[Geforce 5] Omen introductie

Pagina: 1
Acties:

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Bij the inquirer staat dat er op een chipset conference gezegd is dat de Omen, opvolger van Geforce 4 met een totaal nieuwe architectuur in augustus geintroduceerd zal worden. Betekent dit dat we daarna nog een maand of wat kunnen wachten of zal de Omen dan binnen twee weken in de winkels liggen? Nvidia heeft namelijk gezegd dat ze de eerste zouden zijn met een volledig directx 9 compatibele chipset, maar van ATI wordt verwacht dat ze ook al rond augustus/ september met een volledig directx 9 compatibele chipset zullen komen. Wordt spannend, wie zal er gaan winnen?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• Saekerhett
  • Laatst online: 20-08 15:29
Ik hoop Nvidia, want ATI was de eerste met een DX 8.1 kaart, zou leuk zijn als ze mekaar afwisselen :)

Ik zie het al voor me:

Athlon XP 2500+
Omen 256 MB
1024 MB DDR

:9~ Wat zal UT2003 daar goed en mooi op draaien zeg :)

Verwijderd

denk niet dat ze augustus halen, plus daarnaast zal het dan zo zijn dat de kaart dan aangekondigd wordt. kijk naar de introductie van de GF4 dat is oook in februari gebeurt en de kaarten zijn eigenlijk pas sinds een paar weken goed te verkrijgen hier in nederland.

je moet dus niet eerder dan eind oktober de Omen verwachten.

klinkt misschien wat raar dit, maar ik vrees dat het de harde waarheid wordt.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
ha, dat zal fijn worden
zo gauw die omen dingen uit zijn zullen de prijzen van
geforce4 kaarten kelderen
kan ik es een 4200 gaan overwegen :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als de prijs maar oke is en niet alleen maar een nog duurder broertje betekent. Ik ben razend benieuwd naar de daadwerkelijke specs van dit ding.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Als dat ding eindelijk weer fatsoenlijke 2D-beeld geeft, en 3DFX Glide ondersteunt (zoals wordt beweerd), net als m'n Voodoo5, heb ik na 2 jaar toch eindelijk een goeie vervanger gevonden :)

www.nintendocasemods.com

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 02 mei 2002 19:49 schreef Digital-DNA het volgende:
Als dat ding eindelijk weer fatsoenlijke 2D-beeld geeft, en 3DFX Glide ondersteunt (zoals wordt beweerd), net als m'n Voodoo5, heb ik na 2 jaar toch eindelijk een goeie vervanger gevonden :)
idem hier *D

misschien toch maar naar nVidia ipv ATi.... dilema: of Glide en 3dfx support of ATi's snelheids duiveltjes maar daarin tegen is de 'Omen' met Glide weer superz en dan is ATi niet zo snel meer... maar wat gaan hun doen met die R300?
Dit is zeer moeilijk. Niet dan?

maar dan nog gaat die Voodoo5 5500 AGP nog lang niet met pensioen!!! Als ik een andere video kaart koop, doe ik er gelijk een heel nieuw systeem omheen en blijft m'n huidige nog gewoon me Voodoo-Monster

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• FMS
  • Niet online

FMS

Op donderdag 02 mei 2002 12:08 schreef fraggel het volgende:
Bij the inquirer staat dat er op een chipset conference gezegd is dat de Omen, opvolger van Geforce 4 met een totaal nieuwe architectuur in augustus geintroduceerd zal worden. Betekent dit dat we daarna nog een maand of wat kunnen wachten of zal de Omen dan binnen twee weken in de winkels liggen? Nvidia heeft namelijk gezegd dat ze de eerste zouden zijn met een volledig directx 9 compatibele chipset, maar van ATI wordt verwacht dat ze ook al rond augustus/ september met een volledig directx 9 compatibele chipset zullen komen. Wordt spannend, wie zal er gaan winnen?
the inquirer :? kom op zeg, die gasten zitten vol met BS.

De NV30 zal paar weken rond kerst geïntroduceerd worden en de R300 begin lente.
begin mei zullen wij hier in Nederland onze handen op de NV30 krijgen en pas begin zomer de R300.
zo gaat het altijd. IMO

Verwijderd

ik denk dat ik maar ff w8 met een GF4 kopen (heb nu een GF2TI 250/400 @ 300/500)

want die omen lijkt me bloedje snel

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dat verhaal gaat altijd op. Uitstellen kan altijd, want er is altijd wel weer een snellere op komst. Een betere graadmeter is dan ook of je videokaart 't trekt of niet met alle toeters en bellen die JIJ aan wil hebben tijdens gamen.

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

En wat te denken van outsiders Matrox en Sis.

