[XP] Windows 'vergeet' folder instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wortelpudding
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hello all,

ik heb een probleem met m'n folder settings in XP. Het lijkt alsof XP ze om de zoveel tijd 'vergeet' :(.
Voorbeeld: In 'My Network Places' heb ik een aantal kolommen in detail view weggehaald, maar na een paar dagen zijn ze gewoon weer terug, m'n window-size is gereset, etc.
Dit heb ik dus ook bij andere folders.

Is hier een patch ofzo voor? Dit lijkt me namelijk een bug!

GreetZ,

MrHuge

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kan je niet helpen, maar wel melden dat ik hetzelfde heb, misschien is het een troost voor je dat je niet de enige bent.

Verwijderd

Ik heb het probleem zelf niet. Maar heb je soms een progje geinstalleerd wat dit kan veroorzaken ??

• Wortelpudding
  • Niet online
Nee, ik heb op andere nieuwsgroepen ook al veel lotgenoten ;) gezien, en daaruit blijkt wel dat het niet direct met een proggie te maken heeft. De oplossingen die hier geboden worden werken stuk voor stuk NIET :'(

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Misschien is het niet wat je bedoeld, maar stel eerst de weergave in en klik dan op:

(Windows Verkenner) -> Extra -> Mapopties -> Weergave -> Op alle mappen toepassen.

Op deze manier onthoud ie de weergave instellingen bij mij prima!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat misschien ook wel helpt, is CTRL knop ingedrukt houden terwijl je op het kruisje rechtsboven klikt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 08:04

mees

Duuuussss...

Tis zekerweten een bug..

Ik heb 2 uur geleden XP er opnieuw opgegooid, nog steeds hetzelfde... al stel je een folder in op 'miniatuurweergave', na 5 minuten dezelfde folder openen, en hij staat weer normaal...

8 bitterballen = 1 byterbal

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook...en d'r na lang zoeken nog steeds geen oplossing voor gevonden :'(

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Op donderdag 02 mei 2002 13:55 schreef SMulTiE het volgende:
kan je niet helpen, maar wel melden dat ik hetzelfde heb, misschien is het een troost voor je dat je niet de enige bent.
De enige ben je zeker niet, ik heb hier al last van sinds Windows 98 SE (van 95 kan ik me het niet meer herinnneren).

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:19

Arie

One Man Army

Ik heb ergens gelezen dat als dit gebeurd dan moet je, zoals al eerder genoemd, de map naar wens aanpassen en vervolgens via Extra naar Map Options, vervolgens het tabblad View... en verder weet ik het niet meer zo uit mijn hoofd. Waarschijnlijk zoals hierboven het al werd beschreven, zo moet je het doen voor e l k e map. Het klinkt omslachtig, maar dit heb ik ergens gelezen. Ik heb het zelf nog niet getest en kan het op dit moment ook niet testen, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. Maar kijk ook eens in de Knowledge Base van Microsoft, want daar staat het vast al wel in.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:35

RUFFNECK

Poentje

Ik wilde nou net ook een thread hierover openen.
Heb zelfde probleem nl.
In m'n mappen wil ik altijd wel Detail view en me status bar zichtbaar hebben, maar zodra ik Explorer (Verkenner) sluit of de folder, en ik maak et weer open issie weer gereset zeg maar.
Egt irri.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:35

RUFFNECK

Poentje

Op vrijdag 03 mei 2002 11:21 schreef RUFFNECK het volgende:
Heb zelfde probleem nl.
In m'n mappen wil ik altijd wel Detail view en me status bar zichtbaar hebben, maar zodra ik Explorer (Verkenner) sluit of de folder, en ik maak et weer open issie weer gereset zeg maar.
Egt irri.
edit> Vaag, de methode die eggy hierboven aangeeft werkte eerst niet bij mij maar nu wel! :)

edit2> ipv edit op quote gedrukt :(

Verwijderd

HEt is een bug.
Moest vandaag even een XP machintje installeren, en heb het gelijk even getest.

