Problemen Tualatin 1000

Pagina: 1
Acties:

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21
Ik heb mijn cpu cu-mine celly 900 geruild via tweakers voor een tualatin celly 1000 (leek mij een hele goede deal)

alleen ik heb het volgende probleem.
Wat is nou de vcore van deze cpu ik kan in de bios alleen 1.075-1.275 instellen en volgens mijn heb ik op de chip gezien dat het 1,475 moet zijn

De koeler verwijderen is ff geen optie omdat het een errug precies werkje is om een zalman koeler uit een micro-case te halen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Bossie
Ik ben er inmiddels achter dat het voltage idd 1,475 moet zijn, maar waarom kan ik deze waarde niet kiezen in de bios

Ik heb inmiddels al bios 1011, 1012 beta en een tweakbios geprobeerd wat ik tegenkwam na wat gesearch op hier op got

Heb ik gewoon een defecte cpu gekregen :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

CPU werkt denk wel, maar je mobo kan het denk niet aan.

Hoe kan je eigenlijk zien dat je het niet kan instellen in de BIOS? Dan moet de CPU het toch al doen?

Juist

• Bossie
mobo staat op jumperfree, waarna ik de settings handmatig instel in de bios, daarom vind ik het ook zo vreem dat ik in de bios alleen kan kieze uit 1.075 tm 1,275 (min-max)

het lijkt om een mislukte vmod, ik ga straks ff de cpu eruit halen om de achterkant es goed te bekijken

<edit>

Ik heb de cpu er ff uitgehad en idd het voltage hoort 1,475 te zijn, ik heb de bios ook geflashed naar de nieuwste versie (was 11, nu 12beta) en ik kan nu ook de vcore instellen zoals het hoort

alleen lijkt dit dus geen invloed te hebben op de vcore het blijft gewoon op 1,08 staan(volgens bios)

ik heb overigens regelmatig dat programma's vastlopen ook tijdens het opstarten

• Bossie
Heeft er niemand een idee waar het aan kan liggen, ik weet het niet meer,

• Bossie
Na telefonisch contact gehad te hebben met de winkel, word de cpu als rma opgestuurd

• Bossie
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1556169172

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2022548810

Na het doorlezen van een ander topic waarin het voltage van tualatin cpu's op asus tusl2-c mobo's niet kan worden veranderd, begin ik mij af te vragen of dit nu aan mijn moederbord ligt ipv de cpu

Verwijderd

Nou, gewoon 4 pins met elkaar verbinden door pinmod, en dan op 1.65 volt vcore laten lopen, dan kun je em makkelijk op 1333 laten lopen met 133MHz FSB, of misschien zelfs 150Mhz FSB via de boxed kooler

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 05 mei 2002 20:38 schreef TLRnZ het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Na het doorlezen van een ander topic waarin het voltage van tualatin cpu's op asus tusl2-c mobo's niet kan worden veranderd, begin ik mij af te vragen of dit nu aan mijn moederbord ligt ipv de cpu
Nou op een tusl2c met de laaste bios(niet eens een beta) kun je dus echt wel je voltage veranderen he! (en dat was een paar biosen terug ook al zo)

• Bossie
Dat is idd een optie, maar ik vind het vreemd dat de cpu standaard op 1,075v(bios_monitor) ipv 1,475v loopt

enne het voltage veranderen in de bios, kan wel maar maar er veranderd niets aan de daadwerkelijke vcore

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Kijk eens op deze pagina, daar staat exact hoe je de voltages kan forceren dmv het verbinden van pinnetjes.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/tuabxvolt.jpg

Ik heb deze pinnetjes aan elkaar verbonden en kan in de BIOS voltages van 1.65 tot 1.95 V instellen.

Concrete Loop Watercooling

• Bossie
Op zondag 05 mei 2002 20:57 schreef FreeRider het volgende:
Kijk eens op deze pagina, daar staat exact hoe je de voltages kan forceren dmv het verbinden van pinnetjes.