Matrox zou al een DirectX9 compatible kaart praktisch klaarhebben (er werd laatst iets op gedemonstreerd, meen ik in een frontpage-nieuwtje gelezen te hebben)

Sis heeft al aardige kaarten met hun huidige Xabre, sneller dan een GeForce4MX en DirectX8.1 compatible, en beloofd nog snellere kaarten binnenkort uit te brengen

Good Times Ahead :)

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ze zitten nu wel al over de R300 te praten, maar wanneer komt de Ati R250 eigenlijk op de markt?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nu nog spellen die redelijk gebruik maken van DX 8.1. Laat staan DX9. he.

Maargoed nu heb ik wel iets om echt op te wachten heb nu een gf3 classic. Naar de gf4 ti4600 is wel winst maar niet zo vet. Met de Omen zat natuurlijk wel anders zijn.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Dat valt dan ook ongeveer samen met de launch van de hammer, oftewel, begin volgend jaar is een mooie tijd om een nieuwe PC te kopen :)
Alleen nog even afwachten op de gehuegenprijzen

• fraggel
Dit wordt zeker een mooie kerst, want 3DLabs heeft zich nu ook aangemeld voor de wedstrijd 'wie heeft de beste videokaart aan het einde van het jaar'. De volgende spelers doen nu mee:

Nvidia
ATI
SIS
Matrox
3DLabs

Het blijkt dat er op de markt meer ruimte is gekomen voor concurrenten. 5 spelers i.p.v. 2. Blijkbaar groeit de markt voor grafische kaarten en neemt de belangstelling voor 3d toepassingen (games) toe. Dat mag ik graag zien >:)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Matrox komt ook nog met een nieuwe kaart die erg indrukwekkende specs heeft (momenteel onder NDA). Binnenkort zal de kaart aangekondigd worden.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12
Op zaterdag 04 mei 2002 11:37 schreef Femme het volgende:
Matrox komt ook nog met een nieuwe kaart die erg indrukwekkende specs heeft (momenteel onder NDA). Binnenkort zal de kaart aangekondigd worden.
Weet jij de specs al (dus heb je een NDA getekend?) Ik snap dat je niks kunt vertellen.

Als die Matrox kaart improved en sneller 3D heeft en rest hetzelfde is gebleven dan ga ik voor de Matrox. Qua beeldkwaliteit niet te kloppen... Daarnaast bevalt DH ook

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Allemaal wel leuk , dat iedereen aan die geweldige specs denkt ik ook :). Maar ooit gehoord van het prijskaartje :? Ik zie niet iedereen 1-2-3 in september een matrox of de nieuwe 3dlabs :9~ in zijn kast zien hangen :). Ik weet nog wel dat ik vorig jaar nieuwe videokaart ging kopen, het was net begin augustus :). Ik kon toen geforce 3 kopen voor boven de 1000 GULDEN!!!, ik ben toen toch voor de geforce 2 gts (beste prijs/kwaliteit) want die was rond de 600 piek. Ik wacht eerst wel af :), misschien op de HCC dagen wel, iets inslaan...

Verwijderd

wat is zo fijn aan glide?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Op zaterdag 04 mei 2002 23:05 schreef BzrK het volgende:
wat is zo fijn aan glide?
Backwards compatibility, lijkt me...

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

mmmm,.. het kan aan mij liggen, maar ik was niet eens zo heel erg opgewonden over wat er allemaal over de nieuwe architectuur van de nieuwe 3DLabs werd gezegd door Anand.

Als ik het rijtje afkijk denk ik dat we de Gamer-versie van deze kaart niet veel eerder moeten verwachten dan R300/omen (om de matrox kaart er nog maar even buiten te laten,.. daar komen we over een week of 2 wel achter) en dan nog zijn het volgens mij voornamelijk features waaraan elke kaart die DirectX9 compliance wil claimen moet voldoen (+ nog wat extra)

• fraggel
14 mei zal de parhelia van Matrox aangekondigd worden:
www.reactorcritical.com/index.shtml

Maar hij is niet helemaal directx9 compatibel, dus een echte winnaar zal het niet zijn. Bovendien zou de prijs wel eens zo hoog kunnen worden dat gamers hem links zullen laten liggen. Volgens de specs zal het wel een Geforce4 killer zijn :9

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zaterdag 04 mei 2002 11:37 schreef Femme het volgende:
mensen met een NDA mogen ook niet zeggen dat ze een NDA agreement hebben als ik het goed heb? stond er bij mij altijd bij ;)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 05 mei 2002 12:32 schreef fraggel het volgende:
14 mei zal de parhelia van Matrox aangekondigd worden:
www.reactorcritical.com/index.shtml

Maar hij is niet helemaal directx9 compatibel, dus een echte winnaar zal het niet zijn. Bovendien zou de prijs wel eens zo hoog kunnen worden dat gamers hem links zullen laten liggen. Volgens de specs zal het wel een Geforce4 killer zijn :9
komt toch in 64/128/256 versies? die 64 zal wel betaalbaar zijn neem ik aan? zo dom zou matrox toch neit zijn?
Pagina: 1