proc aldoor veel te heet

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een athlon 1000 met globalwin fop32 koeler op een msi k7t turbo.. hij draait goed en is stabiel etc. , maar ik word zo langzamerhand een beetje ziek van die hoge temperaturen van dat ding aldoor :r .. omdat ik toch een beetje bang ben dat ie door zal branden ofzo heb ik nu aldoor de kap van mn kast eraf en er een extra fan recht boven hangen. Dit maakt alleen veel meer lawaai en zo'n pc zonder kap ziet er natuurlijk ook niet uit.. ik wil dus gewoon die kast er weer op zetten zonder extra fans.

Mn cpu wordt echter stressed soms wel 73 graden, en ik vrees met die kap er weer op nog heter :o Is het nou wel verstandig om gewoon sch**t te hebben aan die hele temp. en gewoon kap er op te zetten zonder extra fans?? Brandt ie dan meteen door of wordt ie alleen maar instabiel bij te hoge temperaturen?

Ik wil nl. gewoon zonder gezeik op mn pc werken zonder me bezig te houden met te hoge temperaturen etc... |:( Toen ik de pc net had was het wel leuk om te zien dat de temperatuur wat lager werd als je een extra fan erbij zette, maar dat heb ik nu wel een beetje gehad :z Het moet toch mogelijk zijn om een amd systeem zonder extra koelers en misschien slechte airflow te laten draaien?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

poe, ik ken die koeler niet, maar net ff gekeken, hij mpoet tot 1,33 ghz kunnen... maar ik denk dat het goed is, hem er even af te halen, schoon te maken en een heel klein beejte koelpasta er op te doen.
De core van je proc moet je ook even schoon maken met een wattenstaafje met alcohol

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ik zou er gewoon 1 a 2 8 cm casefans bij in hangen en even de core en koeler schoonmaken met spiritus/wasbenzine whatever. En daarna een heel dun laagje pasta ertussen (echt zo dun mogelijk!).

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 12:00 schreef Tutti-frutti het volgende:
poe, ik ken die koeler niet, maar net ff gekeken, hij mpoet tot 1,33 ghz kunnen... maar ik denk dat het goed is, hem er even af te halen, schoon te maken en een heel klein beejte koelpasta er op te doen.
De core van je proc moet je ook even schoon maken met een wattenstaafje met alcohol
maar je hoort ook zoveel verhalen dat je de core kunt beschadigen als je de koeler er af haalt.. :?
En ik heb gisteren nog de koeler van een oude K6 verwisselt, en die koeler zat helemaal vast geplakt aan de processor :o (clipje wel los uiteraard..) Ik heb hem toen met heel veel kracht eraf getrokken, maar ik trok zo de hele cpu mee :o (hendeltje van de socket was nog gewoon naar beneden dus..) Die K6 deed het nog wel gewoon, maar ik vind het nu wel weer wat linker om de koeler eraf te halen... en over die thunderbird zit ook geen beschermkapje ofzo zoals bij die K6.

ik klink misschien een beetje angstig maar ik heb al verschillende pc's in elkaar gezet, ik ben geen n00b ofzo.. :+ maar na al die verhalen die je hier leest weet ik niet of ik er aan moet beginnen om de koeler los te maken ivm die tere core..

Verwijderd

Ik heb al verschillende koelers op mijn Duron gehad. En telkens is het inderdaad wel een beetje spannend om de koeler eraf te halen, vooral omdat ze zo mega vastgeklemd zitten.
Maar als je het rustig en met geduld doet, zal er niks misgaan. En ik denk toch wel dat het verstandig is om de koeler even met wat koelpasta erop te herplaatsen.

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 13:44 schreef jw.oosting het volgende:
Ik heb al verschillende koelers op mijn Duron gehad. En telkens is het inderdaad wel een beetje spannend om de koeler eraf te halen, vooral omdat ze zo mega vastgeklemd zitten.
Maar als je het rustig en met geduld doet, zal er niks misgaan. En ik denk toch wel dat het verstandig is om de koeler even met wat koelpasta erop te herplaatsen.
ja ik zat er zelf al wel aan te denken om hem idd even eraf te halen en koelpasta te plaatsen.. dr zit nu nog van dat standaard spul op wat er aan die koeler zat (soort kauwgum ofzo :P ) Dat spul zat ook aan de koeler van mn K6 en die zat dus helemaal vastgeplakt.. ik moet er alleen niet aan denken als die Athlon ook zo vastgeplakt zit want dan sloop je volgens mij die hele core eraf... :o Dat vind ik best wel link..

