Toon posts:

MBX in Exchange 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Exchange 2000 maakt een netwerk-drive aan met de MBXen van iedereen. Alleen ik kan daar niet in als Admin. :'(

Waar kan ik die rechten wijzigen?

En ik wil als Admin in iedereens inbox/Agenda etc kunnen wijzigen. Hoe kan ik 'Default' in ieder account 'Admin' toevoegen voor wijzigen en zo?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
rechtermuisknop op die drive en dan de permissie's aanpassen... let wel op dat je niks weghaalt want het excange account heeft ook wat rechten nodig op die drive,

mailbox rechten wijzingen doe je in 'active directory and computers' dan moet je bij 'view' (in je menubalk) wel even 'advanced' aanvinken anders krijg je niet alle optie's
, dan naar de desbetreffende gebruiker toe, en bij het tablad 'exchange advanced' op de knop 'mailbox rights' te klikken, hier stel je dat dus in,

A wise man's life is based around fuck you

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dit moet je niet met rechten gaan doen. Hier heb je de Exmerge account voor.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 10:32 schreef Muppet het volgende:
Dit moet je niet met rechten gaan doen. Hier heb je de Exmerge account voor.
Leg eens uit? Ik zie geen Exerge?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 02 mei 2002 11:44 schreef RS het volgende:

[..]

Leg eens uit? Ik zie geen Exerge?
kun je downloaden van de MS site, exMerge heet het overigens (geen exerge)

hiermee kun je mailboxen exporteren naar .PST mappen en deze vervolgens in een andere Exchange server weer importeren

wat dit met jouw probleem te maken heeft is me niet echt duidelijk, maar ik neem aan dat muppet dit wel even wil uitleggen? ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op donderdag 02 mei 2002 12:34 schreef zwelgje het volgende:

[..]

kun je downloaden van de MS site, exMerge heet het overigens (geen exerge)

hiermee kun je mailboxen exporteren naar .PST mappen en deze vervolgens in een andere Exchange server weer importeren

wat dit met jouw probleem te maken heeft is me niet echt duidelijk, maar ik neem aan dat muppet dit wel even wil uitleggen? ;)
Wij gebruiken exmerge om mailboxen te bekijken. Hebben een knop in Windows Commander met "run as" Exmerge. Dan start hij Windows Commander op met de exmerge acc. Dan kan ik in de MBX folder gewoon bladeren in de folders dan de mailboxen.

There is no art to find the minds construction in the face

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 10:07

Arno

PF5A

De groepen Domain Admins en Enterprise Admins EN de user Administrator hebben per default GEEN (lees: een denied recht) op M:\domain.com\MBX. Dit om te vookomen dat je als administrator alle mail gaat lezen van je users.

Als je dit wilt omzeilen, dan moet je die denied rechten bij bovengenoemde objecten weghalen. Let wel op dat je deze rechten dan op de complete server hebt.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Je kunt jezelf toch ook rechten geven op de mailboxen van de gebruikers in het management console van exchange?? Of zijn de rechten dan niet gelijk aangemaakt voor die exchange drive?

Meen zelf dat ik het zo vor elkaar heb gekregen, maar weet dat niet zo zeker.

*moet zelf nog eens een "schone" exchange installatie uitvoeren :) *

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Pagina: 1