Toon posts:

writer brand maar op de helft van maxi speed

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een acer brander 8X en gebruik de nieuwste versie van nero , nu heb ik een probleem dat als ik wil branden b.v een iso of een audio dan kan ik maar op de helft branden dus 4X , benende heb ik ook een Acer brander alleen een 20 X en die brand maar op 12X , waar kan dit aan liggen , heb al meerdere versies van nero geprobeerd :?

Verwijderd

wat voor speed zijn de gebruikte cd's :?

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met mun 8x brander en nero

kheb al verschillende cdŽs geprobeert maar dat maakt allemaal nix uit

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 13:17 schreef Juustem het volgende:
wat voor speed zijn de gebruikte cd's :?
zoon newbie ben ik ook weer niet dat ik niet weet hoeveel speed cds ik moet gebruiken , dus gewoon 24X cds >:)

Verwijderd

check ffies of je 'DMA'-vinkje aanstaat in de properties van je brander .... daar wordt je drive een stuk stabieler van en met een beetje mazzel wildie dan ook sneller branden. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik deze precies vinden want, heb in de eigenschappen gekeken maar zie niets staan over DMA :?

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand anders dan misschien vertellen wat de oplossing is of waar ik dat DMA vakje aan kan vinken want kan het namelijk zelf niet vinden :?

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56
Welk besturingssysteem gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
XP nederlands

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56
ff gekopieerd uit een ander topic:

dma aanzetten-->device manager-->ide ata/atapi controllers-->primary ide channel-->advanced settings-->DMA if available kiezen (zelfde geld natuurlijk voor secondary ide channel)

Had je met de search ook zelf kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
stond al aan , stond op automatische, dus daar ligt het ook niet aan :?

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Voor zover ik weet ondersteunen Acer branders geen DMA. Maar dit is volgens Acer ook niet nodig (zelfs voor 16-speed)

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Is je probleem al opgelost?

Misschien is het ook wel aan te raden om een ander programma dan Nero te gebruiken zoals bijvoobeeld WinOnCd o.i.d.

Hierdoor haal ik ook hogere snelheden...

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 21:39 schreef Birk het volgende:
Is je probleem al opgelost?

Misschien is het ook wel aan te raden om een ander programma dan Nero te gebruiken zoals bijvoobeeld WinOnCd o.i.d.

Hierdoor haal ik ook hogere snelheden...
nee, maar ik kan het indd us proberen

tnxs :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat voor chipset zit er op je mobo ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op donderdag 09 mei 2002 22:58 schreef mrneo het volgende:
nee, maar ik kan het indd us proberen

tnxs :)
Geen dank ;)

Je bent trouwens de eerste deze week die bedankt zegt :)

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 23:00 schreef dreeke het volgende:
Wat voor chipset zit er op je mobo ?
via, hoezo?

Verwijderd

XP.. .ow .. dat werkt anders. . .DMA-tip was onder '98

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels een BenQ 40X speed en ook deze brand maar op 32 speed , ligt dit aan nero want ik heb wel gewoon 40X cds. draai versie 5.5.8.2 dus das de nieuwste :?

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 11:21 schreef mrneo het volgende:
ik heb inmiddels een BenQ 40X speed en ook deze brand maar op 32 speed , ligt dit aan nero want ik heb wel gewoon 40X cds. draai versie 5.5.8.2 dus das de nieuwste :?
Nee, dat ligt aan de combinatie Brander/CDR. Op je CD staat wel 40x, maar je brander controleert de CD's op kwaliteit. En als de brander die kwaliteit niet goed genoeg vindt voor 40x, dan wordt er gewoon niet op die snelheid gebrand.

Mijn 40/12 Plextor brandt 24x TDK/Philips/Verbatim wel op 32x. Maar met de 40x Platinums wil hij niet hoger dan 24x.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45

-ET-

Phone Home

klopt als een bus, mijn pa heeft een 24x speeds fikker maar de vetabim 24x cd's wil hij maximaal op 8x fikken.

• ModmaN
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik heb een sony 8 x fikker, maar die pakt alles op 8x hoor :P
had tijdelijk ook een andere gehad, omdat de mijn stuk was, dit was een aopen 12x en die ging ook netjes op 12 x hoor hehehhe :)

get rich or die try'in

Verwijderd

Uhm brand je de cd vanuit de Harde schijf of vanuit de CD-ROM? Want als je vanuit de cd-rom naar de brander wil kan de cd-rom 8x niet aan

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 17:24 schreef -ET- het volgende:
klopt als een bus, mijn pa heeft een 24x speeds fikker maar de vetabim 24x cd's wil hij maximaal op 8x fikken.
Hm. Mijn Plex fikt de Verbatim Datalife 24x op 32x :P

Waarschijnlijk vind je pa's 24x brander de Verbatims niet leuk... netzoals mij Plex de Platinum niet op full speed wil fikken. Probeer eens een ander merk cd's.

• ModmaN
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Op maandag 27 mei 2002 17:33 schreef NickName het volgende:
Uhm brand je de cd vanuit de Harde schijf of vanuit de CD-ROM? Want als je vanuit de cd-rom naar de brander wil kan de cd-rom 8x niet aan
ook hier heb ik geen problemen mee :)

get rich or die try'in

Pagina: 1