Toon posts:

ZIP 100 (parallel) en WinXP hangups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op mijn werk meerdere PC's met parallele zip drives met als besturingssysteem Windows XP PRO. Maar als de ZIP drive in windows word aangesproken duurt het vaak heel lang voordat de drive/inhoud zichtbaar is, en meestal hangt het systeem daarna of na een wacht periode van max een uur. Standaard wordt deze externe ZIP drive niet herkend, en met de nieuwste WINXP com. drivers van IOMega werken ze wel maar met deze problemen.

Heeft iemand hier een oplossing voor??? Misschien een bepaalde BIOS setting ofzo????

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

Dat heb ik hier ook op m`n werk.
Ik heb zelf een scsi dive.

Ik blijf ff op dit topic letten :+

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

vreemd, ik heb een externe zip plus, maar die werd wel automatisch door xp herkent, weird..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Topicstarter
Is dat de ZIP 100 of de 250, deze 100 word echt niet automatisch herkend.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

zip plus 100

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Topicstarter
Erg vreemd, maar al met al heb ik hier dus nog steeds geen fix voor gevonden, Iemand???

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12

Trek Y11

Eat my shorts

Je kan de zipdrive 100 door xp laten herkennen door bij eigenschappen van de lpt poort scan for older plug and play devices aan te zetten (zit op mijn werk dus optie kan iets anders heten).

Had overigens hetzelfde probleem, uiteindelijk maar een 250 ide genomen.

What if this weren't a hypothetical question?

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
Het probleem van hangups van het systeem bij het aanspreken van de parallele zipdrive had ik dus ook, alleen dan onder Windows 98.

[topic=456396]

Wat je kan proberen is in het bios de instellingen van je parallele poort te wijzigen. Meestal kun je de parallele poort op diverse modi zetten: ECP, EPP of ECP+EPP en daarbij nog verschillende IRQ en DMA kanalen aangeven (bij mij wel, op een Asus A7A266). Misschien verhelpt dit je probleem? Bij mij is hget probleem trouwens nog steeds niet opgelost.
Pagina: 1