Toon posts:

Foto's in SQL database.

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een SQL database te vullen voor een personeels fotoboek. Alleen hoe krijg ik de foto's erin? Heb het veld in de database op image gezet, maar hoe krijg ik nou de foto zelf in dat ding?

Ik gebruik Microsoft SQL Server 2000.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

met insert? Ik neem aan dat dit niet al te moeilijk is mbv F1 of een manual. Daarnaast is het ook wel ff handig als je aangeeft waarmee je de foto's erin wilt zetten. Gaat dit via een webpage, of een andere Frontend.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik denk dat je het best de raw code van het plaatje in die SQL server kunt zetten

Dat houdt in: Openen met vi/notepad oid en de inhoud in de SQL server droppen. Vervolgens oproepen met:
code:
1
[img]"Personeelsplaatje.jpg.php?id=1"[/img]

Met in Personeelsplaatje.jpg.php het volgende:
code:
1
2
3
$query = "ZOEK PLAATJE VAN HET PERSONEELSLID OP MET ID=$id";
$result = schopdeSQLserver($query);
echo $result;

Bovenstaande natuurlijk schematisch he, denk maar niet dat dat gaat werken :)

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik ben hier zelf ook eens mee bezig geweest, maar dat was nog best lastig. Je kan nl _niet_ met een insert een groot plaatje in je DB zetten.. Dit moet via andere statements. Zoek in iedergeval even in een boek/manual bij BLOB. (Dit geld overigens alleen voor MSSQL) Ik weet zelf niet precies hoe het moet, want ik had er geen tijd (en zin) meer voor om helemaal uit te zoeken (was practicum opdracht)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 13:24 schreef Janoz het volgende:
met insert? Ik neem aan dat dit niet al te moeilijk is mbv F1 of een manual. Daarnaast is het ook wel ff handig als je aangeeft waarmee je de foto's erin wilt zetten. Gaat dit via een webpage, of een andere Frontend.
Het plan is dat het via een webpage moet gaan gebeuren, zit nu nog op de server zelf al die troep in te vullen, daar lukte het wel om text in te tikken maar een foto nog niet. Maar ik ga even nog de manual doorspitten naar dat BLOB.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
BLOB betekend trouwens Binary Large OBject, misschien dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1