Ik weet dat de RichTextBox automatische ondersteuning heeft om URLs automatisch te detecteren. Maar ik wil dus geen linkje maken naar een pagina, maar ik wil een linkje naar een ander onderdeel van mijn programma. Om precies te zijn wil ik een stukje tekst clickable maken zodat een gebruiker een waarde kan invoeren op die plaats in de tekst. Dus ik zou bijvoorbeeld een nieuw form willen oproepen als iemand op die tekst clickt. Iemand een idee hoe ik dit kan maken? Of moet ik dan een nieuwe control maken die de RichTextBox inherit en wat functies overloaden???
Niemand een idee'tje? Ik heb het nu maar ffies opgelost met een LinkLabel, maar dat werkt ook nog niet echt prettig.
Jah, dit is een typisch geval van custom control maken. Mijn advies is een label nemen en daar wat zaken aan toe voegen ipv overloaden. Ik heb toch enkele bezwaren in geval van overloaden van klassen niet van jouwzelf. Indien MS doet besluiten onderhuids de implementatie aan te passen hang je namelijk. Verder heb ik zoiets nog niet gemaakt en dus weinig nuttigs toe te voegen. Succes
Hmmz, 'k heb na wat gerommel het wel aan de praat gekregen met een LinkLabel control. Het probleem was namelijk dat ik twee keer dezelfde tekst had die een link moest zijn, wat nogal wat problemen opleverde met de String.Replace method. In ieder geval heb ik dat nu opgelost door er een woordje aan toe te voegen en werkt het nu. Maar toch jammer dat het niet standaard in een RichTextBox kan. Het enige wat je dan zou kunnen doen is een link maken naar een HTML pagina, maar jah, dat ziet er natuurlijk niet uit binnen een Windows applicatie.
Verwijderd
RichTextBox heeft toch 'n link clicked event oid als ik me niet vergis? kan je daar niets mee?
Jawel, maar dan moet je wel eerst een link in je RichTextBox zien te krijgen, en dat kan dus volgens mij alleen met de DetectURLs property, maar die detecteerd alleen echte URLs, en ik wil dus gewoon een simpel stukje tekst hebben wat clickable is.
Verwijderd
rtf heeft nogal 'n rottige syntax imho, ik doe meestal gewoon n word documentje maken, en dan save as rtf, geen idee hoe ie met hyperlinks omgaat though.
Pagina: 1