Heel raar, ik had een fout in een forumscript (niet zelf gemaakt) na he switchen van 4.1.2 naar 4.2.0. Bleek dat een query wat values op NULL zette die voorheen een waarde hadden.
Dus ik dacht, zal de query wel afhankelijk zijn van php versie (iets met register_globals ofzo).
De querie bleek precies hetzelfde te zijn gebleven.
Nog sterker, gebruik ik libphp4.1.2.so dan werkt de querie in phpMyAdmin prima, maar met libphp4.2.0 geeft ie voor allerlei columns NULL.
de query is:
Zou haast moeten liggen aan de mysqlclient lib die gebruikt is bij het compilen van php ofzo? Maar voor zover ik weet zijn die precies hetzelfde.
Oh met /usr/local/mysql/bin/mysql doet de querie het wel weer prima.
Iemand een idee?
Dus ik dacht, zal de query wel afhankelijk zijn van php versie (iets met register_globals ofzo).
De querie bleek precies hetzelfde te zijn gebleven.
Nog sterker, gebruik ik libphp4.1.2.so dan werkt de querie in phpMyAdmin prima, maar met libphp4.2.0 geeft ie voor allerlei columns NULL.
de query is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT p.*, a.*, m.* FROM xmb_posts p LEFT JOIN xmb_members m ON m.username=p.author LEFT JOIN xmb_attachments a ON a.pid=p.pid WHERE p.fid='35' AND p.tid='355' ORDER BY dateline LIMIT 0,35 |
Zou haast moeten liggen aan de mysqlclient lib die gebruikt is bij het compilen van php ofzo? Maar voor zover ik weet zijn die precies hetzelfde.
Oh met /usr/local/mysql/bin/mysql doet de querie het wel weer prima.
Iemand een idee?