Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tijd voor screening nieuwe users?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet handig zijn om van alle nieuwe user na 25 posts te kijken ze GoT niet alleen gebruiken als helpdesk en voor onzin? Zodat ze een gestandaardiseerd waarschuwend mailtje krijgen toegestuurd met eventueel een OW.
Dat nieuwe users de editknop vergeten of een keer iets in een verkeerd subforum plaatsen kan gebeuren maar diegene die systematisch de faq negeren en alleen topics openen met 'n00b'/utfs/utfm vragen horen hier niet echt thuis.
Ze worden niet altijd snel herkend omdat de mods meestal maar 1 topic van die persoon te zien krijgen of de vorige niet meer kunnen herrinneren.
De meeste zijn te herkennen aan de extreme topics/post verhouding misschien iets voor een scriptje?

Als zoiets al [gvf] staat dan waarom wel/niet?

mede nav [topic=482870]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op GvF is een variant van het 'beoordelen' behandeld: elk topic in een queue zetten waarna hij pas na goedkeuring wordt geplaatst.

Ik heb net een topic geopend over dit Helpdesk probleem. Daar kreeg ik te horen dat er al geruime tijd mailtjes worden verzonden naar dergelijke users. Ook een scriptje met handmatige screening is even ter sprake gekomen.
Ik zal dit idee even een schopje geven in GvF.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 01:17 schreef borganism het volgende:
Zou het niet handig zijn om van alle nieuwe user na 25 posts te kijken ze GoT niet alleen gebruiken als helpdesk en voor onzin? Zodat ze een gestandaardiseerd waarschuwend mailtje krijgen toegestuurd met eventueel een OW.
Dat nieuwe users de editknop vergeten of een keer iets in een verkeerd subforum plaatsen kan gebeuren maar diegene die systematisch de faq negeren en alleen topics openen met 'n00b'/utfs/utfm vragen horen hier niet echt thuis.
Ze worden niet altijd snel herkend omdat de mods meestal maar 1 topic van die persoon te zien krijgen of de vorige niet meer kunnen herrinneren.
De meeste zijn te herkennen aan de extreme topics/post verhouding misschien iets voor een scriptje?

Als zoiets al [gvf] staat dan waarom wel/niet?

mede nav [topic=482870]
De modjes hebben access tot de notes waarin zulke info kan worden gezet :)

C:\>_

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Voor onzin is het misschien handig maar voor de rest niet. Het is een kwestie van opvoedden van een gebruiker om de FAQ, editknop en welk subform hij moet gebruiken voor zijn vraag. Verder gebeurd het nu eenmaal dat vragen dubbeld gesteld worden dan beginnen de meeste gelijk met allerlei kreten te smijten, waar misschien beter een antwoord had kunnen staan dit voorkomt dan een hoop gezeur.
Het zelfde als ik stel een vraag en zet er een groet onder krijg ik gelijk van normale gebruikers te horen dat dit niet zo hoord enz.. Nee daar is een mod voor meld het aan in de juiste fora en klaar zo krijg je ook minder vervuiling in de discussies of vragen.
En die n00b vragen roepen enz. die zijn in het begin ook een n00b geweest. Ze hebben net zo als iedereen alles moeten leren door op internet te kijken, boeken lezen en vragen stellen aan andere gebruikers. Deze mensen dragen de kennis nu af aan de n00bs die je nu heb en je begrijp wel zo is de cirkel rond.
Je kan het e.e.a. voor komen door een soort knowledgebase aan te leggen voor de meest voor kommende vragen alleen dit schiet misschien de doelstelling van tweakers voorbij.

Ik weet niet maar het lijk wel of de mensen minder tollerant zijn als vroeger.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Als we het gaan hebben over screening van users, dan denk ik altijd weer gelijk aan de term Ivoren Torentjes.
Natuurlijk hebben we een graag een bepaald niveau en natuurlijk proberen we dat niveau zo hoog mogelijk te houden. Natuurlijk zijn er bepaalde mensen die _echt_ alleen maar komen om te kloten en niets positiefs bijdragen.

Ik wil alleen kostte wat kost voorkomen dat wij onszelf beter gaan voelen dan de rest van de wereld _en_ dat ook uitdragen naar buiten toe.

We are just human, is mijn motto :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10 16:14

SiliconError

:(){ :|:& };:

Op donderdag 02 mei 2002 09:29 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Natuurlijk zijn er bepaalde mensen die _echt_ alleen maar komen om te kloten en niets positiefs bijdragen.
En die hebben dan meestal binnen een paar uur een ban aan hun broek hangen. Niets om je zorgen over te maken dus :)

Ik ben tegen dit voorstel.
Ten eerste lijkt het me erg veel werk voor de modjes (van iedere nieuwe user z'n eerste 25 posts beoordelen, yay, das leuk werk :))

Ten tweede: nieuwe users moeten ook kunnen leren van dit forum :P

Ten derde: Ik krijg een beetje zo'n 2e WO gevoel van users screenen of ze wel perfect zijn... Geen blond haar en blauwe ogen? -> ban ;(

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 12:00 schreef Silicon Error het volgende:

[..]

