Ik ben zojuist tegen iets bijzonder raars aangelopen, de variable $PHP_SELF geeft niet de locatie van het script terug. Iemand een idee hoe dit kan ik heb de server versie van deze variable ookal geprobeerd lukt allemaal niet
Vanaf php versie 4.1Op donderdag 02 mei 2002 12:27 schreef Grum het volgende:
$PHP_SELF is niet autoglobal
Kijk naar $_SERVER['PHP_SELF'];
Misschien een domme vraag maar ik doe altijd gewoon:
action=""
dan post hij namelijk ook naar zichzelf.
Werkt dit niet in sommige situaties?
action=""
dan post hij namelijk ook naar zichzelf.
Werkt dit niet in sommige situaties?
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
Test je toevallig met Netscape?
Ik kwam er bij ons achter dat 'echo $PHP_SELF;' niet werkte in Netscape, maar 'print $PHP_SELF;' wel.
Ik kwam er bij ons achter dat 'echo $PHP_SELF;' niet werkte in Netscape, maar 'print $PHP_SELF;' wel.
Kan ik me niet voorstellen...Op donderdag 02 mei 2002 17:05 schreef FourEyes het volgende:
Geef es een stuk voorbeeld code?
Verwijderd
precies wat ik zei:
ik gebruikte ook:
Dat werkte vervolgens op geen enkele website van de server van dat bedrijf waar ik werkte.
toen probeerde ik het met print en toen werkte het wel.
Je kunt het geloven of niet, maar het was echt zo.
Ik baalde er toen stevig van, want ik moest iets van 50 pagina's opnieuw doorlopen het gebruik van $PHP_SELF
ik gebruikte ook:
code:
1
2
3
| <form method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?">"> ... </form> |
Dat werkte vervolgens op geen enkele website van de server van dat bedrijf waar ik werkte.
toen probeerde ik het met print en toen werkte het wel.
Je kunt het geloven of niet, maar het was echt zo.
Ik baalde er toen stevig van, want ik moest iets van 50 pagina's opnieuw doorlopen het gebruik van $PHP_SELF
Gaat het hier om de Netscape browser of de Netscape webserver? In het eerste geval geloof ik je niet en in het tweede geval lijkt 't me sterk.Op donderdag 02 mei 2002 17:05 schreef FourEyes het volgende:
Verwijderd
Wat is eigenlijk het voordeel van php self tov het gewone 'adres'? Als je je files constant verplaatst kan ik me wel iets voorstellen maar dat gebeurd op de meeste sites niet denk ik?
Xan : Wat is eigenlijk het voordeel van php self tov het gewone 'adres'? Als je je files constant verplaatst kan ik me wel iets voorstellen maar dat gebeurd op de meeste sites niet denk ik?
Voorkomen is beter (sneller) dan genezen.
Voorkomen is beter (sneller) dan genezen.
Lijkt me eerder dat die variabele gewoon leeg is en dat er dus action="" komt te staan; hetgeen in netscape dan waarschijnlijk niet werkt. Dat je script andere output zou geven aan een netscape browser kan natuurlijk niet.Op donderdag 02 mei 2002 17:05 schreef FourEyes het volgende:
Dat zou natuurlijk kunnen als Netscape in vergelijkbare situaties andere invoer geeft dan andere browsers, waardoor ook ander gedrag van de webserver 'uitgelokt' wordt.Op donderdag 02 mei 2002 22:00 schreef 2 het volgende:
Dat je script andere output zou geven aan een netscape browser kan natuurlijk niet.
In dit geval geloof ik daar echter niets van en vind ik jou uitleg een stuk aannemelijker.
Pagina: 1