Toon posts:

problemen met 700 mb data cd's branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aloha,

ik heb een oude hp (8100 series) brander met 4x brand snelheid. Op de een of andere manier kan ik geen 700mb data cd's branden. Verder brandt ie gewoon alles, behalve dus 700mb data. M'n vader heeft thuis dezelfde brander, en hetzelfde probleem. Ligt dit nu aan de brander of misschien aan de software (easy cd creator 5), of aan iets heel anders?

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Ja, gaan we weer. Ik heb hetzelfde probleem, met dezelfde brander gehad (het ligt dus aan de brander). Je moet gewoon de firmware flashen naar 1.0n Oorspronkelijk bestaat dat voor de HP niet, maar de 8100 serie is min of meer hetzelfde als een of andere sony (ik weet niet welke). Voor de sony is wel een firmware update uitgebracht. Die is weer gehackt voor en door HP gebruikers. Daarmee krijg je 'm wel zover dat 'ie 700MB brand. Het flashen gaat simpel, kan zelfs in Windows.
Werkt perfect, ik heb er al tig gebrand, met Easy CD vreter 3. Vriend van mij heeft ook nog steeds zijn HP8100 en die brandt vrolijk met Nero (ook tot 700MB)

Het is met de search hier wel te vinden op tweakers.nl Als alle linkjes dood zijn, mail me maar ff op t_m_tenvelde@yahoo.com en ik stuur je de update wel door!

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
senks!! Ik tjek wel ff de search, en als dat niets oplevert dan meel ik wel ff....:)

• EnRaged

EnRaged

Prima.

Ik heb dus dezelfde frustratie gekend. Echt vervelend. Meest belachlijke was dat HP gewoon doodleuk zei dat het NIET kon (wat en support). IK brand al tijden met zo'n update zonder problemen. Eigenlijk is het gewoon zielig dat HP niet de moeite heeft genomen die Sony wel nam om zijn klanten tegemoet te komen. Zeker als je ziet dat er maar regels aan code hoeven te worden aangepast om de flash voor de HP bruikbaar te maken.

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:14

Wekkel

De downloadkoning

Oftwel, geen HP meer als nieuwe brander >:)

Verwijderd

Ze weten het wel hoor, staat zelfs op hun site :)
Ik heb nl hetzelfde probleem.
Was dus op zoek naar een nieuwe, maar nu ik dit hoor :)
Ga ik rap ff naar die firmware op zoek ;)

• EnRaged

EnRaged

Tja, die vriend van mij heeft ook afgezien van de aankoop van een nieuwe brander toen ik 'm geflashed had voor hem.

Als je het niet gevonden krijgt moet je maar naar mijn yahoo adres mailen. Ik wil best helpen, ken de frustratie maar al te goed. Temeer omdat veel topics hier op tweakers over die 8100 nogal oud zijn en de linkjes vaak dood.

Verwijderd

Heb net gemailed naar het adres dan in je profile staat hier op Tweakers ...
Is dat ook goed? (het is nl geen yahoo adres ...)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

een aangepaste Firmware is niet eens nodig: Mijn vader zijn HP8100 zegt al meer dan 2 jaar doodleuk dat ie een Sony is!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• EnRaged

EnRaged

Samp, you've GoT mail.

Moet er wel bij vertellen: op mijn bak (ABit i440BX) lukte de flash goed. Vriend van mij heeft een of ander brak merkloos bordje, en de flash lukte niet. De drive was niet beschadigd (zelfs niet na 2x proberen en een reset tijdens(!) de flash), en ik heb zijn drive in mijn bak gehangen en 'm alsnog goed gelflashed, drive terug gehangen, en draait probleemloos!

Conclusie: moet lukken, progje wijst zichzelf

Verwijderd

Allrighty then ... ff testen! :)
Alvast bedankt, ik laat wel weten hoe het verder gaat met mijn brandertje ;)

• EnRaged

EnRaged

Dat klopt Sjolmers, maar de LEDjes denken dan ook dat ze Sony zijn...... Die van mij voelen zich nog op en top HP :)
Staat netter, maar maakt idd geen fluit uit.

Verwijderd

"ERROR: Could not find an HP Surestore CD-Writer Plus drive"

Dat krijg ik :(

Zou het kunnen zijn omdat ik Win2k draai ?

Of omdat de drivers van microsoft zijn ? (het zijn de drivers die samen met Win2k komen ...)

Maar hij staat echt als HP writer en niet als Sony.

• EnRaged

EnRaged

Hmm, zou best kunnen, ik heb 'm onder W98 geflashed, geen ervaring onder W2K met dit progje

de Readme. bestandjes doorgelezen?

Edit heb even nog het progje gedraait: bij mij werkt het (onder Win98)

Verwijderd

To use the HP Firmware Update Program you must be running
Windows 95, Windows 98 or Windows NT 4.0 on your computer.

Maar ja, wat wil je :

HP FIRMWARE UPDATE PROGRAM
August 3, 1998

ligt dus misschien aan die win2k ...
zal ik op zoek moeten naar iemand met een win98, want heb geen zin om dat te installen.
Alhoewel ... heb hier misschien nog een schijfje liggen om het op te doen :)

• EnRaged

EnRaged

Heeft iig niks met je drivers te maken, mijn HP8100 draait ook met microsoft drivers.
Volgens mij ligt het gewoon aan W2K

Pagina: 1