Toon posts:

2 monitoren in mijn Beeldschermeigenschappen, Stom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer opnieuw geiinstalleerd, nu al 5 keer maar heb steeds weer Plug & Play monitor
Standaardmonitor.
Kan ik dit oplossen, ik heb al een van de twee steeds weggegooid, maar hij installeerd hem steeds weer, ik heb het gevoel dat dit enorm veel geheugen VREET.
Wat kan ik doen?

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Er staan dus 2 monitoren, terwijl er maar 1 is aangesloten?

In dat geval moet je ff kijken bij de eigenschappen van je grafische kaart. Misschien staat "Force detection of a monitor on the secondary connector" o.i.d. misschien aangevinkt.

Ik weet niet wat voor grafische kaart je hebt, maar bij mijn Gf2mx staat er zo'n optie bij mijn twinview instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een Gf2mx, detonator 28.90, maar ik kan niet vinden wat jij zegt.
Kun je misschien alle stappen ff doorgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Ooohja, ik kan ook maar een aansluiten, heb maar een aansluitpunt.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ergens in de (aanvullende) eigenschappen van de gf2mx staat geloof ik zo iets "forceer monitor detectie". Als je dit uit zet dan gebeurd het niet meer. Ik had hetzelfde probleem. Ik kan alleen niet zeggen waar die optie precies zit want ik zit niet op een PC waar een Geforce in zit.

They made me do it.

Verwijderd

gewoon monitor.inf weggooien :P

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
kill monitors (>:)) en redetect ff, kijken wat ie doet

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 02 mei 2002 13:12 schreef lada het volgende:
gewoon monitor.inf weggooien :P
je kunt ook gelijk al je monitoren weggooien :+

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij is dat gewoon je tv-out die die detecteert.. gewoon laten staan dus.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Rechtermuis op Desktop => Properties => Settings => Advanced => nView => tada!

daar staat: force detection of secondairy display (ofzo, want door TV-out kan ik het niet kiezen, 2e display heb ik al)

TV-out alleen als je je TV ook echt er op aangesloten hebt (met een kabel), anders 'ziet' ie hem als het goed is niet.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb ik ook weleens gehad onder Win98. Bleek dat ik een keer de PC had opgestart zonder de monitor aan te doen. :z Stond er daarna dus een tweede (standaard monitor) bij. -> gewoon verwijderen.
Als je de monitor aan doet vóórdat je de PC opstart dan moet het verder goed gaan.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
Heb gedaan wat jullie hebben gezegd, maar niets hielp
wat nu?
Ik heb dit probleem eerder nooit, gehad, met precies hetzelfde systeem en windows ME/XP

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik snap niet waar je je druk om maakt.. het vreet namelijk geen geheugen

heb je enig bewijs dat het echt geheugen vreet? ik zou t wel willen zien namelijk

hoeveel geheugen heb je in die bak? en hoeveel is ervan in gebruik direct na het opstarten?

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Op donderdag 02 mei 2002 13:03 schreef [Sx]XcEsS het volgende:
Ik heb ook een Gf2mx, detonator 28.90, maar ik kan niet vinden wat jij zegt.
Kun je misschien alle stappen ff doorgeven?
Start --> Instellingen --> Configuratiescherm --> Beeldscherm --> Instellingen -->
Geavanceerd --> Twinview Tab --> ergens onderaan het windowtje

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49
Ik heb ook dit probleem, ik heb ook 2 monitoren in device manager, mijn eigen Daewoo monitor en een standaardmonitor. Ik weet dat het te maken heeft met mijn nieuwe videokaart (GF4 MX440 met TV-out) met nView in de 30.82 detonators. Ik heb ook al het bovenstaande al geprobeerd, maar hij blijft, dat is nog niet zo erg, maar steeds bij het opstarten van windows (na netwerkcontrole) slaat de monitor uit en even later weer aan :(

In de nView tab onderaan zijn de opties greyed-out ("automatisch pannen op secundair apparaat uitschakelen" is niet aangevinkt)

iemand een idee??

