Toon posts:

instrumentale versie maken

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk?

het gaat hierbij om het nummer van 12trio en jufrouw toos, het is voor een bruiloft.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

ik heb ooit een plug-in van winamp gehad die dat bij sommige nummer voor elkaar kreeg. Scheelde veel wat voor een soort muziek dat was en natuurlijk was er verder wel wat vervorming.

Ik zou zeggen probeer het gewoon... Analog-x vocal remover

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
he kan als de zang netjes in het midden zit en de rest van de instrumenten niet.. dan kun je ene kanaal uit fase zetten en dat bij elkaar optellen.. zal de zang verdwijnen..
in praktijk werkt dit echt neit al te mooi.. aangezien de bas en de snare en de kick ook (min of meer) in het midden zitten

• nikao
met de search zou je hierover trouwens behoorlijk wat over kunnen vinden.. dit soort topics zijn al talloze keren voorbijgekomen

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Heb het wel eens gehoord bij diverse nummers. De zang werd vrij effectief verwijderd, maar dus ook alle instrumenten die gebruik maken van hetzelfde spectrum. Soms betekende dat dat je helemaal geen bassen meer hoorde. Het wordt er in ieder geval nooit mooier op.

• nikao
heeft niet met het spectrum te maken hoor.. aangezien je met deze methode geen freqeunties filtert .. maar gewoon handig gebruik maakt van het feit dat de zang (bijna) altijd precies in het midden gemixed is .. en de bas en snare net ietsjes uit het midden ..maar die verlies je dus ook voor een groot deel .. alsmede eventuele solo instrumenten die vaak ook in het midden staan..

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op donderdag 02 mei 2002 10:10 schreef nikao het volgende:
heeft niet met het spectrum te maken hoor.. aangezien je met deze methode geen freqeunties filtert .. maar gewoon handig gebruik maakt van het feit dat de zang (bijna) altijd precies in het midden gemixed is .. en de bas en snare net ietsjes uit het midden ..maar die verlies je dus ook voor een groot deel .. alsmede eventuele solo instrumenten die vaak ook in het midden staan..
Aha, weer wat geleerd :)
Dat verklaart meteen waarom ik een versie van een nummer heb waarbij de zang is weggefiltert en tevens bassdrum compleet verdwenen is terwijl de rest eigenlijk wel aanwezig is zonder veel vervorming.

Al dacht ik dat er toch ook technieken waren waarbij je met het spectrum aan de gang kunt om te filteren.

• nikao
kan wel .. maar lijkt me voor zang erg moeilijk aangezien dat toch een redelijk breed gebied bestrijkt. waar ook andere instrumenten zitten..

voor specifieke storingsgeluiden kun je het soms wel doen als ze echt in een klein frequentie gebied zitten dan filter je dat gewoon weg.. maar je filtert altijd die frequenties weg voor de hele mix en dus ook voor de zang en andere instrumenten.. is dus verre van een ideale methode

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het vanavond eens proberen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

en mocht het nou niet lukken.....

zo'n hoogstaand nummer is dat "juffrouw toos" niet en een beetje muzikant moet dat kunnen spelen....

Mocht het nou niet lukken.... alsjeblieft *D

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 11:04 schreef MRic3 het volgende:
en mocht het nou niet lukken.....

zo'n hoogstaand nummer is dat "juffrouw toos" niet en een beetje muzikant moet dat kunnen spelen....

Mocht het nou niet lukken.... alsjeblieft *D
hoe kom je hier nou weer aan :? :P gaaf wel hoor.

idd die vocal remover werkt niet echt!!
Pagina: 1