Compaq EISA NIC- geen drivers of specs :'(

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik heb laatst een Compaq EISA NIC uit een grabbelton gesleept en probeer het aan de praat te krijgen, maar dat wil niet zo.

Op de Compaq site vind ik er NIETS over, ondanks dat een Google search me 20 of meer sites oplevert die dit ding (vaak voor idiote bedragen) verkopen.

Het is een dual-port Ethernet adapter, P/N: 142151-001 - EISA bus dus en 2 UTP aansluitingen (en een AUI)

Op de kaart zit één Compaq/toshiba chip 1641F0035 en 2 TI LAN chips, TMS380C26PQL

Volgens de silkscreen dateert het ontwerp uit 1993, maar er zit een QC sticker op die mei '95 aangeeft.

De bedoeling is dus om dit in een 486DX-33 te stoppen en met één kaart een router te hebben. Probleem is dat hij iig niet door Freesco herkend wordt

2 vragen dus:

1) heeft iemand links naar info/drivers voor de kaart (OS maakt niet zo uit, NT4 drivers zou ik ook blij mee zijn)
2) specifieke tips voor hoe een EISA kaart onder Freesco draaiend te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Volgens mij is dat dus een NetFlex-3/E (die /E staat voor "EISA"), drivers te vinden bij Compaq.
Om een EISA-kaart herkend te krijgen moet je dus wel met de ECU (EISA Configuration Utility) de EISA-BIOS vertellen dat de kaart erin zit. Je moet hiervoor ofwel een diskette hebben (oudere systemen), Intel heeft daar een vrij standaard-exemplaar van beschikbaar, ofwel kun je die ECU vanuit de "gewone" BIOS van je systeem opstarten (recentere systemen).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 15:34 schreef mvdejong het volgende:
Volgens mij is dat dus een NetFlex-3/E (die /E staat voor "EISA"), drivers te vinden bij Compaq.
Hoe heb je de P/N aan een naam gekoppeld :?

Ik zie trouwens nergens bij de 3/E staan dat het een dual port is, info lijkt meer op een workstation kaart, terwijl dit mij toch heel typisch server lijkt.
Om een EISA-kaart herkend te krijgen moet je dus wel met de ECU (EISA Configuration Utility) de EISA-BIOS vertellen dat de kaart erin zit. Je moet hiervoor ofwel een diskette hebben (oudere systemen), Intel heeft daar een vrij standaard-exemplaar van beschikbaar, ofwel kun je die ECU vanuit de "gewone" BIOS van je systeem opstarten (recentere systemen).
Systeem is uit 1993 met een Intel OEM mobo- ik zal die flop proberen (want ik heb niets dergelijks in de BIOS gezien)

Oslik blyat! Oslik!