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
Handmatig de driver installeren door "Stuurprogramma bijwerken" te kiezen.....en ze dan zelf aan te wijzen : NIET laten zoeken...hij slaat de niet gecertificeerde drivers over en dat zal bij jou misschien het geval zijn....ik zou gelijk eerst eens kijken of er al een nieuwe driver voor je monitor op het net staat.....

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23

lonkhuijzen

100% ADH

Op de een of andere manier heb er hier altijd 4 staan.. is vanaf het begin zo geweest.

Geforce 2 mx met een monitor en tv aangesloten in clonemode..

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Pluk schreef op 10 oktober 2002 @ 14:52:
Op de een of andere manier heb er hier altijd 4 staan.. is vanaf het begin zo geweest.

Geforce 2 mx met een monitor en tv aangesloten in clonemode..
mm 4 monitoren :Y)

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik snap niet waarom je je er druk over maakt. Het kost inderdaad helemaal geen enkel geheugen. Het gaat hier om instellingen in de registry, en bij het opstarten wordt maar één van de twee geladen. In de registry neemt het dus wel ruimte in beslag, maar so waht? Dat's maar een paar bytes.

Als je in je beeldscherminstellingen twee monitoren ziet staan, dan heb je een videokaart met dualhead/nview/whatever. Windows denkt dat je dan twee videokaarten hebt en concludeert dat er twee monitoren moeten zijn. Aangezien Windows van de ene monitor niet kan detecteren om welk type het gaat installeert hij de Standard Plug&Play monitor.

Niet over zeuren.

Stel je voor dat je een plaatje op je desktop hebt zitten. Dat neemt ongeveer 1000 keer zo veel geheugen in beslag, hoe klein het plaatje op disk ook is. Op het moment dat het getoond wordt is het plaatje gedecodeerd en staat dus full-size in je geheugen en in je videokaart. En daar zeur je helemaal niet over!

Niet zeuren voordat je zeker weet dat het iets is om over te zeuren. Je lijkt wel een vrouw >:).

Macbook Pro

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49
RetepV schreef op 10 oktober 2002 @ 14:59:
Ik snap niet waarom je je er druk over maakt. Het kost inderdaad helemaal geen enkel geheugen. Het gaat hier om instellingen in de registry, en bij het opstarten wordt maar één van de twee geladen. In de registry neemt het dus wel ruimte in beslag, maar so waht? Dat's maar een paar bytes.

Als je in je beeldscherminstellingen twee monitoren ziet staan, dan heb je een videokaart met dualhead/nview/whatever. Windows denkt dat je dan twee videokaarten hebt en concludeert dat er twee monitoren moeten zijn. Aangezien Windows van de ene monitor niet kan detecteren om welk type het gaat installeert hij de Standard Plug&Play monitor.

Niet over zeuren.

Stel je voor dat je een plaatje op je desktop hebt zitten. Dat neemt ongeveer 1000 keer zo veel geheugen in beslag, hoe klein het plaatje op disk ook is. Op het moment dat het getoond wordt is het plaatje gedecodeerd en staat dus full-size in je geheugen en in je videokaart. En daar zeur je helemaal niet over!

Niet zeuren voordat je zeker weet dat het iets is om over te zeuren. Je lijkt wel een vrouw >:).
heb je het over mij? Ik heb toch gezegd dat mijn monitor hierdoor uit en aanslaat bij het opstarten! dat is wel vervelend

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Het is echt niet zo dat het geheugen vreet dat je nog 1 monitor erbij hebt, en eigenlijk elke monitor tegenwoordig is ook P&P, dus dat boeit ook niet zoveel of daar niet precies het type en fabrikant staat, die kun je meestal wel van de fabrikant downloaden. Ik zou me er niet zo druk over maken.
Pagina: 1