Toon posts:

VPN onder Win2k server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een VPN server onder Win2k Server aanmaken.
In Routering en Ras heb ik alles goed ingesteld volgens mij. Als ik bel vanaf een anders station wordt m'n nam en wachtwoord gecontroleerd. Daarna de melding dat ik geen inbelmachtiging heb.

Ik bij gebruikers en computers kijken in AD maar ik kan niet bij het tabblad "inbellen" komen. (Toegang gewijgerd) in RAS staat ook een rood kruisje bij Ras beleid. Erg irritant. Deze melding geld trouwens voor elke gebruiker. En ik heb niets aan rechten veranderd en Administrator heeft gewoon VOLLEDIGE rechten. heeft iemand een id?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
bij het tabblad inbellen heb je dus toegang gewijgerd? lijkt me dus een rechtenprobleem, maar je was als administrator ingelogged...

is die server een DC (domaincontroller) of is het lid van het domain (member server) ?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het is een domaincontroller

Verwijderd

V errie
P oreus
N ietwerk

sorry. . maare M$ weet niet wat VPN. . . uninstallen die handel en een andere oplossing zoeken ! |:(

• Zwelgje
heb je nog vreemde meldingen in de eventlog? (DNS/Directory services)

je draait ook met SP2?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Maak je misschien nog onderweg ergens gebruik van NAT?? zo ja, dan moet je PPTP gebruiken...anders lukt t ook wel met L2TP (NAT een L2TP werken niet/nietgoed samen)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 19:01 schreef kroegtijger het volgende:
Maak je misschien nog onderweg ergens gebruik van NAT?? zo ja, dan moet je PPTP gebruiken...anders lukt t ook wel met L2TP (NAT een L2TP werken niet/nietgoed samen)
Ik heb SP1 draaien en ja ik maak gebruik van NAT (pptp)

iemand anders nog iedeeën?

• Zwelgje
Op donderdag 02 mei 2002 20:08 schreef chazer het volgende:

[..]

Ik heb SP1 draaien en ja ik maak gebruik van NAT (pptp)

iemand anders nog iedeeën?
eerst sp2 erover, dan kijken of dit wat oplost...

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:27

Xtremelead

powered by E-MU

Heb je in AD users and Computers de user inbelrechten gegeven? Zet deze setting anders eens op Control by policy oid. Moet je wel voor in Native mode draaien.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Eerst maar eens een reactie op Skizmo... zonder een hele discussie te starten hoop ik

VPN onder Win2k werkt prima.

Nu over het onderwerp...
Als je toegang geweigerd krijgt bij het geven van inbelrechten aan een gebruiker is er toch echt iets mis met je rechten. Je zegt dat er niets aan is veranderd, maar bij een normale installatie kan de Administrator dit gewoon veranderen.

Kijk bij de Administrator eens naar welke groepen de administrator allemaal in zit. Dit moet zoiezo Domainadministrators and Domainusers zijn.
Verder:
Administrators, Ondernemingsadministrators, Schema-administrators en Groepsbeleidsmakers/eigenaars.

Controleer dit eerst :)

Verwijderd

Topicstarter
SP2 erover lost niets op.
En Administrator zit bij ALLE groepen. Na de installatie heb ik ook niets aan de administrator rechten verwijderd.

Dus alles gecontroleerd

en Xtremelead, daar gaat het juist om, ik kan niet bij die rechten komen!

Tot nu toe heb ik 1 oplossing: server opnieuw installeren :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 02 mei 2002 21:53 schreef Seaworthy het volgende:
Eerst maar eens een reactie op Skizmo... zonder een hele discussie te starten hoop ik

* alt-92 takes the bait :P

Het werkt, maar om te zeggen dat de standaard implementaties veilig zijn is wat anders..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
T enige wat ik dan zou kunnen bedenken is toch die inbelrechten. Je moet idd de gebruiker die rechten geven.Draait die pc ook als domain controler??? dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn dat je niet bij het tabblad kunt komen en verklaart ook dat rode kruis.Je kunt op een domaincontroler simpelweg die rechten niet toekennen. Zul je een memberserver voor moeten maken.(d8 ik....weet dit verhaal niet zo heel zeker meer...is al weer een tijdje geleden dat ik dit deed)

iRacing Profiel

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
VPN onder win2k werkt hier geweldig.. dus je kan wel gaan lopen flamen dat microsoft er nix van bakt, maar als het toch werkt..

en wat hier het probleem is.. tja... knowledge base al uitgepluisd? En wat trouwens ook heel goed werkt is google-newsgroup search in dit soort gevallen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:53 schreef Seaworthy het volgende:

.. heb jij kennelijk meer geluk gehad dan ik .. heb in 2 uur tijd 3 machines kompleet om zeep zien gaan door alleen VPN te installeren en configureren. . .enne.. . je geheugenbanken lopen vol met zwaar overbodige drivers/protocollen
Pagina: 1