Misschien heeft Microsoft alwel een patch op hun site staan.
Zal wel eens even gaan rondneuzen daar

• Morre
  • Laatst online: 27-07-2025
En waarom heb ik hier dan geen last van? Als het een bug is dan moet ie vooral in mijn versie zitten(De 1e versie)

Zoals boven beschreven is heb ik het ook al eerder gedaan(Ook al in Win98/Me/2000)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

scorpie

Supra Addict

ik wilde voor medal of honor een map gaan maken onder xp, en dan moest je een bepaalde dir maken waar je maps in kwamen bij het autosaven van het programma.. ik mooi die dir gemaakt en dat programma geeft steeds aan dat die dir read only is. nou mooi niet dus.. want ik had em net van read only naar gewoon gezet (bij dirs moet je schijnbaar eerst datgene instellen wat je niet wilt en daarna weer het goeie instellen, dat heb je met delen ook maar dat is een ander verhaal). ik weer die map maken in dat programma... gaat ie wéér zeuren dat die map read only is.
dus ik weer kijken en ja hoor.. xp wil die dir gewoon niet normaal zetten.

dus nu maar weer w2k

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Er ligt mij iets van bij dat Windows van de laatste 30 mappen de view settings 'onthoudt'. Daarna is het FIFO. Ik merk iig wel (met w2k) dat mapjes waar ik vaak kom wel de settings hebben die daar instel, maar ik heb me er nog nooit zo erg aan geirriteerd om het uit te zoeken :z

en met mapjes bedoel ik natuurlijk directories :+

• Wortelpudding
  • Niet online
De methode van Eggie_lwd werkt niet, dat is nou juist precies het vervelende...
Het is trouwens ook zo dat bij sommige netwerk folders de kolommen andere breedtes hebben dan bij lokale folders (dit dus ondanks de 'apply to all folders' button...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 11:38
Op vrijdag 03 mei 2002 02:57 schreef Eggie_lwd het volgende:
Misschien is het niet wat je bedoeld, maar stel eerst de weergave in en klik dan op:

(Windows Verkenner) -> Extra -> Mapopties -> Weergave -> Op alle mappen toepassen.

Op deze manier onthoud ie de weergave instellingen bij mij prima!
helpt niet, tig keer gedaan, anyway ik had hier ook last van, en nog eens van dat IRQL_LESS_OR_EQUAL crashes, om de 5min,

daarom heb ik gisteravond win2k er weer opgegooit.

• Wortelpudding
  • Niet online
Is dit nu eigenlijk al bij Microsoft BEkend en ONDERkend, en zit er nu een patch aan te komen voor dit probleem?

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 03:38
Op woensdag 22 mei 2002 10:59 schreef MrHuge het volgende:
Is dit nu eigenlijk al bij Microsoft BEkend en ONDERkend, en zit er nu een patch aan te komen voor dit probleem?
Laten we het hopen, het is een behoorlijk irritante bug.

Maar in ieder geval, de (helaas meestal tijdelijke) oplossing is om de volgende registry sleutels te verwijderen:
code:
1
2
3
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags

FF opnieuw opstarten en het probleem is voorlopig verholpen

Mijn fotografie en videografie

• sunturion
  • Laatst online: 11-09 00:34
het is geen bug, wat je moet doen als je de map hebt geweizigd en je wilt dat hij zo blijft is gewoon op extra --> mapopties en dan op OK klikken.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Wat ik vaker doe als ik zo'n probleem is:
1 venster (bijv. Deze Computer) openen, deze naar wens aanpassen en dubbelklikken op een van je hd's.
Open dan nog een keer Deze Computer. Pas ook dit scherm vrijwel hetzelfde aan, ga ook hiermee naar een van je hd's.
Sluit nu beide vensters, dan ben je weer een aantal weken verlost van je probleem (tenminste bij mij: winXP prof 2600 NL)

Verwijderd

Ook van mij de vraag: Waarom werkt dit bij mij wel?
Winver: 2600.xpclient.010817-1148.
Ik heb tot nu toe alle patches netjes gedownload en het werkt hier prima!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 03:38
Op donderdag 23 mei 2002 09:46 schreef sunturion het volgende:
het is geen bug, wat je moet doen als je de map hebt geweizigd en je wilt dat hij zo blijft is gewoon op extra --> mapopties en dan op OK klikken.
Het is wel een bug. Wat jij beschrijft zorgt er wel voor dat de instellingen netjes opgeslagen worden, het probleem is dat die settings (bijv. in mijn geval een aantal dagen) zo blijven, om vervolgens weer spontaan naar de standaardview terug te springen). Meer mensen hebben hier last van, dat is al uit andere topics gebleven.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

ik heb het hier ook weleens opgemerkt. ik ben er nog steeds niet achter waar het aan ligt.

