valt mij op, dat als de lens eruit geklapt is (in opname mode) dan zit de lens erg 'los'. Ik kan de lens zeker 2 mm bewegen. Is dit normaal?? Heeft iemand anders daar ook last van die ook een G2 heeft?

Verwijderd

Heeft niemand hier een Canon G2??

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Er zijn zeker wel mensen met een G2 hier maar niet met het probleem wat jij erbij hebt :). Ikzelf moet denk ik nog 2 weekjes wachtuh.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 12:47 schreef Ketchup-Heinz het volgende:
Aangezien we nu toch praten over 'cracks' in de G2...
Vanaf het begin dat ik mijn camera binnen heb valt mij op, dat als de lens eruit geklapt is (in opname mode) dan zit de lens erg 'los'. Ik kan de lens zeker 2 mm bewegen. Is dit normaal?? Heeft iemand anders daar ook last van die ook een G2 heeft?
Zit inderdaad wat speling op de lens, maar dat schijnt zo te zijn bij alle G2's. Ben ook een beetje huiverig voor de kwetsbaarheid van de lens, daarom heb ik een lensmate besteld. www.lensmate-online.com

• Marcel
Op woensdag 15 mei 2002 09:03 schreef Timbos het volgende:

[..]

Dus je bent wel van plan om een nieuwe G2'tje te boeken?
Voor die serienummers/reeksen kan ik eventueel wel ff belluh met ze.
Yep, ik wil er nog steeds een; veels te mooi apparaat :9~
Enne, bellen, met wie? Canon? Volgens mij hebben al veel mensen proberen te achterhalen welke series goed zijn en welke niet. Tot dusverre heeft Canon geloof ik nog geen concrete uitspraken gedaan. Op het Canon forum op Dpreview wordt er wel volop over gespeculeerd welke serie(s) "verrot" zijn.
Bij funprice is die camera vrij pittig van prijs zeg "1049"
Mijn bestelling bij webvoordelig.nl is een camera + tas voor een totaal van 990 afgerond. Zij hebben op dit moment die camera ook niet op voorraad, pas medio/eind mei weer. Ik heb zelf geen haast en wacht rustig af. Misschien wel een tip voor jou om bij webvoordelig te gaan halen. Verzendkosten zijn 12.50 maar ikzelf haal het op in Huizen.
Noem me ouderwets, maar voor dit soort uitgaven ga ik toch liever naar een "normale" winkel. Ik kon gewoon naar Funprice lopen en het ding dumpen, niks geen verzendkosten en langdurige communicatie.
Webvoordelig heeft de camera wel geoedkoop, maar accesoires zijn echt t**ing duur!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op vrijdag 17 mei 2002 00:27 schreef Marcel het volgende:

[..]

Yep, ik wil er nog steeds een; veels te mooi apparaat :9~
Enne, bellen, met wie? Canon? Volgens mij hebben al veel mensen proberen te achterhalen welke series goed zijn en welke niet. Tot dusverre heeft Canon geloof ik nog geen concrete uitspraken gedaan. Op het Canon forum op Dpreview wordt er wel volop over gespeculeerd welke serie(s) "verrot" zijn.
[..]

Noem me ouderwets, maar voor dit soort uitgaven ga ik toch liever naar een "normale" winkel. Ik kon gewoon naar Funprice lopen en het ding dumpen, niks geen verzendkosten en langdurige communicatie.
Webvoordelig heeft de camera wel geoedkoop, maar accesoires zijn echt t**ing duur!
Misschien kan je dan bij funprice af gaan dingen zovan: ja meneer uhhh, ik heb op dit moment een G2 bestelling bij webvoordelig ennuh ik betaal daar maar 947. Is het misschien mogelijk dat ik die prijs ook hier kan betaluh. (want dat scheelt toch 100 euro, 220 piek). Dan kunnen er 2 situaties ontstaan.

(1)uhhh meneer, succes met uw bestelling!
(2)(als de verkoper een vette bonus wilt slepen) uhhh meneer ik kom ze terug hoor, blijft u ff wachten, ik probeer ff te slijmen voor u bij me baas. :D

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-03 21:06
Ik heb ook G2. Niet de crack laten repareren, maar wel het compact-flash stukje, die was kaduk gegaan nadat ie op de grond was gevallen (uit het koordje gevallen, na die tijd bleek dat ie verkeerd bevestigd was daaro). Heb 'm *zonder* porto op kunen sturen, en kreeg 'm vandaag (11 dagen later) weer terug, ook geheel gratis gerepareerd. Allemaal zeer correct daaro.

Verwijderd

Topicstarter
YESS!!
Vandaag m'n G2 terug gekregen, helemaal gefixt.
Complete achterkant van de camera is vervangen,
maar....... waarom is het weer nu zo klote??? :(

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op vrijdag 24 mei 2002 17:54 schreef snitch het volgende:
maar....... waarom is het weer nu zo klote??? :(
:?
Wat is er mis?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 20:29 schreef CyBeRSPiN het volgende:

[..]

