Philips Brilliance 107P -> trinitron lijnen???

Pagina: 1
Acties:

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik heb hier op mijn stage een aantal beeldschermen staan van het type/merk: Philips Brilliance 107P. Nu zijn hier lijnen in het scherm te zien op 1/3 en 2/3 van het beeld. Oftewel: trinitronlijnen. Maar trinitron beeldbuizen worden gemaakt door Sony en dit zijn Philips beeldschermen en ik neem aan dat Philips als hoofdproducent van beeldbuizen zijnde zijn eigen beeldbuizen gebruikt... :? Heb hier ook een oudere staan, de Brilliance 107 (zonder P) waar deze lijnen niet zichtbaar zijn... Weet iemand hier iets van?

Ik vraag dus niet de uitleg over trinitronlijnen, maar hoe die dingen in de Philips beeldschermen komen... :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Nee hoor ook philips gebruikt op trinitron gebaseerde buizen, elke beeldbuisfabrikant heeft daar wl een variatie van.
Maar philips leverde wel degelijk monitoren met sony trinitron buizen, weet niet of dat met de huidige lijn ook nog is.

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Ow??? nice to know...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik d8 dat philips diamondtron gebruikte? is bijna hetzelfde als trinitron. heeft iniedergeval ook die lijnen.

ik heb ze ook in m'n net nieuwe iiyama 19", maar na een paar dagen zie ik ze al bijna niet meer.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
de 109P van m'n pa heeft het ook. Diamontron.

Mijn eigen Dell p991 heeft een sony beeldbuis, trinitron en heeft ook van deze lijnen...

conclusie: Elke platte monitor heeft ze ;)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 19:39 schreef Cutebritney het volgende:
de 109P van m'n pa heeft het ook. Diamontron.

Mijn eigen Dell p991 heeft een sony beeldbuis, trinitron en heeft ook van deze lijnen...

conclusie: Elke platte monitor heeft ze ;)
Voorbarige conclusie:

Want.... Ik heb ze niet en ik heb lekker een platte monitor en ik heb geen lijntjes :9 :P

WANT: Ik heb lekker een Flatron :D
en wel deze:

http://www.lge.com/c_product/pc/monitor/flatron/products/detail_795ft%2B.shtml

No more soepkommen :r no more lijntjes, ONLY FLATRON 8-) :9~

Enne, topicstarter volgens mij zit hier een Diamondtron buis in.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:55 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Voorbarige conclusie:

Want.... Ik heb ze niet en ik heb lekker een platte monitor en ik heb geen lijntjes :9 :P

WANT: Ik heb lekker een Flatron :D
en wel deze: http://www.lge.com/c_product/pc/monitor/flatron/products/detail_795ft%2B.shtml
HAHAA, dan heb jij Teleplan en niet de philips garantie. :P

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 21:56 schreef DragonLord het volgende:

[..]

HAHAA, dan heb jij Teleplan en niet de philips garantie. :P
LEKKAH boeie, ik heb binnen 2 weken een nieuwe gehad en ik had er maar 620 piek voor betaald :D

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:59 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

LEKKAH boeie, ik heb binnen 2 weken een nieuwe gehad en ik had er maar 620 piek voor betaald :D
Dan doet teleplan het tegenwoordig het toch wel goed.

De klant laten denken dat het een nieuwe is. :D

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik zit nu dus te kijken om een 19" te kopen, maar dat is lastig met de volgende twee eisen:
- geen teleplan!
- geen lijnen van bijvoorbeeld triniton, etc. (irriteer me er mateloos aan)

Waarschijnlijk wordt het wel een Philips (kan ik goedkoper aankomen), maar dan mogen er niet twee van die lijnen inzitten :(

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:09 schreef Rukapul het volgende:
Ik zit nu dus te kijken om een 19" te kopen, maar dat is lastig met de volgende twee eisen:
- geen teleplan!
- geen lijnen van bijvoorbeeld triniton, etc. (irriteer me er mateloos aan)

Waarschijnlijk wordt het wel een Philips (kan ik goedkoper aankomen), maar dan mogen er niet twee van die lijnen inzitten :(
Dan wordt het een 109s20 of 109b20 die hebben meen ik geen lijnen, maar een gatenmaskertje, waardoor de dotpitch iets groter kan zijn. (ligt eraan hoe je het meet)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 22:06 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Dan doet teleplan het tegenwoordig het toch wel goed.

De klant laten denken dat het een nieuwe is. :D
Sterker nog, het IS een nieuwe :D Kan het aan het aantal uren zien dat ie aangestaan heeft :) Woei, zit nu al op 782 sinds Januari ofzo :D

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:19 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Sterker nog, het IS een nieuwe :D Kan het aan het aantal uren zien dat ie aangestaan heeft :) Woei, zit nu al op 782 sinds Januari ofzo :D
Laat me raden, je hebt hem heel slim half half aan de bezorger gegeven, die heeft em laten stuiteren en zijn verzekering aangesproken. :?

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Had een simpel vraagje; gevolg: iedereen loopt te zeiken over zijn monitor, dat-ie wel zo goed is enzo. Zal ik dan ook maar beginnen? Ik heb thuis een Compaq staan. Jawel, een 14 inch die maximaal 800x600 draait en waarvan de brightness voluit staat en je ziet nog geen hol. Oftewel: heb een nieuwe nodig, maar moet ook nog op vakantie en moet ook nog collegegeld betalen. Geen nieuwe dit jaar... :)

Degenen die wel naar mijn vraag hebben gereageerd. DANK JE WEL. Tis weer helemaal duidelijk.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Als je echt meer info wilt over Flatron en de verschillen tov Diamondtron en Trinitron raad ik je aan hier ff te kijken:

http://www.lge.com/c_product/pc/monitor/flatron/index.jsp
Pagina: 1