[afbeelding]

Ik heb deze pinnetjes aan elkaar verbonden en kan in de BIOS voltages van 1.65 tot 1.95 V instellen.
Hoe heb je dat draadje om die pinnetjes gemaakt :?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Door een strengetje van een gewoon kabeltje te pakken, die om de eerste pin heen draaien en strak trekken, vervolgens met een schroevedraaiertje naar beneden drukken en om de tweede pin straktrekken etc. daarna op maat afknippen (heb ik met een oude schaar gedaan). Tis een pielwerkje, maar zeer de moeite waard als je verder wilt clocken. Ik heb ook zoiets met m'n P4 gedaan en die gaat er ook hoger door.

Concrete Loop Watercooling

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 05 mei 2002 20:51 schreef TLRnZ het volgende:

enne het voltage veranderen in de bios, kan wel maar maar er veranderd niets aan de daadwerkelijke vcore
Dat was alleen bij een bepaalde versie zo en is al lange tijd opgelost. (anders zou ik ook niet zo lekker kunnen oc-en)

• Bossie
Ik heb de vmod uit het topic over tusl2-c probs toegepast

en het voltage loopt nu op 1,275V en als ik het voltage in de bios hoger zet (kan nu idd kiezen ui 1,675-1,875) dan verandert de werkelijke vcore weer niet :(

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1632189746

• Bossie
Op zondag 05 mei 2002 21:33 schreef memendo het volgende:

[..]

Dat was alleen bij een bepaalde versie zo en is al lange tijd opgelost. (anders zou ik ook niet zo lekker kunnen oc-en)
Weet je waar ik hierover meer informatie kan vinden, want volgens mij heb ik hier toch een probleem

• Bossie
Ik ga de cpu inruilen maar omdat de verpakking niet kompleet is, moet ik dus bijbetalen voor een andere cpu

nu vroeg ik mij af welke cpu ik het beste kan nemen :?
de celly 1000a/1200a/1300a

met welke cpu zal ik waarschijnlijk de hoogste snelheid halen (=>150 fsb)

ik zit nu ff in de database van overclockers.com te kijke

• Bossie
Ik heb dinsdag een andere processor, die ik rocksolid heb lopen op 1450@cl2 (1500 instabiel, 1550 start windows niet)

deze deed het tot gisteravond normaal, ik deed de pc aan en kreeg het bekende ambulance geluid waarna de pc in safe mode opstart, sindsdien heb ik weer de problemen met het voltage en dat de pc af niet doorstart of zelfs helemaal niet start ook als de cpu op de standaardwaarden staat ingesteld

Mijn vraag is nu, is dit een voedingsprobleem af kan ik beter binnenkort ff het mobo rma sturen :(

Ik heb overigens een bioteq micro-atx case en heb geen flauw idee wat voor psu, ik zit zelf te denken aan 235/250W

Bij sisoft sandra staan alle voltages goed, alleen schijnt de -5V een waarde te hebben 3,55V :?

Ik heb nu ff middagpauze en ik kan pas rond 18:00 reageren

• Bossie
Kan misschien de topictitel veranderd worden :?

In bv Problemen Tualatin 1000

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

bij deze

• Bossie
Het systeem loopt nu alweer de hele dag uiterst stabiel op 1000@1450, toch blijf ik het vreemd vinden, mocht het weer gebeuren dan kan het mobo direct rma

• Bossie
Ik heb vanavond ff men case opengehad, om de voeding te bekijken en zag tot mijn grote verbasing dat deze maar 150W is, het lijkt me duidelijk dat dit te weinig is voor mijn systeem

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 00:54 schreef TLRnZ het volgende:
Ik heb vanavond ff men case opengehad, om de voeding te bekijken en zag tot mijn grote verbasing dat deze maar 150W is, het lijkt me duidelijk dat dit te weinig is voor mijn systeem
dat heb je goed gezien :)

lekkere mooie voeding kopen :)

* Vorkie is medelevend en zeg ook maar wat, anders voel je je vast eenzaam en denk je t*erin* wat een eikels hier, ze reageren nooit ;) alleen de modjes, maar die geven zelfs nog ineens antwoord :P

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Bossie
LOL, maarre ik ben errug blij dat ik eindelijk de oplossing heb

Pagina: 1