Toon posts:

Netwerk maken met Domain

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de module van XP Proffesional (70-270). Om de optionele oefeningen te kunnen maken heb ik thuis een server nodig die dient als PDC, DNS en DHCP en een client aangesloten op dit domain.
Nu heb ik thuis Win 2000 Server geinstalleerd op een Athlon 1400 Mhz en wil een laptop als client laten dienen draaiend op Win XP Pro, maar heb daar een aantal vragen over. Ik krijg het maar niet voor elkaar een domain te creeren. Gisteren de hele dag op internet lopen zoeken, maar niet echt iets gevonden wat ik kon gebruiken.
De vragen:
- Moet je, om een domain te creeren, een domainnaam kopen of zo.
- Kan je een domain creeren met alleen de beschikking over netwerkkaarten (dus zonder internetverbinding). Zo ja, wat vul ik dan in als domainnaam bij de installatie van Win 2000 Server en de client die draait op Win XP Pro?? Ik heb hier veel mensen horen zeggen dat ze er 'GEWOON' een naam aan hebben gegeven (bv. mydomain.lan), maar als ik dat probeer werkt dat dus niet.

Wat zijn de stappen om dit plan werkend te maken??!! Dit is de eerste keer dat ik zelf een netwerk maak (wat betreft een domain) en tot zover schiet het niet erg op.

Verwijderd

op de win2k server ga je naar start uitvoeren en je vult in "DCPROMO" dan maakt ie automatisch een domein aan.

de rest spreekt voor zich

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, zo'n website zocht ik nou de hele tijd. Ga het vanmiddag ff proberen. :9~

Bedankt!!!

Verwijderd

Topicstarter
|:(

Heb het helemaal volgens de HOWTO van Microsoft gedaan (link van Gregole), maar krijg precies dezelfde fout bij het instellen van de Windows 2000 Server bak als Domain Controller van het domain:

The operation failed with the following error:
The networklocation could not be reached. For more information about network troubleshooting, see Windows Help.

Heb het domain Reskit.com en Reskit.local geprobeerd te noemen, maar steeds krijg ik bovenstaande foutmelding!!! (alleen DHCP schijnt ie goed te installen)
Ligt dit nou omdat ie geen intern netwerk kan vinden of juist geen internetverbinding??

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Een domein op het Internet (tweakers.net bijvoorbeeld) is NIET hetzelfde als een Windows domein.

Ik raad je aan om eerst de broodnodige info op te gaan zoeken voordat je verder gaat.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Euhm volgens mij komt dit gewoon doordat je geen (aangesloten) netwerkkabel in je netwerkkaart heb zitten :).

edit:

300ste post :D

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Predator

Suffers from split brain

Je moet een werkende netwerkverbinding hebben en een dns server.
Als je zelf nog geen DNS server hebt moet je de install van AD er zelf maar 1 laten opzetten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 10:23 schreef Predator het volgende:
Je moet een werkende netwerkverbinding hebben en een dns server.
Als je zelf nog geen DNS server hebt moet je de install van AD er zelf maar 1 laten opzetten.
Ik weet 99.99% zeker dat het komt doordat er of helemaal geen netwerkkabel in ze computer zit, of de kabel zit er wel in, maar nergens op aangesloten.
Ik heb dit zelf ook gehad namelijk en de oplossing was zo simpel dat het lang duurde voor ik erachter was :D, de kabel in een (voor de rest lege) HUB/switch proppen voldoet al.

edit:

Je heb gelijk ja sorry :). Ik ben zelf nog steeds niet helemaal wakker na Koninginnedag hehe. Had ff beter je post moeten lezen :).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 03 mei 2002 11:53 schreef 1Nismo1 het volgende:

[..]

Ik weet 99.99% zeker dat het komt doordat er of helemaal geen netwerkkabel in ze computer zit, of de kabel zit er wel in, maar nergens op aangesloten.
Ik heb dit zelf ook gehad namelijk en de oplossing was zo simpel dat het lang duurde voor ik erachter was :D, de kabel in een (voor de rest lege) HUB/switch proppen voldoet al.
Ja dat is inderdaad zo, ik zei toch werkende netwerkverbinding. ;)
Dat is een nic enabled met cable + ip.

Die error duidt op een probleem met de nic.
• Ofwel zoals je zegt geen kabel
• ofwel is de nic gedisabled
• ofwel heeft ie geen ip

----------------------------------------------------------
Volgens mij is die error trouwens simpel op MS te vinden.
ff zoeken...(busy)
----------
Ja dus:
Error Message: "Active Directory Installation Failed: The Network Location Could Not Be Reached" (Q271750)
Google + 10secs :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1