Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein
modprobe imm
of als dat niet werkt:
modprobe ppa
nu is je zip te mounten als scsi harddisk
Veel succes !!
Verwijderd
hij heeft een interne zipdrive... dus wordt er geen paralelle poort gebruikt....Op donderdag 02 mei 2002 11:59 schreef sparcky het volgende:
probeer modules in te laden voor parrelle poort te laden (als je je zip parallel aansluit) d.m.v.:
modprobe imm
of als dat niet werkt:
modprobe ppa
nu is je zip te mounten als scsi harddisk
Veel succes !!
Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein
Verwijderd
Wat is er mis met de 2 url-en die ik je gaf?Op donderdag 02 mei 2002 12:03 schreef TheBigBug het volgende:
Ik heb al uitvoerig gezocht, maar ik heb een interne ide/atapi zip-drive. En hiervoor kan ik eigenlijk geen goede info vinden.
Vertel anders eens wat er precies mis gaat....
ATA/IDE/MFM/RLL support --->
IDE, ATA and ATAPI Block devices --->
de module
<*> Include IDE/ATAPI FLOPPY support
aan moet zetten, als Module of als builtin in je
kernel, M of *
klein stukje help uit de source
(The LS-120 and the IDE/ATAPI Iomega ZIP drive are also supported by this driver)
Vergeet ook niet in
File Systems --->
<*> DOS FAT fs support
<M> MSDOS fs support
<*> VFAT (windows-95) fs support
aan te zetten, deze heb je nodig om ook de zip te kunnen lezen.
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat je een nieuwe kernel moet bakken. suc6
Verwijderd
Dat ligt er natuurlijk nogal aan welke distro hij gebruikt. Ik neem aan dat Redhat (Bijvoorbeeld) wel een module meelevert die hij kan modprobe-en. Ik kan me niet voorstellen dat Redhat/Suse/Mandrake geen rekening heeft gehouden met mensen met een interne zipdrive...Op donderdag 02 mei 2002 12:10 schreef Debian-User het volgende:
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat je een nieuwe kernel moet bakken. suc6
Verwijderd
Ah oeps... ik was wat te snel... Je hebt dus Debian!Op donderdag 02 mei 2002 12:12 schreef TheBigBug het volgende:
Met die tweede url is op zich niets mis, ik zal even het forum doorlezen. Het probleem is dat ik Debian heb draaien, en dus liever debian pakketjes installeer. Ik geloof dat met alien het een en ander te regelen is, maar dat moet ik eerst even uitzoeken. Bedankt iig!!!
Good for you! Forget my last posting...
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdd, or too many mounted filesystems.
Ik vermoed dus dat ik een verkeerd filesystem probeer te mounten, maar ik dacht dat ik vfat moest hebben, en ook dit kan ik niet snel ergens vinden. Dus vandaar nog een post.
Je kan het proberen, laat het me effe weten !!
mount /dev/hdd4 /mnt
--------------------
dit was wat ik vond:
Hoe mount ik een Zipdrive
IDE:
mount /dev/hdd4 /mnt
SCSI
mount /dev/sr04 /mnt
Iomega heeft een beetje gekke zip drive gemaakt, waardoor je de 4de partitite op de zip drive moet mounten.
ook hier kan je als type
-t vfat
opgeven als er lange bestandsnamen gebruikt worden.
------------------------
suc6
Verwijderd
http://www.tldp.org/HOWTO/Filesystems-HOWTO-6.html#ss6.9
Mogen die windows mensen ook eens kutten om je bestanden te lezen. Beetje word documenten sturen, verdomme... dat zal ze leren...
Manfred houd je bek... Ohja sorry. Halleee
Thanks everyone!!!