We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik heb inmiddels al bios 1011, 1012 beta en een tweakbios geprobeerd wat ik tegenkwam na wat gesearch op hier op got
Heb ik gewoon een defecte cpu gekregen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hoe kan je eigenlijk zien dat je het niet kan instellen in de BIOS? Dan moet de CPU het toch al doen?
Juist
het lijkt om een mislukte vmod, ik ga straks ff de cpu eruit halen om de achterkant es goed te bekijken
<edit>
Ik heb de cpu er ff uitgehad en idd het voltage hoort 1,475 te zijn, ik heb de bios ook geflashed naar de nieuwste versie (was 11, nu 12beta) en ik kan nu ook de vcore instellen zoals het hoort
alleen lijkt dit dus geen invloed te hebben op de vcore het blijft gewoon op 1,08 staan(volgens bios)
ik heb overigens regelmatig dat programma's vastlopen ook tijdens het opstarten
Na het doorlezen van een ander topic waarin het voltage van tualatin cpu's op asus tusl2-c mobo's niet kan worden veranderd, begin ik mij af te vragen of dit nu aan mijn moederbord ligt ipv de cpu
Verwijderd
Nou op een tusl2c met de laaste bios(niet eens een beta) kun je dus echt wel je voltage veranderen he! (en dat was een paar biosen terug ook al zo)Op zondag 05 mei 2002 20:38 schreef TLRnZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Na het doorlezen van een ander topic waarin het voltage van tualatin cpu's op asus tusl2-c mobo's niet kan worden veranderd, begin ik mij af te vragen of dit nu aan mijn moederbord ligt ipv de cpu
enne het voltage veranderen in de bios, kan wel maar maar er veranderd niets aan de daadwerkelijke vcore

Ik heb deze pinnetjes aan elkaar verbonden en kan in de BIOS voltages van 1.65 tot 1.95 V instellen.
Concrete Loop Watercooling
Hoe heb je dat draadje om die pinnetjes gemaaktOp zondag 05 mei 2002 20:57 schreef FreeRider het volgende:
Kijk eens op deze pagina, daar staat exact hoe je de voltages kan forceren dmv het verbinden van pinnetjes.
[afbeelding]
Ik heb deze pinnetjes aan elkaar verbonden en kan in de BIOS voltages van 1.65 tot 1.95 V instellen.
Concrete Loop Watercooling
Dat was alleen bij een bepaalde versie zo en is al lange tijd opgelost. (anders zou ik ook niet zo lekker kunnen oc-en)Op zondag 05 mei 2002 20:51 schreef TLRnZ het volgende:
enne het voltage veranderen in de bios, kan wel maar maar er veranderd niets aan de daadwerkelijke vcore
en het voltage loopt nu op 1,275V en als ik het voltage in de bios hoger zet (kan nu idd kiezen ui 1,675-1,875) dan verandert de werkelijke vcore weer niet
Weet je waar ik hierover meer informatie kan vinden, want volgens mij heb ik hier toch een probleemOp zondag 05 mei 2002 21:33 schreef memendo het volgende:
[..]
Dat was alleen bij een bepaalde versie zo en is al lange tijd opgelost. (anders zou ik ook niet zo lekker kunnen oc-en)
nu vroeg ik mij af welke cpu ik het beste kan nemen
de celly 1000a/1200a/1300a
met welke cpu zal ik waarschijnlijk de hoogste snelheid halen (=>150 fsb)
ik zit nu ff in de database van overclockers.com te kijke
deze deed het tot gisteravond normaal, ik deed de pc aan en kreeg het bekende ambulance geluid waarna de pc in safe mode opstart, sindsdien heb ik weer de problemen met het voltage en dat de pc af niet doorstart of zelfs helemaal niet start ook als de cpu op de standaardwaarden staat ingesteld
Mijn vraag is nu, is dit een voedingsprobleem af kan ik beter binnenkort ff het mobo rma sturen
Ik heb overigens een bioteq micro-atx case en heb geen flauw idee wat voor psu, ik zit zelf te denken aan 235/250W
Bij sisoft sandra staan alle voltages goed, alleen schijnt de -5V een waarde te hebben 3,55V
Ik heb nu ff middagpauze en ik kan pas rond 18:00 reageren
In bv Problemen Tualatin 1000
dat heb je goed gezienOp donderdag 06 juni 2002 00:54 schreef TLRnZ het volgende:
Ik heb vanavond ff men case opengehad, om de voeding te bekijken en zag tot mijn grote verbasing dat deze maar 150W is, het lijkt me duidelijk dat dit te weinig is voor mijn systeem
lekkere mooie voeding kopen
* Vorkie is medelevend en zeg ook maar wat, anders voel je je vast eenzaam en denk je t*erin* wat een eikels hier, ze reageren nooit
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter