Toon posts:

CMOS Password Hack Sony Vaio

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vorige week heb ik een zgan Sony Vaio notebook van het type PCG-Z600TEK gekocht vanuit een failissement (IntraSites) voor een prikkie. Het probleem is echter dat het apparaat een bios-password heeft waar ik niet omheen kan. In de handleiding van het apparaat is niets terug te vinden over het resetten van de CMOS. Op het MOBO van de laptop kan ik ook geen CMOS-batterij vinden, wel een soort reset-knopje, dit heeft verder ook geen nut. Wie o wie kan mij uit de brand helpen, ik vind het zonde om zo'n mooi apparaat in de kast te laten verstoffen... bvd!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kun je nog wel booten, of vraagt hij dan ook om een password.

Verwijderd

Er moet toch ergens een batterij zitten. Maar of dat helpt weet ik niet want vaak zijn die wachtwoorden ergens opgeslagen in een geheugen wat niet wordt gewist, volgens mij. De enige oplossing is die chip vinden en zelf programmeren. Of contact met Sony opnemen 8-)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 12:25
Zoals vaak gedacht wordt, heeft volgens mij het verwijderen van de batterij geen nut. Alleen een BIOS reset kan een paswoord verwijderen.

Tenminste, dit dacht ik.. Openschroeven en dan 2 contactjes zoeken waarmee je het BIOS kan resetten.

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik hem aanzet krijg ik meteen de vraag "Password: "
Dit gebeurt dus eigenlijk al vóór de CMOS-bewerkingen. Hoe kan ik zo'n chippie programmeren? Iemand nog eventueel andere oplossingen?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

bij sony zitten ze weleens onder het mousepad gedeelte.

Verwijderd

http://www.vaio-link.com/ en dan support.
----begin-----
Solution 2629

Description:

Can I perform a Clear CMOS on my VAIO?

Solution:

No.
Note: If you have forgotten your BIOS password, please contact VAIO link for assistance.
----eind-----

Succes!

btw het CMOS batterijtje zit onder de touchpad. Tenminste, bij mijn VAIO wel. (FX301)

Kan je niemand van dat bedrijf meer benaderen voor dit probleem. Lijkt me dat alle notebooks hetzelfde paasword krijgen bij een bedrijf.

Verwijderd

Topicstarter
het reste knopje zit ter hoogte van het touchpad maar dan aan de onderzijde van de laptop, alleen is het zo dat het indrukken hiervan geen verschil maakt

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 10:38 schreef activit het volgende:
het reste knopje zit ter hoogte van het touchpad maar dan aan de onderzijde van de laptop, alleen is het zo dat het indrukken hiervan geen verschil maakt
Nee dat klopt, je reset waarschijnlijk de bios maar het wachtwoord blijft bestaan

Verwijderd

Topicstarter
Het zou toch echt zo moeten zijn dat het chipje waar dit passwor opgeslagen staat gereset kan worden, maar hoe..... ik wil jullie bedanken voor jullie hulp, ik zoek nog effe verder, en anders heeft die mooie groene kliko nog wel een plaatsje voor em!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 10:45 schreef activit het volgende:
Het zou toch echt zo moeten zijn dat het chipje waar dit passwor opgeslagen staat gereset kan worden, maar hoe..... ik wil jullie bedanken voor jullie hulp, ik zoek nog effe verder, en anders heeft die mooie groene kliko nog wel een plaatsje voor em!
Je mag hem ook bij mij in de kliko doen hoor!! :P

Verwijderd

Topicstarter
<quote>
Nee dat klopt, je reset waarschijnlijk de bios maar het wachtwoord blijft bestaan
</quote>

Hoe reset ik dan de CMOS? :+

Verwijderd

Of probeer deze site http://www.matrix-bios.nl

En met dit bestand kun je als het goed is pw eruit halen maar ik zou eerst ff lezen wat hij verder doet en hoe hij werkt
http://www.matrix-bios.nl/files/lost.com

Uitleg staat hier:
http://www.matrix-bios.nl/source.html

Zeer goeie site

If you find an IPC (Integrated Peripherals Controller) on your mainboard, CMOS RAM is integrated into this chip. This chip may look like this:

This is a square type PLCC-chip, but you may also find a smaller, rectangular PLCC-chip. The pins on the square chip are numbered as follows: bottom 12-32, right 33-53, top 54-74, left 75-84, 1-11. The pins on the rectangular chip are numbered as follows: bottom 1-30, right 31-50, top 51-80, left 81-100.

