Toon posts:

Maxtor of Western Digital?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een Maxtor 20 GB 7200rpm schijf ter reparatie weggebracht ( [topic=436119] )bij de winkel waar ik hem heb gekocht, nu was ik daar pas, hebben ze daar na 6 1/2 week eindelijk ook door dattie kapot is |:( :P. Maar nu had hij het erover dat hij me een nieuwe Western Digital 20GB 7200rpm schijf wil geven (ipv van een nieuwe maxtor, wat ik eigenlijk verwachtte), mijn vraag: is het verstandig hiermee akkoord te gaan? is die beter of gelijkwaardig aan een maxtor?

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Zou ik eerst vragen of ie wel nieuw is en wat voor type / serie nummer dan kan je ff via google zoeken naar revieuws en eventuele problemen ontdekken.

Persoonlijk gaat mijn mening naar maxtor. Maar Wd is net zo goed

Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zou er zelf geen bezwaar tegen hebben. Heb beide merken in mijn kast zitten.

Wel in het verleden erg veel last gehad met mijn (3 stuks) WD-schijven die elk, gelukkig binnen de garantietermijn, de geest gaven.

Het duurde slechts 2 weken voordat WD mij een nieuwe stuurde. Service in elk geval uitstekend bij WD.

Heb gelukkig nog geen enkele maal last gehad van een "overleden" Maxtor.

ARME AOW’er

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nou kijk... met wd is het zo... OF ze maken veel herrie, of je hebt geluk zoals ik.. lekker stil. MAxtor is daar wat betrouwbaarder in, en ik weet nie of je ata133 moet ? Want als je ata133 hebt dan moet je voor maxtor gaan

4015Wp west (Dordrecht)

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 19:56
ik zou een maxtor pakken.

toelaatst 3 WD schijven gesneuveld hier net buiten de garantie.

(wel in andere pc's ,dus niet mijn fout >:))

maxtor heb ik nooit problemen mee gehad heb ook oude maxtor's draaien nog als een zonnetje :)

Verwijderd

Ja..ook hier liever Maxtor...WD heeft zijn (haar?) zaakjes nog niet echt voor elkaar imo.

Maxtor performt toch weer net wat beter dan WD..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kheb hier 4 maxtors liggen, allemaal met Bad sectors of gecrashde koppen :P

15 40 60 en 80Gb, leuke verzameling he :{ gelukkig allemaal gekregen van 2 mensen

Verwijderd

Je had m beter zelf naar maxtor kunnen sturen, je hebt 3 jaar garantie van maxtor dus je hebt gewoon recht op een nieuwe!

PS: Ik heb hier ook bijde, een 5400WD en een 7200max! Alle 2 goed hoor maar de maxtor is vele male stiller!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:14

Wekkel

De downloadkoning

ik heb een Maxtor 36 Gb (toen die nog NLG 900 moest opbrengen) en een WD 40 gieg. De WD is sneller en stiller, maar dan ook een stuk nieuwer. Mijn keuze is altijd Maxtor geweest, maar WD's heb ik ook geen slechte ervaringen mee (eigenlijk met geen een HD merk... Ik heb nog steeds een 4.3 Gb Seagate ratelen uit 1997).

Zoek eens naar de uitgebreide lijsten van de C't, die hebben grote vergelijkingen gemaakt tussen allerlei HD's.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
http://www.storagereview.com , Ga daar eens de testresultaten van beide schijven bekijken zou ik zeggen. Ik zou zelf trouwens zonder twijfelen de wd 120 gb met 8mb cache nemen (de 1200jb is dat volgens mij).

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15
Op donderdag 02 mei 2002 14:30 schreef Nikel het volgende:
http://www.storagereview.com , Ga daar eens de testresultaten van beide schijven bekijken zou ik zeggen. Ik zou zelf trouwens zonder twijfelen de wd 120 gb met 8mb cache nemen (de 1200jb is dat volgens mij).
Die's :9~ ja.
Maar dat zal voor topic starter niet van toepassing zijn omdat ie alleen kan kiezen uit een 20 gig WD / Maxtor ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Wimo.
  • Laatst online: 10:58

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb net mijn 40gb 7200 rpm maxtor hd vervangen voor een 80gb 7200 rpm Wd .. en het geluidsverschil is ongeloofelijk :) De benches liegen er ook niet om en de wd is gewoon een STUK sneller.. tjsa.. maxtor heeft zich wel bewezen in mijn pc kwa stabiliteit, maar die herrie :'(

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 16:06 schreef Wimo. het volgende:
Ik heb net mijn 40gb 7200 rpm maxtor hd vervangen voor een 80gb 7200 rpm Wd .. en het geluidsverschil is ongeloofelijk :) De benches liegen er ook niet om en de wd is gewoon een STUK sneller.. tjsa.. maxtor heeft zich wel bewezen in mijn pc kwa stabiliteit, maar die herrie :'(
Je moet geen appels met peren vergelijken: die wd is veel nieuwer....

Ik heb 2 d740x 80G schijven en die zijn lekker stil en erg snel :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou voor die Western digital gaan.
dat vind ik echt een lekker schijfje. (snel, stil betrouwbaar)

en over Maxtor zal ik mijn mond maar houden wat een kutschijf is dat :X (sloom, heel sloom)

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ik zou ook voor WD gaan. Heb hier de 40 gig 7200 rpm in mijn kast zitten. En hij bevalt mij perfect. :)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Wimo.
  • Laatst online: 10:58

Wimo.

Shake and Bake!

Op donderdag 02 mei 2002 16:16 schreef gve het volgende:

[..]

Je moet geen appels met peren vergelijken: die wd is veel nieuwer....

Ik heb 2 d740x 80G schijven en die zijn lekker stil en erg snel :)
Tuurlijk.. die maxtor schijf is een van de laatste modellen.. die half quantum gevallen.

edit: de '133' snelle versie dus :+

Verwijderd

*heb een 1.2 gig WD Caviar :) draait nog altijd :)
zo`n 3 jaar continu ongveer )

Verwijderd

ik heb alleen ervaring met Maxtor (40GB 7200RPM udma100).

wat ik begrepen heb uit men stage bij BCE:

Maxtor is laaiend hard!! ik heb et gevoel dat het geluid dat uit men kast komt, voor 50% voor de rekening word genomen door men Maxtor. Daar komt wel bij dat Maxtor erg betrouwbaar is.

WD zou ietwat stiller zijn. Maar hun leeskoppen gaan behoorlijk snel stuk of maken iets stuk. Zijn wat van mindere kwaliteit. Is de "achiles-hiel" van Western Digital.

Maar IBM is verreweg de stilste en meest betrouwbaarste van de 3. Haast geen fouten en kapotte schijfen. En snel. Maar daar betaal je ook wat meer voor.

Dusse als je een luidruchtig systeem niet erg vind, ga gerust voor een Maxtor vervanger. Heb je je systeem net zo stil mogelijk getweakt, ga dan voor de WD. MAAR wees voorzichtig met die WD. voor je het weet hoef je de winkel niet eens uit.

Verwijderd

Ik heb hier een western Digital 30 gig en 1 reserve van 80 gig en een Maxtor 28 gig en moet eerlijk toegeven heb met geen van allen een probleem gehad!

naar mijn idee is wb idd ietswat stiller, en de maxtor wat luidruchtig, IBM is idd wat stiller maar zoals gezegd, daar betaal je ook snel wat meer voor.
Pagina: 1