:?
Wat is er mis?
Ik heb zijn replie ook tig keer moeten doorlezen, maar hij bedoelt waarom het weer (dat wat zich buiten afspeelt, zoals zon/regen) nu zo slecht is. Dus niet de betekenis van opnieuw aan 'weer' toekennen :+

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

...en snitch wou waarschijnlijk naar buiten gaan om foto's te nemen, maar de zon werkt dus niet mee.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op vrijdag 24 mei 2002 22:11 schreef Timbos het volgende:
...en snitch wou waarschijnlijk naar buiten gaan om foto's te nemen, maar de zon werkt dus niet mee.
Aha, ik snappe.. :D

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

YES YES YES...kreeg net een mailtje van webvoordelig.nl. Ik kan mijn G2 komende dinsdag in Huizen ophalen...YAHOO (hijg, hijg, hijg). Oops ik krijg de volgende paar dagen moeite met slapen denk ik :)

Ook als je kijkt bij de site van webvoordelig zie je dat er een voorraad is binnengekomuh bij hun. Ook kan je bij hun extra garantie bijkopen wat ik zeker ga doen.

Ik hoop alleen dat deze serie geen last heeft van die "crack" dat al eerder in deze post is besproken.

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik baal!

De winkel waar ik mijn G2 gekocht heb wil hem alleen repareren als ik een bericht van Canon kan laten zien. Ik heb het idee dat ze mij daar niet geloven.

Weet iemand of er ergens iets op een Canonsite staat over de crack?

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op zondag 26 mei 2002 11:08 schreef Dries Arnolds het volgende:
Ik baal!

De winkel waar ik mijn G2 gekocht heb wil hem alleen repareren als ik een bericht van Canon kan laten zien. Ik heb het idee dat ze mij daar niet geloven.

Hmmm das wel minder ja, kan je die reparatie niet via Canon nederland doen? (023-5681681).
Op de Canon site staat helemaal niets over die crack. Misschien dat als jij ze opbelt dat zij dat "bericht" kunnen faxen of e-mailen?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op zondag 26 mei 2002 13:55 schreef Timbos het volgende:

[..]

Hmmm das wel minder ja, kan je die reparatie niet via Canon nederland doen? (023-5681681).
Op de Canon site staat helemaal niets over die crack. Misschien dat als jij ze opbelt dat zij dat "bericht" kunnen faxen of e-mailen?
Of mail even een tweaker die zn G2 al terug heeft van reparatie, misschien dat die iets op papier heeft staan daarover...

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op zondag 26 mei 2002 11:08 schreef Dries Arnolds het volgende:
Ik baal!

Ik heb hier een site voor je waar het staat. Het is wel via amerika dus weet niet of die winkel van jou het accepteert. Succes ermee:

http://www.powershot.com/powershot2/customer/PSG2_SN1.html

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

thanks, ga het even opnieuw proberen bij die shop..

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:46

knakworst

Get more sats!

Op maandag 27 mei 2002 10:36 schreef Dries Arnolds het volgende:
thanks, ga het even opnieuw proberen bij die shop..
Als de winkel dit nog niet gelooft, moet je echt boos worden. Ik kan me voorstellen dat de verkoper denkt: "ja lul maar die heb je op de grond laten flikkeren."

Nu zijn ze daar echt wel uitgeluld.

• Theswitch
Ik heb net Canon gebeld, gezegd dat ik ook zo'n crack heb. Ze zeiden eerst nog van dat ik 'm OOK bij de dealer kon aanbieden, maar na vertellen van het feit dat ik het via een web-shop gekocht hebben, nemen ze het zonder problemen in. Voordeel is ook, dat je het zonder porto kan versturen!

Je kan anders canon ook bellen op 023-5681635

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op maandag 27 mei 2002 11:26 schreef Theswitch het volgende:
Ik heb net Canon gebeld, gezegd dat ik ook zo'n crack heb. Ze zeiden eerst nog van dat ik 'm OOK bij de dealer kon aanbieden, maar na vertellen van het feit dat ik het via een web-shop gekocht hebben, nemen ze het zonder problemen in. Voordeel is ook, dat je het zonder porto kan versturen!

Je kan anders canon ook bellen op 023-5681635
Dat Canon het zelf wilt innemen is in principe heel erg mooi...zelf zou ik het ook via Canon willen doen. Sinds wanneer heb jij die G2 van jou aangeschaft?

• Theswitch
Op maandag 27 mei 2002 11:47 schreef Timbos het volgende:

[..]

Dat Canon het zelf wilt innemen is in principe heel erg mooi...zelf zou ik het ook via Canon willen doen. Sinds wanneer heb jij die G2 van jou aangeschaft?
7 oktober vorig jaar. Serienummer 180*
Pagina: 1