CMOS RAM in these chips can be cleared also, by short-circuiting certain pins for a few seconds, using a paperclip with power OFF! On the Chips & Technologies P82C206 (square) you should short-circuit either pin 12 and 32 or pin 74 and 75. On the OPTi F82C206 you should short-circuit pin 3 and 26.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Als je hem dan toch weggooid, dan zou ik hem graag over willen nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk was het een geintje om hem in de kliko te gooien, afval moet je scheiden, Lithiumaccu's moeten in de chemobox bijvoorbeeld.

Verwijderd

Probeer hier eens wat info vandaan te halen, staat hoe je te werk moet gaan.

http://www.pwcrack.com/BIOS/bios.html

Verwijderd

Topicstarter
Lada, bedankt, ik ben nog ff aan het rondkijken op die site, staat veel interessante info op. Is er iemand die mijn laptop over wil nemen indien ik het password er niet uit krijg?

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 10:58 schreef activit het volgende:
Lada, bedankt, ik ben nog ff aan het rondkijken op die site, staat veel interessante info op. Is er iemand die mijn laptop over wil nemen indien ik het password er niet uit krijg?
Yep me!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik laat het je weten als het me niet lukt, ben ff bezig met rondkijken, er staat een lijstje van "backdoor"-passwords op die site die ook nog wel eens willen werken. Wie weet...

Verwijderd

ik ook wel, heb je btw specs van dat ding :)

edit:

heb de specs al gezien
P3 700 Mhz
128 MB ram
Ati Rage 8 MB videokaart
20 Gig harde schijf

toch wel nice :)

• Proggy
  • Laatst online: 27-03 10:15
ME ME ME!!!! :P

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
rofl, haal dat batterEI er nou uit, 100% zeker dat je bios-ww eruit is, vergeet btw niet de netvoeding los te maken en de accu te verwijderen!!!!! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Specs: PIII 1000 256 MB Ram 40GB HDD Sony Vaio PCG-Z600TEK zéér klein en licht notebook plat en met de bekende paarse Vaio tinten. Wat is nou een redelijke prijs voor zo'n apparaat met een password? BTW Ik probeer eerst nog eventjes of ik het niet zelf zonder solderen en schroeven op kan lossen, anders is ie voor de beste klusser.

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Ikke wil wel overnemen.... >:)

• Proggy
Op donderdag 02 mei 2002 11:07 schreef activit het volgende:
Specs: PIII 1000 256 MB Ram 40GB HDD Sony Vaio PCG-Z600TEK zéér klein en licht notebook plat en met de bekende paarse Vaio tinten. Wat is nou een redelijke prijs voor zo'n apparaat met een password? BTW Ik probeer eerst nog eventjes of ik het niet zelf zonder solderen en schroeven op kan lossen, anders is ie voor de beste klusser.
Ik bied 500 euro :)

Natuurlijk indien hij nog werkt en alle accesoires zijn bijgeleverd. Dus externe cdrom, floppy, batterij enz.

http://vaio.sony-europe.com/eng/products/notebooks/models/z600tek/_bilder/z600tek_e.pdf

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 13:29
ff gegoogled.. misschien dat dit werkt:

---
I go back to CompUSA, and they say they could fix the problem there for me. I love those guys! They only need to take out the BIOS battery and let it reset. It was very easy, until the talented tech guy broke my touchpad. Hard-core broke it, snapped the sucker in half trying to pull it out. It'll take four days for the part to come in, and I can fix it in a few minutes. We'll give you a call!
---

dus het batterijtje eruit halen en dan het cmos resetten zou moeten werken volgens dit artikel (maargoed.. de persoon in kwestie heeft het alleen zien gebeuren bij de pc shop)

is trouwens een erg goed artikel om ff te lezen. Staat op:
http://members.aol.com/lovelc/nl171.html

en dan "the truth is in my pants"

Verwijderd

Topicstarter
Álle maar dan ook alle accesoires meegeleverd, FDD - CDROM - GLOEDNIEUWE LITHIUM ACCU en ADAPTER, dit ding is echt gloednieuw, ik vind 500 euro een beetje weinig

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Ik bied meer, erkende Sony Vaio dealer, dus echt in 2 sec dat wachtwoord eruit. Hehe mooi he.
Geef maar aan mij, of breng hem langs bij ons op werk regelen we wel voor je, kost dan wel wat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de vaio voozichtig opengeschroefd, maar het batterijtje zit heeeeelemaal onder op het moederbord, dat zou betekenen dat ik echt ALLES los moet schroeven en klikken, en dan is het maar te hopen dat ik geen onderdeeltjes overhoud tijdens het terug assembleren.

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel gaat me dat geintje kosten dan?

• midget
Zou het zo niet durven zeggen, eigenaar komt straks zal dan wel even overleggen.

Verwijderd

Topicstarter
dan moet ik zeker wel een aankoopsbewijs enzo hebben zeker? dat heb ik dus niet

• midget
Net ev en gebeld en je moet zelf contact opnemen met Vaio. Hebben een hele goede helpdesk kost wel wat, maar dat zouden wij dan ook moeten door rekenen.
Kijk dus even op www.vaio-link.com en bel gewoon. Sorry enigste wat wij kunnen doen voor je

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Het kan ook zo zijn dat er meerdere batterijtjes in je apparaatje zitten op verschillende plekken waar je moeilijk bij kan.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Proggy
500 euro is idd niet zo vreselijk veel maar voor een niet werkende machine ook weer wel. Daarbij is het ook nog een 'oud' model en kom ik um zo bij je thuis halen :)

Als je um niet kwijt kan hoor ik het wel.

• Proggy
Sony vraagt bij het verwijderen BTW WEL op een aankoopbewijsje dat je het ff weet!

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf niet alles los te schroeven om zo'n klote batterijtje los te maken. Is er echt niet een wat simpelere oplossing?

• midget
Gewoon vriendelijk zijn, dan helpen ze je wel

Verwijderd

Het lijkt me toch niet al te moeilijk om gewoon Sony te bellen en de situatie uit te leggen. Dan weet je tenminste of ze bereid zijn om je (evt. tegen betaling) te helpen en wat dit mogelijkerwijs kost. Het lijkt me overigens sowieso handiger om het ding door Sony open te laten maken, zodat je ook de garantie hebt dat wanneer er iets misgaat zij aansprakelijk zijn. Ik neem overigens wel aan dat ook al heb je het gekocht uit een failiette boedel je toch een aankoopbewijsje hebt. suc6 :)

• Proggy
Zoiets kunnen ze echt niet doen aangezien er zoveel notebooks worden gejat. Ik wens je veel suc6 maar geloof me dat als ze het doen een duur geintje word!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

anders ga gewoon brute force password hacken, je weet waarvandaan de vaio komt dus gewoon beginnen. je hebt hem eerlijk gekocht dus je kan ook gewoon bellen over dat password.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 11:41 schreef Proggy het volgende:
Zoiets kunnen ze echt niet doen aangezien er zoveel notebooks worden gejat. Ik wens je veel suc6 maar geloof me dat als ze het doen een duur geintje word!
Hij heeft het ding gewoon netjes gekocht, weliswaar voor weinig maar toch... Waarom zou dan opeens alle garantie vervallen en hij nergens meer een beroep op kunnen doen?

• Proggy
Op donderdag 02 mei 2002 11:42 schreef MRic3 het volgende:
anders ga gewoon brute force password hacken, je weet waarvandaan de vaio komt dus gewoon beginnen. je hebt hem eerlijk gekocht dus je kan ook gewoon bellen over dat password.
Bellen naar de leverancier noem jij Brute force hacken? :P

• Proggy
Op donderdag 02 mei 2002 11:43 schreef Vision-450 het volgende:

[..]

Hij heeft het ding gewoon netjes gekocht, weliswaar voor weinig maar toch... Waarom zou dan opeens alle garantie vervallen en hij nergens meer een beroep op kunnen doen?
Omdat hij geen aankoopbewijsje heeft :) Als jij naar de winkel gaat voor garantie of om te ruilen is het bonnetje weleens handig weet je :)

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13
Normaal krijg je bij elke veiling netjes een factuur mee, misschien dat Sony die ook accepteert.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Activit waar woon je?

• Proggy
Op donderdag 02 mei 2002 11:46 schreef Jeroen Blom het volgende:
Normaal krijg je bij elke veiling netjes een factuur mee, misschien dat Sony die ook accepteert.
Tjsa dan heeft hij dus wel een aankoopbewijsje. Hij zegt dat hij niets heeft...

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 11:46 schreef Jeroen Blom het volgende:
Dit lijkt mij dus ook, wellicht kan de topicstarter ons hier even uit de droom helpen. Een dwangverkoop is behoorlijk formeel geregeld (curator e.d.).

Verwijderd

Ik weet wel, dat als ik een laptop zou vinden die van de vrachtwagen gevallen is, en er een wachtwoord op 't bios zou zitten, ik op GoT zou vragen hoe ik 't eraf zou kunnen krijgen. >:)
Mijn laptoppie heeft ook een BIOS wachtwoord, en dat is niet om mezelf buiten de deur te houden..
Verder succes in 't vinden van ex-personeel van die failliete zaak!

• LopeZ
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Het is geen marktplaats hier, er zijn ook al genoeg topics geweest over hoe je een bios password eraf kunt halen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.