[Nes] Adapter probs?

Pagina: 1
Acties:

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 11:50

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Hmz in het kader van nostalgie en Koninginnedag heb ik afgelopen dinsdag een Nes aangeschaft. Natuurlijk werd me verzekerd dat`ie het deed, maar goed hij was goedkoop met een zooi spellen dus ik heb hem zowieso gekocht.

Ik kom thuis, steek die Nes adapter in een stekkerblok waar nog 3 andere apparaten op zitten en ik krijg 1 flitsje van het rode lampje dat`ie aangaat en that`s it. Daarna geen lampje meer...

Dus ik dat ding uit elkaar geschroefd, beetje blazen etc, kijken of alles vastzit. Kap er weer op en ik denk laat ik hem eens in een los stop-contact doen en ja hij doet het! Maar ja m`n TV stond ergens anders... maar goed ik dus een paar keer resetten en hij bleef het doen! Dus ik plug hem weer in dat stekkerblok, en ja hoor weer een flits van het rode lampje en vervolgens niet meer aan de praat te krijgen...

Iemand een idee waar het aan kan ligen of hoe ik het kan oplossen/testen?

Ik wil er namelijk toch wel graag op speulen hehehehe :)

[edit] typo`s

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Waarschijnlijk is die adapter stuk ja. Dat flitsje van het lampje was waarschijnlijk het laatste beetje stroom wat er in de condensatortjes zat. Als je een SNES hebt kan je die adapter ook gebruiken dacht ik zo. Als je die niet hebt moet je die kapotte adapter meenemen naar de elektro-boer en die verkoopt je wel een andere.

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 13:08 schreef BlackMage het volgende:
Waarschijnlijk is die adapter stuk ja. Dat flitsje van het lampje was waarschijnlijk het laatste beetje stroom wat er in de condensatortjes zat. Als je een SNES hebt kan je die adapter ook gebruiken dacht ik zo. Als je die niet hebt moet je die kapotte adapter meenemen naar de elektro-boer en die verkoopt je wel een andere.
Maar waarom bleef dan mijn Nes in dat losse stopcontact wel langer aan en ook naar een paar keer de knop aan en uit te zetten?

Maakt dat verschil, of je zo`n grote adapter in een stekkerblok doet, of los in een stopcontact?

At least it's not for me
And find serenity

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Op donderdag 02 mei 2002 13:14 schreef -_D_- het volgende:

[..]

Maar waarom bleef dan mijn Nes in dat losse stopcontact wel langer aan en ook naar een paar keer de knop aan en uit te zetten?

Maakt dat verschil, of je zo`n grote adapter in een stekkerblok doet, of los in een stopcontact?
een los stopcontact of een stekkerbak maakt nix uit.

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 13:17 schreef BlackMage het volgende:

[..]

een los stopcontact of een stekkerbak maakt nix uit.
OK Thnx, dan ga ik ff een nieuwe adapter regelen, als het nog steeds niet goed gaat post ik hier wel weer :)

At least it's not for me
And find serenity

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Lijkt mij (let op: lijkt) dat er teveel belasting op dat stekkerblok zit als alles tegelijk aanstaat. Kweet niet of dat dat het geval is :?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
mischien kun je em ff op een andere TV proberen,
dus ook op een andere stroomgroep
dan weet je zeker als ie het dan wel doet, het niet aan je adapter ligt
en dus waarschijnlijk aan de hoeveelheid apparaten op die andere stroomgroep

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 20:22 schreef GolbeZeromus het volgende:
Lijkt mij (let op: lijkt) dat er teveel belasting op dat stekkerblok zit als alles tegelijk aanstaat. Kweet niet of dat dat het geval is :?
Dat dacht ik dus ook... ik had hem dus eerst op het stekkerblok, dat ging niet... dus ff open gehaald, ff beetje geprutst en toen op een los stopcontact gezet. Toen deed`ie het wel. Dus terug naar het stekkerblok en ja, weer een flitsje op het lampje en weer dood. Dus zou het aan dat stekkerblok liggen maar...

Daarna doet`ie het dus in dat losse stopcontact OOK niet meer :s

Maar goed ik krijg binnenkort een nieuwe Nintendo adapter, dan kan ik ff testen :)

At least it's not for me
And find serenity

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op donderdag 02 mei 2002 20:22 schreef GolbeZeromus het volgende:
Dat kan niet, dan zullen de zekeringen er uit springen ;) lijkt mij eerder dat juist het vrije contact in het stekker bakje kappot is (contacten ervan mischien verbogen zodat hij geen contact maakt)...

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 21:20 schreef White Dust het volgende:

[..]

Dat kan niet, dan zullen de zekeringen er uit springen ;) lijkt mij eerder dat juist het vrije contact in het stekker bakje kappot is (contacten ervan mischien verbogen zodat hij geen contact maakt)...
Hmz dat denk ik dus niet... want hij doet het in een normaal stopcontact ook niet meer. Is het mogelijk dat ik mijn Nes overbelast heb door hem in dat stekkerblok heb gedouwd?

At least it's not for me
And find serenity

Pagina: 1