misschien wachten op een xp service pack (als ie er komt tenzij microsoft weer een nieuwe windows-versie gaat uitbrengen)

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 21:18
ik vind het ook zeer irritant.
je kunt wel zo instellen dat je het wilt en dan bij mapopties zeggen dat je alle mappen zo wilt.
maar dat wil ik helemaal niet!!!!
bij de ene map (downloads bijv) wil ik dat hij altijd gesorteerd op datum staat.
en bij een andere map juist weer op alfabet.
maar dat f*cking xp wil het maar niet onthouden!

• Wortelpudding
  • Niet online
Weet iemand toevallig of dit probleem in Service Pack 1 opgelost is?

• Wortelpudding
  • Niet online
Schop :O

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 21:18
ja schopschop

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:49
In de betas van SP1 is dit nog niet opgelost, ik draai XP SP1 v1097.
En ik betwijfel of dat voordat die final gaat nog gefixed wordt :(

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb er ook lang last van gehad bij meerdere installaties, hij onthoudt die zooi gewoon niet ...

vorige week reinstall gedaan en was er vanaf :?

Verwijderd

Hmm net winxp installed met final sp21

en ook deze probleem van vergeetachtige explorer

Verwijderd

Bij mij vergeet ie elke keer dat ik een statusbalk onderin wil hebben. Ik weet niet of dat helemaal hetzelfde is als dezelfde folder opmaak, maar ik vind het er wel op lijken in ieder geval.

Laten we hopen dat de SP1 het probleem oplost...

• sunturion
  • Laatst online: 11-09 00:34
ik denk nog steeds dat het echt geen bug is.
Als ik bijvoorbeeld de status balk onderin wil hebben ga ik eerst naar beeld en dan zet ik een vinkje bij statusbalk.

Vervolgens ga ik naar extra --> mapopties.
Dan klik ik op algemene taken in mappen weergeven (hij staat overigens al op deze optie, maar dat doe ik zodat de knop toepassen te voorschijn komt) en dan klik ik op Toepassen en dan weer op OK.

En dan blijft hij echt voor eeuwig zo.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
k7of9 schreef op 23 mei 2002 @ 00:28:
[...]

Laten we het hopen, het is een behoorlijk irritante bug.

Maar in ieder geval, de (helaas meestal tijdelijke) oplossing is om de volgende registry sleutels te verwijderen:
code:
1
2
3
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags

FF opnieuw opstarten en het probleem is voorlopig verholpen
ik had ook altijd last van dit probleem.........toch heeft bovenstaande oplossing het probleem bij mij verholpen, heb er nu nooit meer last van.

zie ook dit topic wat ik toen opende:

mapinstellingen veranderen steeds

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

RUFFNECK schreef op 03 mei 2002 @ 11:21:
Heb zelfde probleem nl.
Egt irri.
Dat komt omdat Explorer net als IE bij het laatst gesloten venster de instellingen bewaard van de layout.

- Alle vensters sluiten.
- 1 venster openen
- Statusbar aanzetten
- het venster sluiten
- klaar

Ik heb er inderdaad ook last van dat sommige instellingen niet altijd onthouden worden, zoals de view mode. Maar maar zeer sporadisch. Reset All Folders en dan Like Current zet alles weer goed.

XP probeert soms te ontdekken wat de inhoud is van een bepaalde map en past dan de kolommen aan. Zoals als er veel mp3tjes instaan komt de artiesten kolom erbij. Daar heb ik nog niets tegen kunnen vinden.

Waar ik juist veel meer last van heb is dat af en toe de vensters 'normaal' evengroot zijn als de 'maximized'. Drukken op het 2e knopje van rechts maakt dan ook geen verschil. Dit lijkt wel te komen van zich misdragende popup IE reclame vensters heb ik het idee.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1