Toon posts:

hulp nodig met raid instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI 845 ultra (MS-6398) mobo.
aan ide 1 zit een brander
aan ide 2 zit een DVD
aan ide 3 (raid) zit een Maxtor 740DX 6L080J4 en
aan ide 4 (raid) zit een Seagate Barracuda ST340016A
mijn probleem is dat ik die maxtor nergens niet kan benaderen. Ik heb het idee dat ide 3 ergens gedisabled staat maar nergens vinden waar. WinXP draaid vrolijk vanaf de Seagate.
Gaarne hulp. :?
Thanx

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
Voor zover ik weet disable je beide RAID IDE's in 1 keer.
Dus allebij enable of disable.

Heb je al es geprobeert de Maxtor op IDE 1 te zetten, of 2?
Misschien is die hd wel brak..
Who knows

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Kijk op je moederbord of er een jumper op zit die de controller instelt op ATA of RAID. Als die verkeert staat, kun je RAID wel vergeten. Heb je een array aangemaakt in het RAID bios van je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Hey Stinger_, ik heb ze omgedraaid, zelfde probleem: seagate wel, maxtor niet te benaderen.

Hey FirePower, ik wil ze in een non-raid opstelling gebruiken. Ik heb een array voor de seagate maar krijg er geen gemaakt voor de maxtor.

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat kabels (flat en power) gewisseld. Resultaat: maxtor gevonden, seagate nergens meer te vinden |:(
Wat doe ik fout ???

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 15:35
Dit probleem heb ik ook, zelfde config.

Verwijderd

brakke kabel ?

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:04 schreef EnfantTerrible het volgende:

Hey FirePower, ik wil ze in een non-raid opstelling gebruiken. Ik heb een array voor de seagate maar krijg er geen gemaakt voor de maxtor.
Je moet je moederbord/bios zo instellen dat het ingesteld is voor ATA, en niet voor RAID. Kijk in het boekje van het bord.

Als je geen RAID wilt, maar alleen de controller als ATA wilt gebruiken, wordt er niet gewerkt met arrays.

Behalve bij de ASUS a7v333 blijkbaar: die kan de controller niet als standaard ATA gebruiken, en die maakt 2 array's, elk bestaande uit één schijf. 2x Raid0 met 1 schijf. Wazige constructie, maar goed. Misschien werkt het ook zo voor jouw mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Hey FirePower,
krijg net meeltje van computerzaak, controller ondersteunt alleen raid 1/0 en kan niet als ide-controller gebruikt worden (is lite versie, kan normaal wel schijnbaar :'( ).
Wat ik wilde vragen, kan ik die schijven zonder problemen aan m'n ide controllers hangen of moet ik er nog wat mee doen?
thanx.

Verwijderd

Da's pech hebben...

Je kunt ze het beste aan 1 kabel op een standaard IDE controller hangen. Eentje als master, de ander als slave. Gebruik dan de andere IDE controller voor je DVD en brander.

(Hoe kan ik trouwens gvd Verkeerd fout gespeld hebben in een van mijn vorige posts?! :'()
Pagina: 1