[php] inloggen (met koekjes)

Pagina: 1
Acties:

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Topicstarter
op mn site moet je voor bepaalde dingen inloggen. bij het inloggen wordt een koekje geschreven met username en password. zo kan ik er makkelijk achter komen of iemand ingelogd is.
maar de members-section zit in een map: "/members", en als je uit die map gaat, bestaat dat koekje niet voor die map ofzo, het komt erop neer dat je dan altijd als "Niet aangemeld" staat, hoe kan je dat voorkomen?

oja, hoe krijg je het voor elkaar mensen af te melden als ze je site verlaten? of wordt dit gewoon gedaan door een kleine tijd in te vullen voor het koekje en deze op elke site te vernieuwen?

2 swim or not 2 swim, that's the question

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

TheDane

1.618

password in cookie zetten lijkt me niet echt veilig :{

en als je een cookie voor mijn.domein.nl zet, dan is ie zeker ook geldig voor mijn.domein.nl/members

dussuh ...

en uitloggen : cookie verwijderen, of korte lifetime nemen (en dan inderdaad bij iedere pageview renewen)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sessions.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Waar zet je de cookie? Want een cookie is altijd maar geldig voor een bepaald onderdeel van het domein. Weet je wel zeker dat je '/' als domein hebt ingevuld?

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Als ik het zo lees wordt de cookie neergezet in de map members dus daarom is hij in de root niet uit te lezen.

Een cookie laten vervallen als de gebruiker de browser afsluit doe je door bij expire null op te geven.