[nieuwe forum] ook een image uploader?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 01:03
Misschien is dit al wel weer een heel oud :Z idee, maar ik heb het nog niet voorbij zien komen in ieder geval;

Komt er bij het nieuwe forum ook een image uploader?
Hierbij zou je dan een bepaald aantal plaatjes/ bepaalde totale grootte kunnen uploaden, bijvoorbeeld in je eigen directory, of gewoon in een algemene dir.

Bij andere fora zie je dit ook wel.
Er zijn nu ook wel externe sites die dit aanbieden, maar dan ben je toch altijd afhankelijk van die sites.

Het lijkt mij in ieder geval retehandig.

Je kan bijvoorbeeld een systeem invoeren waarbij iedere user maximaal, ik zeg maar wat, 2, 5 of 10 MB mag uploaden, en dan alleen bestemd voor dit forum, dus deeplinken disable je.

Ik weet niet of dit ook qua bandbreedte realistisch is (dat zal waarschijnlijk het grootste probleem zijn...), maarrr, als dat niet het grote probleem zou worden zou het erg handig zijn en het zou de snelheid van het forum ook bevorderen lijkt me zo.

--------
Het is zo maar een ideetje, ik heb absoluut geen idee of het allang is besproken of totaal niet realistisch is :) (so don't hit me :o :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich een heel leuk idee eigenlijk. :)

Alleen ik vrees dat dit i.v.m. bandbreedte gebruik niet haalbaar zal zijn, hoewel ik daar helemaal niks over weet en eigenlijk dus gewoon mijn mond moet houden :X :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik moet er niet aan denken wat we er aan copyright schendingen tussen zullen hebben zitten dan...

Veel te groot risico, ook zijn WIJ als hoster van die data (minimaal 'min of meer') verantwoordelijk voor alle inhoud...
Oftewel, nee, dank je :)

Verwacht het er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er geen groot 'Dump hier al je ideeen voor de nieuwe forum-software'-draadje komen? Lekker verwarrend zo :)

Of is dat er al? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 02 mei 2002 01:44 schreef tjetta het volgende:
Lekker verwarrend zo :)
Erg he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 01:45 schreef ACM het volgende:

[..]

Erg he? :)
:X :o })

Sorry, voor deze flauwe opmerking. Acm begrijpt hem wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op donderdag 02 mei 2002 01:35 schreef ACM het volgende:
Ik moet er niet aan denken wat we er aan copyright schendingen tussen zullen hebben zitten dan...

Veel te groot risico, ook zijn WIJ als hoster van die data (minimaal 'min of meer') verantwoordelijk voor alle inhoud...

Verwacht het er niet in.
Uhm, dat zeg je nou wel, maar is dat zo?

Heeft een site als Endoria.net dat niet dan?

En geef eens een voorbeeld dan, want ik kan me zo niet echt goed iets voorstellen van plaatjes met copyright op het internet.

Je ziet wel plaatjes waar iets als (copyright) blabla Inc. opstaat, dan is het ook duidelijk dat je zo'n plaatje niet mag gebruiken (bijvoorbeeld die plaatjes van Playboy die hier al niet eens gepost mogen worden).

Zoiets kan je dan ook duidelijk in een faq/ policy/ gebruikersvoorwaarden zetten, en ik kan me vergissen, maar volgens mij houdt de gemiddelde GoTter zich daar wel aardig aan :)

En, ik kan me nogmaals vergissen, volgens mij zijn veel plaatjes die op het internet staan niet zo zwaar belast met copyright, iedereen kan ze immers ook gratis overal vandaan halen.
Maar, misschien dat een W&G'er hier een helderder licht over kan laten schijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 02 mei 2002 01:50 schreef Azrael het volgende:
Heeft een site als Endoria.net dat niet dan?
Dat moeten zij zelf uitzoeken.
En geef eens een voorbeeld dan, want ik kan me zo niet echt goed iets voorstellen van plaatjes met copyright op het internet.
*kuch*
Alle plaatjes hebben standaard copyright bescherming...
Dat de maker er zelf niet aan tornt zal vaak gelden (iemand die dus zelf ergens een 3D scenery maakt ofzo), maar oa de playboy foto's zijn dus een voorbeeld waar iemand wel op zijn/haar strepen ging staan.
En, ik kan me nogmaals vergissen, volgens mij zijn veel plaatjes die op het internet staan niet zo zwaar belast met copyright, iedereen kan ze immers ook gratis overal vandaan halen.
Wat dus een van de ergste non-argumenten is ;)
Dat je ze gratis kan bekijken zegt nog niet dat de maker niet kan bepalen wie ze her-distribueert (en/of daar voor betaald moet worden etc).

