COAX Wandcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51
Heya all,

mischien niet helemaal over computers, maar ik kan het altijd proberen.

In mijn woning heb ik een wandcontactdoos waaruit ik nu televisie kan tappen. Maar er zit op diezelfde wandcontactdoos NIET Een aansluiting voor mijn radio. Tevens zit er achter die wandcontactdoos maar 1 kabel.

Komt tv & radio via 1 kabel binnen, en kan ik dus de wandcontactdoos vervangen. Of moet ik (door upc) een nieuwe kabel aan laten leggen, om zo ook radio via de kabel te krijgen?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Verwijderd

Bij Casema krijg je bij een 1 gatsdoos een zogenaamde siemens splitter die TV en radio signaal splitst. Bel UPC eens op en vraag om zoŽn splitter. Of ga naar de Gamma en haal er daar 1

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Inderdaad.. Haal gewoon bij een lokale DHZ een contactdoos, en schroef die erop.. Normaal gesproken zit op de binnenkomende kabel zowel radio als tv signaal..

Als het de laatste aansluiting van je kabel is (dus niet doorgetrokken naar andere kamers enzo), dan moet je even de weerstand die erbij zit verbinden, om het ding te terminaten..

Verwijderd

Jij hebt een zogenoemde eengatsdoos wcd in je huis. Dit is een vervanger voor de oude radio-tv versie. Deze wcd-en zijn speciaal ontwikkeld voor minimaal signaalverlies voor digitale diensten.
Ongeveer 6-7 jaar geleden zijn in Zoetermeer bijvoorbeeld alle dozen vervangen voor een (nu niet meer werkend idee) eengatsdoos om meterstanden via de kabel door te geven aan het energiebedrijf.
Zelf heb ik hier in Casema gebied ook een eengatsdoos, indertijd is de oude doos vervangen door de monteur van Casema, omdat ik Wanadoo Cable wilde nemen.
Uit die doos komt een VOLLEDIG signaal met alle frequenties. Zowel onderband (digitale tv en internet) alsmede midden- en hoogband (radio en tv) worden doorgegeven.
Dus: kwestie van een kwalitatief goede splitter erop zetten. Wanneer je nieuwe diensten zoals dig. tv (mrzap in jouw geval) of internet (sjello) gebruikt, dan zeker NIET de bestaande doos vervangen door een brakke gamma 2 gatsdoos. Ik heb hier zowel internet, tv als radio op die eene doos aangesloten... (voor de techies: extra HP40 filter om terugslag van de apparaten te voorkomen op de onderband).

• Super Snackman
Ik heb chello al aangevraagd (3 weken terug, nog niets van gehoord magoed). Maar als de internetsplitter voor chello er op wordt gezet, zou daar dan ook gelijk radio bij kunnen zitten>

Verwijderd

Als die kerel langskomt, gewoon vragen. Zou voor die tijd geen cent steken in eigen gekocht spul.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 02 mei 2002 12:07 schreef Super Snackman het volgende:
Ik heb chello al aangevraagd (3 weken terug, nog niets van gehoord magoed). Maar als de internetsplitter voor chello er op wordt gezet, zou daar dan ook gelijk radio bij kunnen zitten>
Nee wordt 2 voudig geslpitst.
1x tv
1x inet

dus ff splittertje op je tv aansluiting drukken dan.

• Super Snackman
De wandcontactdoos die bij mijn ouders thuis eropzit, druk je op de coax voor radio&tv, en dan komt er radio, tv & internet uit...

Pagina: 1