Hallo,
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld in een andere groep, echter zonder nuttige antwoorden. Vandaar dat ik het hier ook nog eens probeer.
Ik denk erover om een PC in de woonkamer te plaatsen, op de stereo en aangeloten op de tv, waarmee ik zo'n beetje alle denkbare functies kan uitvoeren, behalve werken. Schrik niet, dit is volgens mij redelijk ambitieus.
Ik wil dus kunnen emailen, internetten, tv kijken, DVD kijken, Video opnemen, spelletjes spelen, telefoneren, agenda bijhouden, webserver, foto's bekijken van m'n CF en SM kaarten, enz vanaf de bank (dus 4 meter van m'n werkelijke pc vandaan). Het liefst heb ik de muis en het draadloze toetsenbord zo min mogelijk nodig. (ik weet het: het kan niet altijd)
Er zijn 2 aspecten belangrijk:
- De hardwareconfiguratie
- De softwareconfiguratie
De hardwareconfiguratie is niet gemakkelijk:
- De pc moet vooral stil zijn.
- Passen bij mijn matzwarte stereo
- Snel zijn qua processor kracht en snel genoeg voor goede 3d Prestaties op mijn TV (800x600).
- TV kaart (minimaal 2 kanalen simulaan voor opnemen en tvkijken tegelijk)
- Zoveelmogelijk in 1 kast, dus geen externe apparaten.
- IR tranceiver hebben
- Bluetooth en Wireless network
- ADSL internet, ISDN modem
- Geen waterkoeling (geen water in de buurt van mijn stereo en tv!)
- Aansluitbaar op een Dolby Digital 5.1/DTS audioset
Nog moeilijker is de softwareconfiguratie:
- Zoveelmogelijk bedienen met mijn Ipaq, stem of een ander (nieuw aan te schaffen) klein device.
- GEBRUIKERSVRIENDELIJK!
- Via het Internet te bedienen/configureren
- Goed beveiligd
- Makkelijk films kunnen opnemen (en tegelijk tvkijken)
- Handsfree telefoneren
- Internetten
enz.
Wie heeft reeds een dergelijk project (gedeeltelijk) uitgevoerd en een Home Entertainment PC gebouwd waar je niet voor hoeft te hebben gestudeerd om 'm te kunnen bedienen?
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld in een andere groep, echter zonder nuttige antwoorden. Vandaar dat ik het hier ook nog eens probeer.
Ik denk erover om een PC in de woonkamer te plaatsen, op de stereo en aangeloten op de tv, waarmee ik zo'n beetje alle denkbare functies kan uitvoeren, behalve werken. Schrik niet, dit is volgens mij redelijk ambitieus.
Ik wil dus kunnen emailen, internetten, tv kijken, DVD kijken, Video opnemen, spelletjes spelen, telefoneren, agenda bijhouden, webserver, foto's bekijken van m'n CF en SM kaarten, enz vanaf de bank (dus 4 meter van m'n werkelijke pc vandaan). Het liefst heb ik de muis en het draadloze toetsenbord zo min mogelijk nodig. (ik weet het: het kan niet altijd)
Er zijn 2 aspecten belangrijk:
- De hardwareconfiguratie
- De softwareconfiguratie
De hardwareconfiguratie is niet gemakkelijk:
- De pc moet vooral stil zijn.
- Passen bij mijn matzwarte stereo
- Snel zijn qua processor kracht en snel genoeg voor goede 3d Prestaties op mijn TV (800x600).
- TV kaart (minimaal 2 kanalen simulaan voor opnemen en tvkijken tegelijk)
- Zoveelmogelijk in 1 kast, dus geen externe apparaten.
- IR tranceiver hebben
- Bluetooth en Wireless network
- ADSL internet, ISDN modem
- Geen waterkoeling (geen water in de buurt van mijn stereo en tv!)
- Aansluitbaar op een Dolby Digital 5.1/DTS audioset
Nog moeilijker is de softwareconfiguratie:
- Zoveelmogelijk bedienen met mijn Ipaq, stem of een ander (nieuw aan te schaffen) klein device.
- GEBRUIKERSVRIENDELIJK!
- Via het Internet te bedienen/configureren
- Goed beveiligd
- Makkelijk films kunnen opnemen (en tegelijk tvkijken)
- Handsfree telefoneren
- Internetten
enz.
Wie heeft reeds een dergelijk project (gedeeltelijk) uitgevoerd en een Home Entertainment PC gebouwd waar je niet voor hoeft te hebben gestudeerd om 'm te kunnen bedienen?