"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
RAID 1 is mirroring. Maw als je 1 HDD aan je primaire controller hangt, moet je er gewoon van kunnen booten. Die andere HDD kun je dan ergens anders voor gebruiken.
Bedoel je echter dat het in een stripe setje is opgezet (wat dus RAID 0 is) dan moet je eerst van je volledige data een back-up maken voordat je een HDD eruit trekt. Dan zul je beide HDD's moeten beschouwen als compleet leeg, en zul je opnieuw partities aan moeten maken en opnieuw je OS moeten instaleren.
Bedoel je echter dat het in een stripe setje is opgezet (wat dus RAID 0 is) dan moet je eerst van je volledige data een back-up maken voordat je een HDD eruit trekt. Dan zul je beide HDD's moeten beschouwen als compleet leeg, en zul je opnieuw partities aan moeten maken en opnieuw je OS moeten instaleren.
I think, therefor I am.....I think.
Het is ook echt mirroring... Dus ik moet gewoon een van die schijven er af halen, die op mijn onboard-geval drukken, en tegelijkertijd de Promise er ook uit halen? Of die nog ff laten zitten?Op donderdag 02 mei 2002 10:11 schreef Ricochet het volgende:
RAID 1 is mirroring. Maw als je 1 HDD aan je primaire controller hangt, moet je er gewoon van kunnen booten. Die andere HDD kun je dan ergens anders voor gebruiken.
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Wat je zelf wilt natuurlijk. Maar ik zou eerst de drivers verwijderen, dan compu uit en kaart eruit en dan pas weer booten. Maar als het een mirror is, dan heb je niet veel te vrezen en kan je gewoon een HDD eraf trekken en die ander aan je IDE hangen. Als je die fasttrack erin laat zitten, gaat ie waarschijnlijk blaten dat ie een HDD mist. (Goh, die heb je er net afgehaald, bedankt voor de info
)
I think, therefor I am.....I think.
Ik heb nu een van de beide schijven er af gehaald, en ff een nieuw array gedefinieerd (span geloof ik)...
Nu heb ik ook geprobeerd om de harddisk aan de onboard-IDE te hangen, maar de schijf werd gewoonweg niet herkend...
Het bord is een Asus P2B-F met een Pentium III 450, de schijf is een Maxtor D740X 40GB. De kabel is een ATA-33 kabel (40-polig).
Ik heb momenteel de Promise er dus nog in hangen, maar het is de bedoeling dat die er ook uit gaat...
Iemand?
Nu heb ik ook geprobeerd om de harddisk aan de onboard-IDE te hangen, maar de schijf werd gewoonweg niet herkend...
Het bord is een Asus P2B-F met een Pentium III 450, de schijf is een Maxtor D740X 40GB. De kabel is een ATA-33 kabel (40-polig).
Ik heb momenteel de Promise er dus nog in hangen, maar het is de bedoeling dat die er ook uit gaat...
Iemand?
Verwijderd
*SCHOP*
Ik wil mijn RAID1 array op een FastTrak66 afbreken, beide 80GB schijven moeten wel aan de controller blijven hangen. Hoe kan ik dat aanpakken? Delete array en dan 2 nieuwe arrays aanmaken?
(Ik vond dit probleem wel gerelateerd
)
Ik wil mijn RAID1 array op een FastTrak66 afbreken, beide 80GB schijven moeten wel aan de controller blijven hangen. Hoe kan ik dat aanpakken? Delete array en dan 2 nieuwe arrays aanmaken?
(Ik vond dit probleem wel gerelateerd
Ik denk het volgende:
Gewoon de schijven er af halen, controller er ook uit.
Dan een voor een de schijven testen, als ze het beide doen, de controller er weer in (zonder schijven er aan).
Nu krijg je vanzelf een melding dat het array niet gevonden kan worden. Nu verwijder je dus dat array.
PC uit, schijven aan de controller.
Vervolgens hang je de schijven er aan, in span modus (1 schijf per span-set)...
TADAA! 2 losse schijven!
(zo ging het bij mij tenminste)
Gewoon de schijven er af halen, controller er ook uit.
Dan een voor een de schijven testen, als ze het beide doen, de controller er weer in (zonder schijven er aan).
Nu krijg je vanzelf een melding dat het array niet gevonden kan worden. Nu verwijder je dus dat array.
PC uit, schijven aan de controller.
Vervolgens hang je de schijven er aan, in span modus (1 schijf per span-set)...
TADAA! 2 losse schijven!
(zo ging het bij mij tenminste)
Pagina: 1