Toon posts:

hoe krijg ik m'n hd geformateerd ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een virus ontvangen en ja helaas was het te laat mn hele systeem is dus al geinfecteerd.

Dus ik wil mn hd'tje formateren (draaid nu win XP op)
Maar in de opdracht promp van xp zegtie dat hij het niet kan doen.

Dus dan maar met een opstart floppy van win ME dan wil hij gaan formateren maar uiteindelijk formateerd hij mn schijf niet!

Dan heb ik nog met max-blast geprobeert mij deze wil hem ook niet formateren en geeft een vage melding over een chipset.
Dat kan wel kloppen want ik heb geen maxtor hd :)

Ik krijg gewoon mn hd niet geformateerd :(

wie o wie komt met de oplossing voor mij !!

Verwijderd

dan moet je het format.com bestand van c afpluken en op diskete zetten en dan nog eens proberen

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

gewoon een echte dos bootflop gebruiken lijkt me..

Hier staat tekst

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 15:51
Met dosflop booten en fdisk de partities eraf gooien

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 14:58 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
gewoon een echte dos bootflop gebruiken lijkt me..
al gedaan niet gelukt

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dos bootflop als in win98 :{
niet me :{

Verwijderd

XP opnieuw installeren van bootable cd, dan wordt er vanzelf gevraagd op welke partities, selekteer de partitie, druk d-enter-l, en je partitie is weg.

Maak vervolegns een nieuwe aan, en formatteer deze.

Klaar!

(heb je dus geen dos-flop voor nodig)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36

PromWarMachine

Forsaken Archer

www.bootdisk.com voor als je geen bootdisk hebt :)

Dividend for Starters

Verwijderd

probeer anders fdisk?
Of hang die hd van je in een andere computer als slave en haal dan de virussen eruit.Of je formateerd hem dan :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 15:08 schreef gharay29 het volgende:
probeer anders fdisk?
Of hang die hd van je in een andere computer als slave en haal dan de virussen eruit.Of je formateerd hem dan :?
Lijkt me niet slim, mede doordat die andere computer geinfecteerd ken worden :{

Maar oke. ik zal hem echt gewoon opstarten met een opstartdiskette van Win98se, wel de floppy maken op een computer ZONDER virus, daarna de diskette readonly maken, met clipje, daarna opstarten van diskette...

dan ga je naar FDISK
dan verwijder je elke partitie, Herstart nog een keertje, maar start dan op met de Windows XP cd..de rest wijst zichzelf

Verwijderd

idd wat je kan doen, is: bootflop(of cd) dan format c:/autotest of format c:/u

het moet nu in principe al werken, nog niet dan idd partities verwijderen, en dan bovengenoemde stap

Verwijderd

Je zegt niet welke virus je hebt, maar zelf zou ik mijn harddisk debuggen met Microsoft's Q106419 article, en daarna XP installeren door van die CD to booten. Als je XP CD niet bootable is, dan met een bootfloppy van de bootdisk website, kan je Fdisken, formatten, en dan installeren. En inderdaad, XP kan makkelijk zelf partitioneren and formateren.

PS. Dat debug script zorgt ervoor dat alles van je harddisk wordt gewiped, inclusief de Master Boot Record (zeer belangrijk als de virus die je hebt deze MBR kan infecteren). Dit is niet om de hele hard disk te overschrijven, maar de meest zekere manier om van een virus af te komen.
Pagina: 1