Wellicht torn ik er een beetje strenger aan dan andere mensen, maar ik loop er liever geen problemen mee op dan wel. En aangezien 'men' vooralsnog prima uit de voeten kan met de bestaande oplossingen (webspace bij provider, etc) is er imho (van ons uit) ook niet zo'n behoefte het aan te bieden. Dat gecombineerd met allerlei (eventuele) copyright issues...

[edit]
als ik het fout heb wil ik natuurlijk graag verbeterd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op donderdag 02 mei 2002 01:56 schreef ACM het volgende:

[..]

Dat moeten zij zelf uitzoeken.
Dat klopt, je kunt het ze vragen (ik ook trouwens :P), het lijkt me dat ze het wel uitgezocht hebben..
[..]

*kuch*
Alle plaatjes hebben standaard copyright bescherming...
Dat de maker er zelf niet aan tornt zal vaak gelden (iemand die dus zelf ergens een 3D scenery maakt ofzo), maar oa de playboy foto's zijn dus een voorbeeld waar iemand wel op zijn/haar strepen ging staan.
[..]

Wat dus een van de ergste non-argumenten is ;)
Dat je ze gratis kan bekijken zegt nog niet dat de maker niet kan bepalen wie ze her-distribueert (en/of daar voor betaald moet worden etc).
Kee, das misschien geen goed argument :P
Maar het geeft wel een beetje aan in welke hoek het zit; je zegt zelf dat er niet gauw personen zijn die daadwerkelijk op hun strepen gaan staan.

Ik herhaal, er zijn duidelijk plaatjes waar duidelijk van is dat er copyright opzit en dat je die dus niet mag uploaden/ plaatsen.
Wellicht torn ik er een beetje strenger aan dan andere mensen, maar ik loop er liever geen problemen mee op dan wel. En aangezien 'men' vooralsnog prima uit de voeten kan met de bestaande oplossingen (webspace bij provider, etc) is er imho (van ons uit) ook niet zo'n behoefte het aan te bieden. Dat gecombineerd met allerlei (eventuele) copyright issues...
Dat idee heb ik wel ja. (:'(, meneer de admin zegt veel te snel dat het niet goed is)
Mij lijkt het persoonlijk heel handig (ook omdat ik zelf niet echt webspace heb), en ik heb ook echt het idee dat dit niet gauw problemen zou opleveren, zeker niet als je de duidelijke gevallen er van te voren al uitfiltert d.m.v. faq/ policy etc.
[edit]
als ik het fout heb wil ik natuurlijk graag verbeterd worden ;)
Ah, das mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonT
  • Niet online
Kunnen jullie de service van endoria niet gewoon intergreren in het forum. De server hangt toch al in hetzelfde rack en de admin van endoria is ook een admin hier. Als hij dan gewoon admin van endoria blijft lopen jullie toch geen extra risico :?

[sub]zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/478151/1?limit=100[/sub]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 10:52 schreef LeonT het volgende:
Kunnen jullie de service van endoria niet gewoon intergreren in het forum. De server hangt toch al in hetzelfde rack en de admin van endoria is ook een admin hier. Als hij dan gewoon admin van endoria blijft lopen jullie toch geen extra risico :?

[sub]zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/478151/1?limit=100[/sub]
goed idee, een ingebouwde Endoria uploader, net zoals dat losse progje nu al doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021

Verwacht het er niet in.
offtopic:
disable je toch *.mp3 extentie :Y)

En als het goed is ben jij niet verantwoordelijk als gebruikers zich niet aan de regels houden. Als je een soort contract maakt die laat goed keuren door een notaris en dat iedereen daarmee accoourd moet gaan voordat ze files kunnen uppe.

Volgens mij lost dit het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 02 mei 2002 11:22 schreef [Airwolf] het volgende:
Volgens mij lost dit het probleem op.
Even nagevraagd, wij blijven rechtstreeks aansprakelijk, zeker omdat het om auteursrechten etc gaat en wij de boel 'herdistribueren'.

Bij klachten is het natuurlijk meestal wel zo dat na verwijdering de klacht als afgehandeld beschouwd wordt. Maar na een stuk of wat klachten kom je wel in een steeds kwader daglicht te staan... En ook dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken ;)

Maar zoals gezegd, gecombineerd met allerlei andere nadelen doen we het (zeer waarschijnlijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 02 mei 2002 11:50 schreef ACM het volgende:

