Toon posts:

Linux op een 486

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hiya peepz ik wil linux instaleren op een 486 met 16 mb werkgeheugen, welke distro kan ik het beste nemen die er gewoon op draait om Linux te leren, dus vooral om mee te klooien.

Ik heb uiteraard de search gebruikt en ben er uit gekomen dat ik redhat en mandrake niet kan instaleren vanwege het feit dat er te weinig mb aanwezig is wie raad welke distro aan voor een newbie op een 468 machine?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Ik zou voor Slackware kiezen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Of debian

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 13:30 schreef FatalError het volgende:
Ik zou voor Slackware kiezen.
ok en waarom dan wel als ik vragen mag, zoals ik al zei ben een newbie! argumenten pls?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Met maar 16 MB kun je grafische dingen sowieso wel vergeten.
Lekker prutsen op de console dus... ;)
LFS is misschien ook een optie.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 13:28 schreef Vegeta het volgende:
Ik heb uiteraard de search gebruikt en ben er uit gekomen dat ik redhat en mandrake niet kan instaleren vanwege het feit dat er te weinig mb aanwezig is wie raad welke distro aan voor een newbie op een 468 machine?
*kuch* search gebruikt :? :{

Dan was je ongetwijfeld de vele tientalle topics tegengekomen die collega Jotti en ik dagelijks op slot zetten omdat dit soort vragen in de FAQ behandeld worden. Daarnaast staat er in die FAQ ook een link naar het zogenaamde "Welke distro moet ik nemen?" topic. Waar je dit soort vragen gerust kunt stellen.

[topic=163843]

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.