En die hebben dan meestal binnen een paar uur een ban aan hun broek hangen. Niets om je zorgen over te maken dus :)
Mwah, dat valt over het algemeen vies tegen hoor. :{
Ik ben tegen dit voorstel.
Ten eerste lijkt het me erg veel werk voor de modjes (van iedere nieuwe user z'n eerste 25 posts beoordelen, yay, das leuk werk :))
Idd, kutwerk. Maar kan je ook weer mensen voor aanstellen. :)
Ten tweede: nieuwe users moeten ook kunnen leren van dit forum :P
Helemaal waar. Dat doe je vooral als je je vragen goed stelt, zodat er duidelijkheid is. Dan krijg je de antwoorden waar je wat aan hebt.
Ten derde: Ik krijg een beetje zo'n 2e WO gevoel van users screenen of ze wel perfect zijn... Geen blond haar en blauwe ogen? -> ban ;(
Ouch... :{ Dat zie je toch echt verkeerd. Een user wordt beoordeelt op zijn kennis en gedrag, en ik denk dat gedrag nog belangrijker is dan kennis. :)

Verwijderd

Ik denk dat je een hoop ellende kunt voorkomen door de huiskamertoegang en de SG lost te koppelen van een minimum aantal posts, nu gaan mensen maar wat raak posten om aan de huiskamer toe te komen, zou die koppeling er niet meer zijn, dan zou ook die behoefte er niet meer zijn.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 12:27 schreef BreadFan het volgende:
Ouch... :{ Dat zie je toch echt verkeerd. Een user wordt beoordeelt op zijn kennis en gedrag, en ik denk dat gedrag nog belangrijker is dan kennis. :)
Gedrag is belangrijk, maar om het niveau een beetje hoog te houden is kennis niet onbelangrijk ;)

Bovendien ben ik van mening, dat de meeste nieuwe leden met een beetje sturing zich netjes gedragen.
Zou je dan een dergelijk systeem hebben, dan loop je de kans, dat ze een waardevolle aanwinst zijn voor GoT, maar wél met negatieve notes en misschien een OW?

Ik geloof niet, dat dat de goede richting is.
Op donderdag 02 mei 2002 16:46 schreef aad123 het volgende:
Ik denk dat je een hoop ellende kunt voorkomen door de huiskamertoegang en de SG lost te koppelen van een minimum aantal posts, nu gaan mensen maar wat raak posten om aan de huiskamer toe te komen, zou die koppeling er niet meer zijn, dan zou ook die behoefte er niet meer zijn.
Daarvoor is een eventuele melding in SM meestal genoeg, met als gevolg een preventieve ban?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 07:57

creative8500

freedom.

Als jij 48 uur per dag vrije tijd hebt mag je het best doen :Z

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 09:29 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Als we het gaan hebben over screening van users, dan denk ik altijd weer gelijk aan de term Ivoren Torentjes.
Natuurlijk hebben we een graag een bepaald niveau en natuurlijk proberen we dat niveau zo hoog mogelijk te houden. Natuurlijk zijn er bepaalde mensen die _echt_ alleen maar komen om te kloten en niets positiefs bijdragen.

Ik wil alleen kostte wat kost voorkomen dat wij onszelf beter gaan voelen dan de rest van de wereld _en_ dat ook uitdragen naar buiten toe.

We are just human, is mijn motto :)
precies...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 12:10

Zoefff

❤ 

Kan je niet zo iets maken dat als je nieuw registreerd, dat je de eerste 10 keer ofzo dat je GoT bezoekt, éérst de FAQ te zien krijgt, en dan pas verder kan naar de Index?? Scheelt al een hoop denk ik, er zullen vast meer mensen zijn die de FAQ ff doorlezen...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Daarvoor is een eventuele melding in SM meestal genoeg, met als gevolg een preventieve ban?
Dat moet dan wel toevallig aan iemand opvallen. Zo'n user is dan nog wel zo slim om dat verspreid te doen, en zijn posts zodanig te maken dat ze niet direct als crap opvallen.

Verder lost zo'n tempban niets op, het geeft alleen maar weer eens een negatief beeld van dit forum aan de nieuwe user.

Ik vind de laatste tijd toch al dat een aantal mensen onnodig aan zitten te schoppen tegen "nOOBS", zodoende vind ik dan ook de inzet van deze draad op zijn minst dubieus.

U is nieuw, dus U is verdacht, dus U moet flink in de gaten gehouden worden, en waagt U het niet om ook maar één drupje naast de pot te laten vallen, want dan zijn de gevolgen verschrikkelijk. We moeten ervoor uitkijken niet naar zulke mentaliteit af te glijden, en de laatste tijd valt mij op dat een aantal mensen helaas wel in die richting denkt, zij vinden zich blijkbaar verheven boven een aantal andere mensen. In vredesnaam, we zitten hier toch niet in een dictatuur?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 16:47 schreef Compeutje het volgende:

[..]

Gedrag is belangrijk, maar om het niveau een beetje hoog te houden is kennis niet onbelangrijk ;)
True, maar met het juiste gedrag komt de kennis vanzelf wel. :) Als een newbie bereid is om tijd in zijn kennis te steken, FAQ's leest, dingen opzoekt en uitpluist, dan komt dat vanzelf wel hoor. :)
Bovendien ben ik van mening, dat de meeste nieuwe leden met een beetje sturing zich netjes gedragen.
Daarom zijn de regulars ook ingevoerd. :)
Zou je dan een dergelijk systeem hebben, dan loop je de kans, dat ze een waardevolle aanwinst zijn voor GoT, maar wél met negatieve notes en misschien een OW?
Een user die niet zoveel kennis heeft, maar wel netjes post, zal daar echt geen OW voor krijgen hoor. Mensen die het niveau niet aan kunnen, en het ook niet willen kunnen verdwijnen vanzelf.
Pagina: 1