Tbird 950 59 graden idle

Pagina: 1
Acties:

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
mijn oom heeft onlangs een upgrade gedaan van duron 700 naar tbird 950, van 256 naar 384 meg, en naast de al aanwezige 20 gig 5400 tpm, een 40 gig 7200 tpm. de verkoper had gezegd dat een groter koel blok niet nodig was(een kleine spire cooler met een heatsink van plm 80*80*40). hiermee was hij al dik 65 graden toen ie nog maar in de bios zat. het blok zelf werd ook gloeiend heet, dus het lag niet aan slecht contact tussen core en sink. ik heb er nu een coolermaster op gezet waar mee ik mijn XP1600+ beneden de 40 hield, maar met deze cooler word nog steeds bijna 60 graden idle (zonder de kast eromheen :? ) bovendien is hij niet erg stabiel (hij wil perse WINME) erop hebben, soms gaatie uit, en daarna wil hij niet meer aan, tot je een poosje gewacht hebt, of de bios gereset hebt. het is trouwens een Gigabyte mobo (type kan ik zo niet lezen).
volgende vraag:
er zit verder ook een A-Open 52x cdrom en een plextor 12x brander in. is de 235 watt voeding die erin zit genoeg? of moet er een 300 watter in komen. (vid card is trouwens een tnt2 dus die trekt niet zoveel stroom dacht ik)
mzzl!

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
airflow -> als de warme lucht niet weg kan hoopt het zich dus op, en wordt de hele kast warm, zet er eens een goede case fan in, dan is het denk ik al voor een groot deel opgelost

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
ik weet dat airflow veel uitmaakt, maar een XP1600+ in ongeveer dezelfde kast, ook zonder casefan met dezelfde heatsink(+fan uiteraard) die maar 40 graden word, en een tbird 950 die bijna 60 graden word. das is bijna 20 graden verschil, terwijl de XP veel sneller is. ik weet dat de tbird een heethoofd is, maar op deze snelheid, met deze temp??

btw. mooie icon (mooie wagen)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me