Toon posts:

Wordt de Diamond monster 3D II nog ondersteund ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Diamond Monster 3D II kaart en nu laatst had ik het spel "Frogger 2" maar dat kon niet gespeeld worden. Ik kreeg als ik Frogger opstartte alleen maar zwart beeld en geluid.

Nu dacht ik dat de Diamond Monster 3D II kaart niet ondersteunt wordt door het spel. Ik heb gekeken voor nieuwe drivers op www.diamondmm.com maar daar stond dat ze geen updates deden voor dit verouderd product.

Ondersteunen de spellen zometeen mijn 3D kaart helemaal niet meer ??

Bedankt

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Deze kaart ondersteund eigenlijk alleen Glide.
Dus bijna geen D3d of Opengl

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Diamond (nu onderdeel van S3) ondersteunt inderdaad geen produkten meer dmv nieuwe drivers.
Ik denk dat het niet aan de oude drivers ligt, maar aan de instelling van frogger!

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Deze kaart ondersteund eigenlijk alleen Glide.
Dus bijna geen D3d of Opengl[/quote]Hij ondersteund wel Direct3D .. de drivers van 3dfx zijn voor DirectX7 (januari dit jaar ;) ). OpenGL weet ik niet, ik dacht dat er wel een mini-OpenGL driver is.

Zie anders www.3dfxgamers.com voor drivers ...

PC Specs

Verwijderd

In principe draait alles op een Voodoo2 (in Win9x), inclusief Quake3 met een MaxiGL ;).

Niet alleen Diamond/S3 is gestopt met ondersteuning, geldt ook voor Creative en vele andere.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Nieuwste drivers zijn gewoon te vinden via diamond/S3, namelijk hier. (gewoon even zoeken)

Verder hebben de nieuwste drivers van 3dfx inderdaad DX7/6/5 ondersteuning, MAAR direct3D en OpenGL KUNNEN niet op een niet-primaire kaart draaien; daarom heeft 3dfx ook Glide gemaakt wat in feite niks meer is dan een OpenGL-router.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Bomberman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>direct3D en OpenGL KUNNEN niet op een niet-primaire kaart draaien[/quote]Eh? De Voodoo2 kun je alleen als secundaire kaart gebruiken (als je tenminste je desktop wilt zien;)) ... hij doet het prima in D3D! D3D laat je zelfs altijd kiezen op welke kaart je wilt draaien (primair/secundair), hoe dat bij OpenGL gaat weet ik niet.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok ten eerste bedankt voor de reacties. Appreciate it.

Ten tweede is www.s3.com hetzelfde als www.diamondmm.com , dat betekent dezelfde drivers. Dus geen vernieuwde drivers.

Ik denk dat er 2 oplossingen kunnen zijn:
* Frogger's instellingen zijn @#@#@
* Monster 3D II wordt niet meer ondersteunt

• Bomberman
Heb je <A href="http://www.3dfxgamers.com/drivers/voodoo2/voodoo2_win9x_new.stm">deze</A> drivers nu al geprobeerd? Ik weet niet of Frogger OpenGL of Direct3D is maar deze drivers zijn officiele DirectX7 drivers ...

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze drivers heb ik allang geinstalleerd. Die laatste drivers zijn ook al aardig oud.

En er worden geen new drivers gemaakt omdat het een 'legacy' kaart is (gewoon oud).
Pagina: 1