MOHAA probleem met AITR 8500

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ik speel heel vaak MOHAA. Ik had eerst 256 DDRRAM, dat vond ik te weinig dus nu heb ik 512 MB. Dus niet meer vertragende desktop als ik uit MOHAA gaat. Maar probleem is volgende. Wanneer ik MOHAA speel en ik kijk links en rechts, dan krijg ik Frame delay... het lijkt alsof je TNT2 MOHAA speel... dat is wat overdreven maar toch die streepjes.
Ik heb nieuwste Omega Driver 71. Na cleaninstall WinXP en met deze driver heb ik geen probleem. Probleem komt pas later... na een paar dagen...

Ik heb alle setting geprobeerd dus Fast Write On/Off. AGP TEXTURE SIZE staat nu op 128MB. V-sync off.
Ik speel 1028x768 32 bits High Detail.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Jezus jij bent wel een topic openaar. Een paar minuten geleden heb je ook al een topic geopend over je TI 4400 met CS?!?! Terwijl het min of meer over hetzelfde probleem gaat: te weinig fps of 3D valt tegen. Je moet eens fftjes gaan stoppen met topics om de 5 min openen :r

Verwijderd

Om weer even ontopic te komen, Heb je de nieuwste VIA drivers?? Probeer anders eens wat oudere ATI drivers als je de nieuwste al hebt.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Volgens mij heeft iedereen hier wel eens last van... tearing wordt dat volgens mij genoemt. Als je snel van de ene naar de andere kant draaid lijkt het net of er een horizontale streep door je scherm loopt.

Ik, met mij Athlon XP 2000+, 768MB DDR PC2100 CAS2, GeForce 3 heb hier ook wel eens last van, maar je doet er niks aan...

Get used to it...

Verwijderd

Kan dat ook niet komen dat de refresh rate te laag is, want dan heb ik dat ook wel eens

• DJkim

DJkim

Topicstarter
lol sorry jongens.... ik werk met 2 computers vandaar.

Ik heb nieuwste via driver geinstalleerd. En jullie zeggen dat TEARING normaal is... ok maar

Ik heb er geen last van wanneer ik mijn OMEGA ATI Driver geinstalleerd heb(dus net na cleaninstall van WinXP).

Probleem komt pas na een paar dagen terug dus tussen tijd loopt MOHAA echt lekker.

Lucky Goldstar

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25
Mohaa al naar 1.11 gepatchd? Daar zat een fix in voor wat probleempjes met een aantal videokaarten dacht ik.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat heb je nou? Tearing of een verlaging van fps ?
Als het de fps zijn: Spelen op 16 bit kleur met 32 bit textures, dat is stukken vlotter en het verschil zie je niet.
Kijk ook ff in de Mohaa dir, daar staat een configfile, open die ff met notepad en kijk of daar wel het goede aantal interne MB-tjes staat (512 ipv 256) en de goede cpu-speed, zo niet ff aanpassen, scheelt enorm.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 10:54 schreef KillerAce_NL het volgende:
Wat heb je nou? Tearing of een verlaging van fps ?
Als het de fps zijn: Spelen op 16 bit kleur met 32 bit textures, dat is stukken vlotter en het verschil zie je niet.
Kijk ook ff in de Mohaa dir, daar staat een configfile, open die ff met notepad en kijk of daar wel het goede aantal interne MB-tjes staat (512 ipv 256) en de goede cpu-speed, zo niet ff aanpassen, scheelt enorm.
FPS loopt tussen 60(veel bomen) en 96.

Lucky Goldstar

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bomen=shadows
Maar ehm dat moet jue makkelijk trekken hoor, ik heb een Tbird 1400 en een GF2 Ti en ik haal op 1024x768 op 16 bit kleur, 32 bit textures ook 80-99 Fps. (shadows op simple).
Probeer eens zou ik zeggen.

Verwijderd

V-sync off
Ik zou eens proberen deze altijd aan te hebben. Dat helpt denk ik wel veel.

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Dat tearing probleem heb ik dus ook met een GF2GTS èn R8500 275/275 gehad. Was puur driver-afhankelijk bij die GF2; de 22.80 deed 't perfect, bij de anderen was het tearing alom :r... Dat je daar maar aan moet wennen vind ik bullshit; het beeld is gewoon ruk! :( :( Vsync hielp bij mij ook niks, zowel bij GF2 als R8500. In XP heb ik er minder last van dan in 98SE, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 08:49 schreef Megapauper het volgende:
Dat tearing probleem heb ik dus ook met een GF2GTS èn R8500 275/275 gehad. Was puur driver-afhankelijk bij die GF2; de 22.80 deed 't perfect, bij de anderen was het tearing alom :r... Dat je daar maar aan moet wennen vind ik bullshit; het beeld is gewoon ruk! :( :( Vsync hielp bij mij ook niks, zowel bij GF2 als R8500. In XP heb ik er minder last van dan in 98SE, maar het probleem doet zich nog steeds voor.
Heb je OMEGA Driver geprobeerd?

Lucky Goldstar

Pagina: 1