Maar zoals gezegd, gecombineerd met allerlei andere nadelen doen we het (zeer waarschijnlijk) niet.
ach ik mis het niet maar ik d8 dat dit zo was :), heb ik ook weer meer kennis opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonT
  • Niet online
[..]
En mijn idee dan :'( :P dus gewoon de service bij endoria houden maar alleen een veld bij post reply extra om een plaatje in te voegen te uploaden (naar endoria) en de link eventueel tussen img-tags in het reply venster te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is het een idee om op een server voor betaalde accounts een webspace en mail service op te zetten? Het lijkt me dat je dat wel redelijk moet kunnen reguleren op die manier?
Bij misbruik kun je het account gewoon blocken lijkt me? En je hebt dan een echte naam + adres van de members, dus het zal veel minder snel misbruikt worden, omdat de anonimiteit in ieder geval al een stuk weg is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 02 mei 2002 11:56 schreef LeonT het volgende:
En mijn idee dan :'( :P dus gewoon de service bij endoria houden maar alleen een veld bij post reply extra om een plaatje in te voegen te uploaden (naar endoria) en de link eventueel tussen img-tags in het reply venster te zetten.
Ik weet niet of wij (en endoria) zoiets wel willen maken. :)
Op donderdag 02 mei 2002 11:57 schreef Cheatah het volgende:
Wellicht is het een idee om op een server voor betaalde accounts een webspace en mail service op te zetten? Het lijkt me dat je dat wel redelijk moet kunnen reguleren op die manier?
Het is geloof ik wel een van de puntjes die genoemd is als opties voor de betaalde accounts ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonT
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 12:06 schreef ACM het volgende:

[..]
Ik weet niet of wij (en endoria) zoiets wel willen maken. :)
Ok, ik weet natuurlijk ook niet wat jullie allemaal wel en niet willen :P maar ik kan het allicht voorstellen natuurlijk.

Het lijkt me niet dat endoria er zo veel problemen mee zou hebben aangezien het proggie van jelmervos hetzelfde doet ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:22

GaMeOvEr

Is een hork.

Het is schijnbaar tegenwoordig heel moeilijk om aan webspace te komen?

:?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Op donderdag 02 mei 2002 12:06 schreef ACM het volgende:

Het is geloof ik wel een van de puntjes die genoemd is als opties voor de betaalde accounts ja.
Ondersteunt die webspace dan ook PHP? :9

of vraag ik weer teveel?

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 02 mei 2002 12:40 schreef Kezmanatic het volgende:
Dat waag ik te betwijfelen ;)
Ik ben er iig sterk op tegen... (en zooo duur is webhosting tegenwoordig niet meer hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 12:31 schreef GaMeOvEr het volgende:
Het is schijnbaar tegenwoordig heel moeilijk om aan webspace te komen?

:?
goede(gratis) webspace vinden is niet makkelijk nee
Op donderdag 02 mei 2002 12:40 schreef Kezmanatic het volgende:

[..]

of vraag ik weer teveel?
en dan ook nog mySQL erbij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 02 mei 2002 13:00 schreef SH007 het volgende:
Goed en gratis spreekt elkaar (helaas?) nogal vaak tegen zodra je op het over service-providing hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 13:00 schreef SH007 het volgende:

en dan ook nog mySQL erbij :9
Ja, en dan meteen een account met leesrechten in de GoT database :D

Het lijkt me dat er (als het uberhaupt komt) geen dynamische pagina's op de webspace kunnen draaien.

Het is sowieso redelijk link om zelfs HTML op de webspace toe te laten, wegens het feit dat je dan waarschijnlijk aan de cookies kunt komen, in de huidige situatie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op donderdag 02 mei 2002 13:02 schreef ACM het volgende:

[..]

Goed en gratis spreekt elkaar (helaas?) nogal vaak tegen zodra je op het over service-providing hebt.
Dus daarom zou het erg handig zijn dat T.net een bescheiden service op dit gebied aanbied.

En ik heb het echt niet over echte webhosting hier (waar sommige mensen nu dus over beginnen), gewoon een paar bescheiden plaatjes die alleen op het T.net domein gebruikt kunnen worden (door deeplinken dus uit te schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:22

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je een gratis myweb accountje hebt, heb je ook 20MB webspace voor nop.

Voor plaatjes heb je ook geen andere dingen nodig afgezien van de ruimte die ze innemen.

Dat soort webspace bedoel ik dus, niet die fancy shit met scripting enzo.

Daar is toch makkelijk zat aan te komen?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Op donderdag 02 mei 2002 12:59 schreef ACM het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen ;)
Ik ben er iig sterk op tegen... (en zooo duur is webhosting tegenwoordig niet meer hoor)
Klopt :)
Maar het enige waar ik die PHP nodig voor zou hebben is mijn icons,en om daar nu voor te gaan te betalen vind ik wat overdreven

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wel leuk voor als GoT er nog een servertje voor is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:36

rammes

koekebakker 1e klas

nieuw forum?? kep er al meer over gehoord... is er geen algemeen topic over? ben wel nieuwschierig wat het nieuwe forum word nameluk :)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-10 08:56

ThE_ED

Stuffed Animal

Verwacht het er niet in.
Is ook al een seen topic over geweest. Volgens mij zelfs ook een keer over toen de avatars nog niet konden...

Ik ben fan van dingen

Pagina: 1