• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:09
Is een redelijk oude camera maar weet er iemand iets over hoeveel ik er ongeveer voor zou kunnen krijgen?
er zitten 3 lenzen bij
35mm
35 - 70 mm
70 - 210 mm
en een 2x extender
Ook zit er nog een flitser bij (canon speedlite 300TL)

Verwijderd

Je moet effe wat specifieker zijn over die lenzen voor een goeie schatting (merk, type, bereik, f-waarden, staat), want als het origineel Canon FD is dan is het nog wel wat waard. Een mooie body kan nog wel zo'n €300,- doen op de particuliere markt.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

T90 is nog redelijk wat geld waard, omdat het een van de meest geavanceerde MF-reflexen was ("hersens Einstein, body Monroe" was de reclameslogan indertijd). Koop een Camera Magazine bij de plaatselijke boekhandel (5 euro ofzo), en daarin staan erg veel advertenties van fotozaken die tweedehands apparatuur aanbieden. Vervolgens kun je een goede schatting maken van de prijs en een advertentie op www.fotoapparatuur.nl zetten.

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Shinji
De body verkeerd nog in hele goede staat! toen ik hem kreeg (1,5 jaar geleden) was ie 2000 HFL waard!
Lenzen zijn 1 van Canon en 1 van Sigma en een andere weet ik niet want die is op dit moment ff weg.

Dit staat er op:
Canon Lens FD 35 mm 1:2 s.s.c.
Canon Zoom lens FD 35 - 70mm 1:4 (daar staat nog een prijsje op van 259 HFL (was ook ongeveer 1,5 jaar geleden)
en die derde weet ik niet want die is op dit moment weg!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op donderdag 02 mei 2002 16:20 schreef Shinji het volgende:
De body verkeerd nog in hele goede staat! toen ik hem kreeg (1,5 jaar geleden) was ie 2000 HFL waard!
Hmmja maar sinds de oude EOS1-body's tweedehands betaalbaar geworden zijn (soms al voor 600 Euro, zwaar gebruikt maar okee), is de waarde van de T90 onderuit gegaan. Bij kamera-express hebben ze een T90 in goede staat staan voor 500 euro. Op de particuliere markt is hij denk ik 400-450 euro waard.
Lenzen zijn 1 van Canon en 1 van Sigma en een andere weet ik niet want die is op dit moment ff weg.

Dit staat er op:
Canon Lens FD 35 mm 1:2 s.s.c.
ha! dat is het betere werk! Moet je toch wel 100 euro of meer voor kunnen vangen (Kamera-express : 175 euro in nieuwstaat, 125 euro in gebruikte staat)
Canon Zoom lens FD 35 - 70mm 1:4 (daar staat nog een prijsje op van 259 HFL (was ook ongeveer 1,5 jaar geleden)
Particulier kun je hier zo'n 80 euro voor krijgen denk ik
en die derde weet ik niet want die is op dit moment weg!
Sigma telezoom is niet zo bijster veel waard. In lichtsterkte f/4.0 of f/5.6 is deze denk ik niet meer dan 50 euro waard.

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Shinji
sorry dat was geen sigma! zat alleen een Sigma dop op :P
Is een Canon FD 70 - 210 1:4

Ik heb alles aan iemand uit mijn straat meegegeven (werkt bij fotoklein) en die gaat kijken wat ik ervoor kan vangen! En waarschijnlijk krijg ik er geen geld voor maar een digicam (hij stelde een Canon powershot G2 voor) maar dan zou het nog een tijdje duren want die waren er te weinig door de grote vraag!
Pagina: 1