[Flash MX] Width en Height van movieclip

Pagina: 1
Acties:

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Topicstarter
Met de volgende code maak ik een lege movieclip waar ik een plaatje inlaadt. Als ik na het laden van het jpg-je de breedte en hoogte opvraag zijn die beiden nog nul. Is er een manier om de b x h van het gelade plaatje op te vragen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
createEmptyMovieClip("leeg",0);
leeg.loadMovie("test.jpg");
with(leeg) {
    _rotation = 90;
    _xscale = 10;
    _yscale = 10;
}
trace(leeg._width);

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 19:56

JSchut

.....

kweet ff niet waar je het aanroept maar moet het niet

trace(_root.leeg._width);

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Topicstarter
Nee, dat zit wel snor, want ik krijg een "0" in mijn output window, en als ik een fout pad zou hebben zou ik "undefined" te zien krijgen.

I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 02 mei 2002 13:52 schreef TheDjasp het volgende:
Met de volgende code maak ik een lege movieclip waar ik een plaatje inlaadt. Als ik na het laden van het jpg-je de breedte en hoogte opvraag zijn die beiden nog nul. Is er een manier om de b x h van het gelade plaatje op te vragen?
Je zal eerst moeten wachten totdat de jpg ook daadwerkelijk geladen is. Enige manier die ik zo snel kan bedenken ( en een lelijke )
code:
1
2
3
4
5
6
7
_root.createEmptyMovieClip("test",i++);
_root.test.createEmptyMovieClip("img",i++);
_root.test.img.loadMovie("http://212.79.233.113/journal/images/fireshow.jpg");
_root.test.onEnterFrame = function() {
    trace( _root.test.img._width );
}
_root.test.img.onEnterFrame();

En eigenlijk moet je dan gewoon gelijk die onEnterFrame deleten...misschien weet B-Top nog een mooie manier?

"You're only as good, as what you did last week."

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

na ff nadenken kwam ik op het volgende ( werkt vaag ):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
MovieClip.prototype.loadIMG = function(plaatje) {
 this.createEmptyMovieClip("img", i++);
 this.img.loadMovie(plaatje);
 this.onEnterFrame = function() {
     if (this.img.getBytesLoaded() > 1 && this.img.getBytesLoaded() >= this.img.getBytesTotal()) {
         trace( this._width );
         trace ( this._height );
         delete this.onEnterFrame;
         }
    }; 
};
_root.loadIMG("http://212.79.233.113/journal/images/fireshow.jpg");

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Topicstarter
[sidestep]
MovieClip.prototype.loadIMG = function(plaatje)
Bij veel geavanceerde AS kom ik prototype tegen, maar ik kan nergens vinden wat het precies is...?!?
[/sidestep]

[on-topic]
Wat ik probeer te maken is iets wat lijkt op dit. (Om MX te leren kennen, en tegelijkertijd mijn Actionscript te improven). Zij spelen echter in zoverre 'vals' dat ze de tween per plaatje gecustomized hebben, en ik wil dat volledig dynamisch laten plaats vinden.

Nou had ik het al 'opgelost' door de breedte x hoogte in de database die ik gebruik op te slaan, en die dus mee te geven aan de movie, maar het is toch eleganter om het in Flash zelf te doen.

logt nu ook

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 02 mei 2002 16:41 schreef TheDjasp het volgende:
[sidestep]

Bij veel geavanceerde AS kom ik prototype tegen, maar ik kan nergens vinden wat het precies is...?!?
[/sidestep]
Actionscript is een prototyped based language itt tot een classbased taal. Read more here

Verwijderd

prototyping is wat moeilijk uit te leggen in de goede context als je niet eerst wat meer weet van BV OOP proggen......

Ik ga vanaaf ff kijken naar je vraag btw....Oh,When? vroeg me al te kijken, maar moet hier (werk) ff wat troep fixen :)

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Topicstarter
Read more here
*zucht*.. daar moet ik even voor gaan zitten. Soms is het wel een handicap als je sommige basis programmeer/OOP principes nooit hebt geleerd.. :)

logt nu ook

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 16:55 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

*zucht*.. daar moet ik even voor gaan zitten. Soms is het wel een handicap als je sommige basis programmeer/OOP principes nooit hebt geleerd.. :)
/me klooit altijd maar wat aan, dan leert ie ut vanzelf
Pagina: 1