Nouja, ik probeer hem wel es een keer los te maken en met wasbenzine schoon te maken.. moet ik eerst wel ff koelpasta hebben :) En als ie kapot gaat is het nog niet zo'n ramp, dan koop ik wel een nieuwe athlon XP (is okk weer een stuk sneller :9), maar het is dan toch zonde dat ze die dingen zo kwetsbaar maken..

Verwijderd

Uhh.. 73 graden? Klopt dit wel? Lijkt mij dat hij dan erg instabiel wordt. Ik zou ff gauw voelen aan de heatsink (wel oppassen!) en kijken of hij wel echt zo warm is.

Deze temperaturen zijn echt niet goed voor je CPU. Er MOET iets verkeerd zitten, dat kan niet anders! Dingen zoals: koeler verkeerd om (zit een uitsparing in aan de onderkant) en geen koelpasta lijken mij zeer waarschijnlijk in jou geval. Hoe dan ook,die heatsink moet er af. Met 73 graden zou ik mij comp niet eens meer uitzetten.. Meteen de stekker eruit.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Waarschijnlijk zit er van dat roze 'kauwgom' op je heatsink, standaardspul ipv koelpasta, en dat koelt verdomde slecht. Toen ik mijn koeler op mn duron 1 ghz zette met dat standaard-spul erop, 69 graden. Met el cheapo koelpasta: 33 graden. Nuff said.

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 19:15 schreef Fewture het volgende:
Uhh.. 73 graden? Klopt dit wel? Lijkt mij dat hij dan erg instabiel wordt. Ik zou ff gauw voelen aan de heatsink (wel oppassen!) en kijken of hij wel echt zo warm is.

Deze temperaturen zijn echt niet goed voor je CPU. Er MOET iets verkeerd zitten, dat kan niet anders! Dingen zoals: koeler verkeerd om (zit een uitsparing in aan de onderkant) en geen koelpasta lijken mij zeer waarschijnlijk in jou geval. Hoe dan ook,die heatsink moet er af. Met 73 graden zou ik mij comp niet eens meer uitzetten.. Meteen de stekker eruit.
och hij draait al een half jaar zo hoor :P Maar ik merk wel dat ie langzamerhand steeds heter wordt.. ws. is dat roze koelspul een beetje aan het wegrotten ofzo..

73 graden wordt ie alleen als ik die extra casefan uitzet en een koe oid de proc. vol laat belasten.. hij komt met spellen etc. eigenlijk nooit boven de 65-66 uit.. en de heatsink is wel behoorlijk heet ja.. hij neemt dus wel warmte op...

En ik neem aan dat die koeler er goed op zit.. toen ik mn mobo + proc ophaalde (was niet op voorraad dus had het besteld) hadden ze bij die winkel de koeler al op de cpu gezet.. dus die zal wel goed zitten.. (koan er toch maar op 1 manier op eigenlijk?)

En kan die hoge tempmeting ook nog te maken hebben met mn msi k7t turbo moederbord? Ik heb ook wel verschillende keren gelezen dat die sensor veel te hoog aangeeft.. of moet ik me daar niet teveel van aantrekken?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Het kan zeker wel aan je MSI moederbordje liggen. Ik heb er ook zo een en die had standaard te hoge VCores (bij normale instelling). Als ik jou was zou ik de VCore stapje bij stapje verlagen en kijken of-ie niet minder stabiel wordt.

Dit natuurlijk gecombineerd met andere maatregelen (zie boven).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 19:45 schreef pinockio het volgende:
Het kan zeker wel aan je MSI moederbordje liggen. Ik heb er ook zo een en die had standaard te hoge VCores (bij normale instelling). Als ik jou was zou ik de VCore stapje bij stapje verlagen en kijken of-ie niet minder stabiel wordt.

Dit natuurlijk gecombineerd met andere maatregelen (zie boven).
Vcore heb ik al vanaf het begin laag staan, daar ligt het niet aan.. stond eerst standaard op 1.85V en werd ontzettend heet daardoor.... staat nu op 1.6V ofzo (dat is dan eigenlijk 1.7V ofzo volgens de sensor)

Verwijderd

Onder je processor zit je temp. censor.
Je zou het een stukje naar boven kunnen buigen(tegen de processor)
En haal inderdaad die smerige kougum eraf,kun je ook doen met wat contactspray.
Pagina: 1