Toon posts:

Breedbeeld TV-out :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al enige tijd op zoek naar een videokaart met een TV-out aansluiting die echt breedbeeld beeld kan produceren. Dus geen balken boven en onder en dan instellingen op je tv wijzigen, maar zoals een DVD de volle beschikbare resolutie gebruikt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Ik denk dat de meeste TV-kaarten wel een breedbeeldsignaal kunnen produceren, maar het gewoon niet doen.

De nieuwe TV-Tool heeft ondersteuning voor WSS, WideScreen Select. Dan kun je een signaaltje meesturen voor breedbeeld-TV's zodat ze meteen goed omschakelen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Dat boeit toch niet zoveel? Een beetje slimme tv knipt die balken er wel vanaf :)

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

IDD wij hebben thuis ook zo'n philips 28" breedbeeldtv staan en naar een paar sec haalt ie gewoon zelf de balkjes er af!!!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ja, en tenzij je een HDTV hebt (I doubt it) is de resolutie van een (goede) TV-out ruim voldoende, ook op een breedbeeld TV.

Verwijderd

Gewoon de TV op Super Zoom zetten of op Automatisch

werkt gewoon bij mij met spellen en het kijken van filmpjes
en voor al dat ander ga echt niet achter een TV zitten (topic posten enzo)

(8>

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat je balken ziet of een anamorphic beeld hebt betekent volgens mij dat je dus niet de volle resolutie van je TV gebruikt. Je kunt het wel oprekken of vergroten, maar dat wil ik nou juist voorkomen.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 16:39 schreef sanderman het volgende:
Het feit dat je balken ziet of een anamorphic beeld hebt betekent volgens mij dat je dus niet de volle resolutie van je TV gebruikt. Je kunt het wel oprekken of vergroten, maar dat wil ik nou juist voorkomen.
Resolutie van PAL is altijd 720x576 :)

Verwijderd

ah, Tweakers en tv-out... |:(

nee Sanderman, je hebt volledig gelijk hoor!
Als je geen anomorphic output kan geven, dan gebruik je niet de 'volledige' resolutie van wat een breedbeeld aankan, en ziet het er een stuk minder scherp uit dan als je wel anomorphic output gebruikt voor breedbeeld DVDs bijv. (die natuurlijk ook 16:9 anomoprhic geencodeerd zijn :D ).

Alle Matrox kaarten vanaf de G400 kunnen video met 16:9 signaal naar de TV sturen, dmv. de DVD-MAX feature. De ATI kaarten kunnen dat vast ook wel tegenwoordig, maar 'Theatermode' zoals dat heet is nog lang niet zo flexibel, krachtig en uitontwikkeld als DVD-MAX op de Matrox kaarten. Die beveel ik dan ook van harte aan (ik gebruik zelf mijn Matrox G400 vooral om DVDs/DivX/SVCDs naar mijn breedbeeld te sturen, uiteraard anomorphic als het 16:9 video content betrefd, met zeer strak beeld op mijn tv tot gevolg! :D

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op donderdag 02 mei 2002 13:43 schreef Sinterklaas het volgende:
Dat boeit toch niet zoveel? Een beetje slimme tv knipt die balken er wel vanaf :)
Jouw Phillips breedbeeldje wel jah (ik heb dezelfde nmlk)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kan met nVidia ook hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2473659970

Of het werkt: geen idee (ik gebruik pas sinds kort TV-out, en heb geen breedbeeld TV).

Je hebt overigens gelijk dat TV-out ongeveer het meest 'verwaarloosde' onderwerp is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. De resolutie van pal is trouwens 768x576. Ik zal eens kijken naar de G400 en de nVidia. Volgens tvtools heb je bij de nVidia de CX25871 TV chip nodig. Als we dan toch bezig zijn: Is er ook een TV chip die 100 Hz aankan of kunnen ze dat sowieso?

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 20:24 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Jouw Phillips breedbeeldje wel jah (ik heb dezelfde nmlk)
Ik heb geen Philps :'(
Ik HAAT Philps :'(
/me heeft een Sony Trinitron 70cm 4:3

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Op donderdag 02 mei 2002 20:48 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Ik heb geen Philps :'(
Ik HAAT Philps :'(
/me heeft een Sony Trinitron 70cm 4:3
Vraag er een voor sinterklaas :9
Ik heb ook geen breedbeeld, ben wel mijn ouders aan het ompraten :P maar ik heb net een nieuwe pc dus :)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 20:43 schreef sanderman het volgende:
Bedankt voor de tip. De resolutie van pal is trouwens 768x576. Ik zal eens kijken naar de G400 en de nVidia. Volgens tvtools heb je bij de nVidia de CX25871 TV chip nodig. Als we dan toch bezig zijn: Is er ook een TV chip die 100 Hz aankan of kunnen ze dat sowieso?
PAL heeft geen resolutie, alleen een aantal beeldlijnen. Daarvan zijn er 576 zichtbaar.

ik zou geen nVidia kaart nemen voor tv-out, zeker niet voor een beetje goede tv. Matrox en ATI geven zoveel beter beeld op tv-out, dat het geen vergelijk is.

100Hz wordt volledig in de TV zelf afgehandeld, dit staat helemaal los van het input signaal (wat nog altijd 50 fields per seconde is, in geval van PAL).
Pagina: 1