Legaal mp3 downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Topicstarter
Wie weet en legale mp3 download site zoals emusic.com en weblisten.com maar die hun mp3 files in hoogere kwaliteit encoden dan 128K dus bijvoorbeeld 160K of nog beter 192K

weinig tot niks..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:54
mp3.com :?

napster.com ? (of is die (nog) niet weer online :? )

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 15:07 schreef Cutebritney het volgende:
mp3.com :?

napster.com ? (of is die (nog) niet weer online :? )
Ik bedoel natuurlijk wel van bekende artiesten.

Napster ken ik wel, maar ik zoek meer kwaliteit, ik wil niet van verschillende mensen iets downloaden totdat ik een album compleet heb.

Nog even concreet: Ik zoek dus sites zoals emusic.com en weblisten.com maar dan met betere kwaliteit muziek mp3's

weinig tot niks..

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je mag dat niet downloaden, kopen wel :P :D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

via www.startpagina.nl staan er geloof ik een aantal genoemd....

waarom legaal, als ik vragen mag :???

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 10:38

joskuiper

PapaCooper

het menselijk oor hoort niet meer dan 128 kilobit, dus het heeft totaal geen nut om mp3's in een hogere bitrate te gaan downloaden omdat je het verschil toch totaal niet hoort. Ook bij het branden op een cd maakt de kwaliteit niet uit.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 02 mei 2002 15:33 schreef Rage_667 het volgende:
het menselijk oor hoort niet meer dan 128 kilobit, dus het heeft totaal geen nut om mp3's in een hogere bitrate te gaan downloaden omdat je het verschil toch totaal niet hoort. Ook bij het branden op een cd maakt de kwaliteit niet uit.
Dan wordt het tijd om je oren te laten testen, of betere speakers en/of soundsystem kopen. 128 of 192 hoor je dus echt wel.

Exact expert nodig?

Verwijderd

bij 128k zijn de lagere tonen erg hmmm niet goed :)
het verschil hoor en voel! je wel degelijk.

Verwijderd

2 words;
ha ha :D

Verwijderd

mp3 is nooit legaal, alleen live-sets zijn legaal en wat mp3.com aanbied

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:58 schreef marty_90000 het volgende:
en als ik mijn gekochte cd rip in mp3 formaat? Niet legaal??

Dacht het wel he :)

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Op donderdag 02 mei 2002 15:42 schreef Asterix1 het volgende:
bij 128k zijn de lagere tonen erg hmmm niet goed :)
het verschil hoor en voel! je wel degelijk.
het is andersom :)
bij 128k zijn de hoge tonen niet zo goed als bij 192!

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

Verwijderd

Mensen graag beetje ontopic blijven, topicstarter vraagt naar andere sites die legaal mp3's aanbieden, niet het verschil tussen 128 k of 192 k kwaliteit :)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 20:48

me1299

$ondertitel

Proest :P

Maar ff ontopic.

Ik denk niet dat je legaal, gratis hele nummers van bekende artiesten kan downloaden.

Verder heb je de beste muziek sites op dat gebied al genoemd :Y)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2024

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Op donderdag 02 mei 2002 16:04 schreef ___Joey___ het volgende:

en als ik mijn gekochte cd rip in mp3 formaat? Niet legaal??

Dacht het wel he :)
Als jij je mp3's dus voor jezelf zou houden is dit legaal zodra jij anderen dit laat downloaden is het niet legaal meer. Ook als jij van een site mp3's gaat downloaden is het illegaal, mits je de richtlijnen overtreed. De officiële richtlijnen van o.a. BSA & B&S zijn:

Mp3's en software mogen gedownload worden van sites en op een schijf bewaard worden voor de periode van 24 uur. Hierna zijn de rechten die de downloader heeft op de product voorbij en is het illegaal.

Lijkt me duidelijk....

/me , streng maar rechtvaardig...

Verwijderd

Dat 24-uurs gezeik wat je overal tegenkomt is dus complete onzin he...

"The 24-hour rule is a myth. It generally states that users may download any program off the Internet for free and use it for 24 hours to determine whether they want to continue using it; then they must either delete or buy it. This urban legend continues to circulate on the Internet."

(antwoord op een vraag van de BSA trivia game :) op de BSA site)

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2024

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Die vragen op de site worden willekeruig gegenereerd, ik had nl. een vraag over wie sprak over internet privacy.

Volgens mij klopt dat verhaal over die 24 uurs regel wel, want ik heb zoiets gelezen in een nieuwsbrief van XS4all

Verwijderd

Na even zoeken naar info over de "24-uurs regel" kwam ik bij het volgende terecht, waar heel duidelijk staat dat het onzin is:
http://www.siia.net/piracy/copyright/24hr.asp

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op donderdag 02 mei 2002 15:40 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd om je oren te laten testen, of betere speakers en/of soundsystem kopen. 128 of 192 hoor je dus echt wel.
Dit is nu echt een HEEERLIJK voorbeeld van hoe de mens in elkaar steekt, ik heb zo'n vermoeden dat jij niet hebt meegedaad aan Jag's blinde mp3 test :)

geen vuur bedoeld natuurlijk, maar er bleek heel duidelijk dat 'niemand' in staat was om de 128Kb versie van de wav te onderscheiden

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-12 21:47
Hangt er natuurlijk wel vanaf met welke encoder het is gebeurd: een lame 3.91 mp3 klinkt echt een stuk beter dan eentje van Xing

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 15:58 schreef marty_90000 het volgende:
Jawel, die sites die ik opnoem bieden legale mp3's aan, je betaalt een vast bedrag per maand en mag unlimited downen..

En waarom ik legaal zou willen downloaden, omdat die sites veel cd's heeft die ik bijna nergens kan vinden, en als ik ze vind komen ze van napster en gnutella en is elk nummer ge-encode met een andere encoder en op een andere bitrate.

Je zou voor de gein eens je mp3 collectie moeten checken met EncSpot dan schrik je je een hoedje :-)

Maar oke, er zijn dus geen andere sites die legaal hoge kwaliteit mp3's aanbieden, helaas wachten dus maar.

weinig tot niks..

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12 11:04
Zover ik weet is downloaden van muziek/mp3's niet illegaal. Het op je site aanbieden van die mp3's (zonder er voor te betalen etc) is wel illegaal. Evenals het op andere manier verkopen / weggeven / verspreiden ervan nadat je het hebt gedownload.

Downloaden van software is weer anders. Dat mag niet.
Pagina: 1