Toon posts:

pop3 poort al in gebruik??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een emailserver aan het opzetten mbv eXtremail dit moet alles in een regelen. De smtp server draait zonder problemen, ook met IMAP kan er gemaild worden alleen met pop3 kom ik er niet in. Het log van eXtremail geeft het volgende:

POP3 - Error: binding
-----------------------------------------------------------------------
02/05/2002 - 12:26:08 -> Address already in use
-----------------------------------------------------------------------
02/05/2002 - 12:26:08 -> POP3 - Error: creating socket

Aangezien ik een aardige n00b ben in linux begint het hier lastig te worden. Het lijkt er een beetje op dat de pop socket in gebruik is maar hoe controleer ik dat? Het mailprogramma geeft de melding -ERR Bad Login. Als ik telnet naar poort 110 dan geeft hij:
OK POP3 [hostnaam] v2000.70mdk server ready

Oja ik gebruik Mandrake 8.1 (ivm de n00b factor :9 ) Iemand die dit nog volgt en mij verder kan helpen??

Verwijderd

Waarschijnlijk draai je al een pop3 service via (x)inetd. Bekijk de config daarvan dus eens en disable dat.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar komt de n00b factor hard om de hoek kijken! :P

Waar oh waar, ik kom in etc/xinetd.d wel ipop3 tegen waarin staat #default:on maar leest hij over die # heen dan als ik hem of off zet?

en inet.d heb ik nog niet gespot op deze mandrake distro

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24

Sjonny

Fratser

netstat -tnap

zie je welk progje welke poort open heeft. wel als root doen.
en ja het is xinetd of inetd. inetd config is: /etc/inetd.conf hoogst waarschijnlijk. maar waarom wil je pop3 stand-alone draaien?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is het voor elkaar, althans ik kan nu inloggen op de eXtremail server. in de ipop3 moest ik simpelweg disable = yes invoeren et voila. De xinetd.conf wijst naar een directory met alle losse onderdelen. Mbt dat stand-alone draaien van pop3 wat moet ik me daar bij voorstellen?

eXtremail is een mail server die zowel smtp, imap als pop3 regelt en dus alle poorten dient te kunnen gebruiken. Erg eenvoudig programma'tje wat toch behoorlijk wat kan.
http://www.extremail.com/