Ik ben al enkele dagen bezig om op een 486sx25 20Mb bakkie freesco te laten draaien met drie 3com 509b nic's. De eerste fouten heb ik al opgelost, maaruh nu komt ie:
Van de eerste nic (eth0) moet ik het mac-adres spoofen. Via het APS (zo heet het volgens mij) van Chello wordt geen succes omdat de nic's isa zijn. Nou heb ik dus volgens de verschillende handleidingen rc_net aangepast, maar als ik dat doe dan vindt Freesco mijn rc-net niet meer leuk en weigerd hij die te lezen, waardoor een en ander (DHCP) simpelweg niet opgestart wordt.
Daarnaast en niet geheel onbelangrijk is de syntax error die freesco (versie 0.2.7) geeft tijdens het opstarten:
Starting [Linux]
Starting sys/klogd on tty3... Done
Mounting bootdevice fd0... Done
[: syntax error
loading modules Done (dat zijn er geen btw)
Starting Freesco ethernet router v0.2.7
Initializing interface lo... Done
Waiting DHCPOFFER on eth0... _
Die syntax error heb ik dus altijd en die moet er volgens mij niet echt inzitten. Verschillende keren van verschillende mirrors freesco gehaald en op verschillende diskettes gezet, maar geen succes. In de config van Freesco ook gewoon de standaard instellingen gehanteerd voor chello aan de hand van mijn gegevens.
Pas ik in router/rc/ rc_net aan (mac-adres spoofen) dan komt er op de plaats van
'waiting DHCPOFFER on eth0... _'
'/rc/rc_start: /rc/rc_net: No such file or directory'
vervolgens start ie dan (logischerwijs) wel de rest op.
Een idee of twee?
Van de eerste nic (eth0) moet ik het mac-adres spoofen. Via het APS (zo heet het volgens mij) van Chello wordt geen succes omdat de nic's isa zijn. Nou heb ik dus volgens de verschillende handleidingen rc_net aangepast, maar als ik dat doe dan vindt Freesco mijn rc-net niet meer leuk en weigerd hij die te lezen, waardoor een en ander (DHCP) simpelweg niet opgestart wordt.
Daarnaast en niet geheel onbelangrijk is de syntax error die freesco (versie 0.2.7) geeft tijdens het opstarten:
Starting [Linux]
Starting sys/klogd on tty3... Done
Mounting bootdevice fd0... Done
[: syntax error
loading modules Done (dat zijn er geen btw)
Starting Freesco ethernet router v0.2.7
Initializing interface lo... Done
Waiting DHCPOFFER on eth0... _
Die syntax error heb ik dus altijd en die moet er volgens mij niet echt inzitten. Verschillende keren van verschillende mirrors freesco gehaald en op verschillende diskettes gezet, maar geen succes. In de config van Freesco ook gewoon de standaard instellingen gehanteerd voor chello aan de hand van mijn gegevens.
Pas ik in router/rc/ rc_net aan (mac-adres spoofen) dan komt er op de plaats van
'waiting DHCPOFFER on eth0... _'
'/rc/rc_start: /rc/rc_net: No such file or directory'
vervolgens start ie dan (logischerwijs) wel de rest op.
Een idee of twee?