Voeding doorlussen naar monitor

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb op mijn voeding twee 220V kanalen. Eentje voor 220 in (waar zou die toch voor zijn??? >:)) en een voor 220V uit.

Kan het nou kwaad voor mijn systeempje als ik de monitor op de uit zet?

AK72-Athlon 600 0.18 micron
128MB 133Mhz
Geforce DDR
Quantum 20GB 5400 rpm
SB64PCI
Netwerkkaartje
Zippert en floppert
300W voeding
Kep uiteraard ook nog een CD spelert erin (AOpen 40X)

ieeeepppppp :P

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

daarvoor is die aansluiting joh....
gewoon een soort ingebouwde stekkerdoos :)

Heeft verder niks met vermogen van je voeding te maken

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Het enige wat je kwaad zou kunnen doen is je stoppen :) Als je namelijk je monitor niet uitzet, maar de powersupply van de PC wel, dan valt je monitor (natuurlijk) ook uit. Zet je daarna echter de powersupply weer aan, dan springt de monitor ook meteen aan en dit trekt extra wattage weg geloof ik. En het is natuurlijk altijd beter om je monitor gewoon netjes uit te zetten :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

• 0rbit
  • Laatst online: 25-08 13:02
Laat de elektrotechnicus u vertellen dat wattage een woord is dat niet gebruikt wordt :) Het moet geen probleem opleveren... Zorg wel voor een nette aansluiting... Je wilt die 220V absoluut niet in je klauwen krijgen... (Of via de verwarming aan je poten ofzow...)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Het gebeurd ook veel dat die 2 connectoren keihard zijn doorgelust!!
De 220V staat dan altijd ook op de 'uitgang' ongeacht of je compie nu uit of aan staat..
Dus dat de switch van je compie pas na de verdeling zit!!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
OK, ik weet genoeg. Viele tenks en zo, voor de info.

Op mijn monitor zit een lullig schakelaartje achterop en daar kan je wat moeilijk bij, dus ik wilde eraf dat ik dat ding steeds opnieuw apart aan/uit moet zetten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 13:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zal ik eens een geheimpje verklappen??

Ze deden vroeger niet anders dan doorlussen via voeding!

Zal dus niet alteveel kwaad kunnen. Hoewel een moni langer meegaat dan een proc, zal die toch eerder ingewisseld worden dan dattie uitzichzelf naar de eeuwige digitale velden gaat...

GRtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Mijn winkelier zei dat ze dat tegenwoordig liever niet doen omdat dat soms wel wat storing wil geven of zo.
Het schijnt dat een heel enkele compu er wat minder stabiel van wordt omdat je de voeding veel zwaarder zou belasten of zo.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-09 21:37

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ja, en harde schijven worden groter als je ze water geeft.

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Maar het is toch eigenlijk ook zo dat je eerst je monitor aan moet zetten, om zo te voorkomen dat je sysje een "klap" krijgt. En ook weer als laatste uitzetten. :?

Anders ga ik maar eens zo'n kabel kopen, lekker handig als je maar 1 knopje hoeft te gebruiken. :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Je moet even opletten:

Er zijn twee soorten voedingen:
Eerste soort heeft de extra aansluiting gewoon doorgelust. Staat altijd 220 op. Je moet je monitor dus altijd uitzetten.
Tweede soort schakelt de 220 uitgang. Je monitor schakelt dus automatisch compleet uit.

Het is het beste je monitor compleet uit te zetten als je weggaat. Een klant van mij heeft een botenbedrijf in Reeuwijk. De complete loods is inclusief inhoud (goed voor enkele miljoenen) in vlammen opgegaan door:

Een doorgebrande voeding van een monitor.

De brandweer wist te melden dat dit vaker voorkwam.... Je hebben het trouwens moeten ontdekken door de inbranding in het omringende beton te meten, want van de inhoud van de loods was bitter weinig over.

Moraal van dit verhaal: Zet je monitor uit. Ik snap trouwens niet waarom er nniet in elke bouwmarkt een stekkerblok ligt, wat een serie stopcontacten aanschakelt zodra er een "master" stopcontact stroom trekt (boven een aantal mA's. Handig voor printers, zipdrives, monitoren etc etc.
Pagina: 1