Toon posts:

Touchpad met plotselinge kliks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net een nieuwe laptop gekocht, krijg ik gezeik met m'n touchpad. Het ding geeft soms namelijk plotseling een klik door (erg irritant :( ). Daarbij hoef ik nog niet eens in de buurt van de knop te zijn met m'n hand! Ik vermoed dat het een hardware-probleem is en dat het ding gewoon zwaar overgevoelig is.

Weet iemand hoe je dit kan repareren of eventueel softwarematig een stuk minder gevoelig kan maken. Bedankt!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
In het comfigutatiescherm zit meestal wel een optie om dat soort dingen in te stellen.

Maar als ie al "klikt" zonder dat je het ding aanraakt, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

Croga

The Unreasonable Man

Waarschijnlijk is je touchpad zo ingesteld dat een "tap" op het pad zelf (dus niet op de knop) ook gezien wordt als een klik op de linker knop. In veel gevallen is dat in de Muose properties uit te schakelen, maar als je er mee leert omgaan kan het wel makkelijk werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 10:00 schreef Croga het volgende:
Waarschijnlijk is je touchpad zo ingesteld dat een "tap" op het pad zelf (dus niet op de knop) ook gezien wordt als een klik op de linker knop. In veel gevallen is dat in de Muose properties uit te schakelen, maar als je er mee leert omgaan kan het wel makkelijk werken.
Dude, dat klopt. Bedankt. Echter, ik vind het zeer onhandig maar ik kom er niet achter hoe ik het kan instellen. De fabrikant heeft geen driversoftware voor de touchpad meegeleverd ( :? ). Windows XP herkent 'm als een PS/2 muis.

Kan het zijn dat je dat ding gewoon niet op een andere manier kan gebruiken dan als muis en dat je dus geen opties die voor de touchpad bedoeld zijn kan instellen?